askt Skrevet 10. april 2002 Skrevet 10. april 2002 Dette innlegget ville nok fungert som nok et bevis i antitrust-saken mot MS. Jeg stikker innom Windowsupdate.com en gang iblant for å få min etterlengtede security-updates. Siden er som kjent delt opp i tre seksjoner, Critical Updates, Windows Updates og Driver Updates. For en tid siden så jeg Messenger 4.6 ligge som valg under Windows Updates. NEI, sa jeg (da jeg allerede har fjernet Messenger med hjelp fra TweakXP.com), og dette gikk greit. Noen uker etterpå sjekker jeg igjen siden, og oppdager at MS har flytte Messenger-programmet over til Critical Updates? Hmm...sleipt, spør du meg, da disse blir valgt som standard (man SKAL/BØR laste de ned). Jeg velger fortsatt NEI, og dette går nydelig. Noen dager etter, har de ENDRET navnet på Messenger 4.6 til "Oppdatering for Messenger 4.6-forbindelse", og de anbefaler enhver bruker å laste ned denne for bedre sikkerhet. Jeg lar meg lure, og kjører på. Og hva skjer? Joda, Messenger glimrer med sin tilstedeværelse på oppgavelinjen. WTF? Hva i (pip) er dette for en bedriftspraksis? Regelrett PRESSE Messenger inn på maskinen? Møkkafolk. Opinions wanted. PS: Dette gjelder WinXP.
Squeegie Skrevet 10. april 2002 Skrevet 10. april 2002 Quote: On 2002-04-10 10:34, askt skrev:...Opinions wanted. ... Regner du med at noen kommer til å forsvare MS? Men uff, dette burde faktisk informeres til noen. Få HW-folk til å poste det som en nyhet eller si ifra til Forbrukerrådet eller no. Syns det er trist at MSN Messenger er default med i XP, for da vil det være flere som vil velge Messenger, bare fordi de slipper å installere det og at de slipper å registrere seg hvis de har en hotmail adresse. Jeg for min del foretrekker ICQ i den sjangeren. Bortsett fra spam's er de MYE bedre. Men hotmail er ikke akkurat free-for-spam de heller(lol)...
Civilix Skrevet 10. april 2002 Skrevet 10. april 2002 Hvis du ikke liker windows hvorfor bruker du det da?
askt Skrevet 10. april 2002 Forfatter Skrevet 10. april 2002 Quote: On 2002-04-10 10:40, Civilix skrev:Hvis du ikke liker windows hvorfor bruker du det da? :smile: Jeg ventet på en sånn en... Jeg har aldri sagt at jeg ikke liker Windows. Faktisk er jeg godt fornøyd med WinXP (og tidligere Win2000). Men det faktum at MS skal tvinge brukerne til å benytte seg av sine programmer, er SLEIPT.
Squeegie Skrevet 10. april 2002 Skrevet 10. april 2002 Jeg liker faktisk Windows. Det er enkelt, og først å fremst kompatibelt. Det er eneste grunn til at jeg ikke kjører linux. Men det at IE faktisk MÅ være installert og at MSN er default i XP misliker jeg sterkt. Jeg foretrekker Opera og ICQ. Ikke hat meg fordi jeg foretrekker kvalitet :razz:
S-Blazer Skrevet 10. april 2002 Skrevet 10. april 2002 Jeg har også merket meg det lille problemet. Da snakker jeg om den med Messenger update greia. Jeg får støtt og stadig beskjed om å oppdatere min versjon. (jeg får den beskjeden selv om jeg HAR oppdatert den) Får den beskjeden daglig. begynner å bli lei av å trykke "close" eller på den X knappen i hjørnet :/ Om noen vet om en sikker og idiotsikker måte å fjerne denne "bug'en" på så ville jeg satt pris på om noen sa ifra :smile: Send meg en mail på [email protected] om du vet en metode :wink:
Strips Skrevet 10. april 2002 Skrevet 10. april 2002 Det samme skjer hor meg at Windows Update absolutt SKAL installere Messenger. Så WU står å lyser i trayen hele tiden om at det er en "kritisk" oppdatering som ikke er lastet ned. Synes alt er litt komisk jeg. Jeg jobber med saken for å bytte ut Windows!
Fredrik_ Skrevet 10. april 2002 Skrevet 10. april 2002 Ja... de roter noe forferdelig med Win Update :smile: For et bra IM program sjekk ut http://www.trillian.cc :wink: _________________ -= Win-XP.no Support =- [ Denne Melding var redigert av: Fredrik_ på 2002-04-10 11:00 ]
Fredrik_ Skrevet 10. april 2002 Skrevet 10. april 2002 Dette ser jo også ut til å bli fikset i SP1 :wink: Der man skal kunne fjerne alle MS ekstraprogrammer uten noen tweakeprogs eller fixfaxerier...
Dipso Skrevet 10. april 2002 Skrevet 10. april 2002 jepps i SP1 skal det vissnokk være nix problem å bytte ut IE med netscape (iaffal ikke no problem å bruke Netscape, vet ikke om du kan _bytte ut_) Tror microsoft satser på flere features i OSet istedet for flere programmer (i henhold til det søksmålet de har drevet å svetta med i det siste.)
^trigger Skrevet 10. april 2002 Skrevet 10. april 2002 Du kan nok ikke bytte ut IE... :smile: IE brukes aktivt av OS for å utføre systemoppgaver... dette er jo ett av de enorme sikkerhetshullene til windows. nimda-viruset benyttet seg visstnok av denne fasiliteten. Det er jo litt høl i hue at de presterer å laste de viktigste systemoppgavene på det programmet som først kommer borti nye "farlige" virus på nett... men så er det jo typisk microsoft å gjøre ting som i utgangspunktet er helt på trynet :smile: [ Denne Melding var redigert av: ^trigger på 2002-04-10 15:45 ]
Stratos Skrevet 10. april 2002 Skrevet 10. april 2002 DEt går helt fint å deaktivere MSN messenger uten å bruke 3. parts programmer. Widowstast+r skriv "gpedit.msc" Rot frem Datamaskinkonfigurasjonadministrative malerwindows komponenterwindows messenger Velg ikke tillat at msn messenger kjøres. Du vil da aldri se den mer. Jeg sier for XXXXX'te gang: De fleste som klager på at ting ikke går an vet bare ikke hvordan! :smile:
askt Skrevet 10. april 2002 Forfatter Skrevet 10. april 2002 En annen kjekk metode er å kun skrive: RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%INFmsmsgs.inf,BLC.Remove i Run-boksen... da blir også Messenger fjernet helt. Poenget mitt var ikke at det er vanskelig å fjerne, men at MS insisterer på at man skal bruke det!
Dipso Skrevet 12. april 2002 Skrevet 12. april 2002 Hva med å åpne messenger, gå til options og finne tak i "start messenger on windows startup" hake vekk og voila!
wizkid Skrevet 12. april 2002 Skrevet 12. april 2002 Messenger er et helt ålreit program da. Tar ikke mye ressurser, og er ikke plaget av spam (les ICQ). Er jo enig at det er litt feil og presse det på folk da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå