Hardfredd Skrevet 21. mai 2004 Skrevet 21. mai 2004 Hei! Jeg skal hoste en vietcong server, jeg bruker en ruter med firewall innebygd. Det jeg lurer på er om noen vet hvilke porter jeg skal åpne. Default port er 5425 og den har jeg åpnet, men det hjalp ikke. Har hørt at det er flere porter som må åpnes... Er det andre ting som hindrer meg å lage en server? takk for svar.
koker Skrevet 18. august 2004 Skrevet 18. august 2004 Søk litt på forumet til Vietcong.net : http://vietcong.lobogames.com/index.php Fant dette : Righto M8ty I am still hoping you come back ere but a couple of questions needs answering Also see if your router has later version of Firmware release and open some more ports you need the Following ports opened and also forwarded. If none of this helps try opening all the following ports and forward them. 3783 (Voice Chat Port for LAN use) 27900 (Master Server UDP Heartbeat) 28900 (Master Server List Request) 29900 (GP Connection Manager) 29901 (GP Search Manager) 13139 (Custom UDP Pings) 15425 (Vietcong Server) 6515 (Dplay UDP) 6500 (Query Port) 5425 (Default VC port) Also couple of basic questions Q1) What model no. u have Example(Linksys WRT54G Wireless-G Broadband Router/4-Port Switch (NW-000-LS)) Q2) Have u set your PC up with with a fixed IP Q3) Wich ports are u forwarding Q4) Have u opened these ports on your router firewall Q5) Have u enabled your router firewall to accept fragmented packets. Q6) After all config changes have u powered it down and back-up Q7) Also worthwhile doing is upgrading firmware. Some silly questions but always worth asking as I am not sure of your level of skills. I will try and help u soons I know your Model number Ill do a bit of research for u and come back with answers. I have helped a few so will try and help u I just use these ports forwarded. 27900 (Master Server UDP Heartbeat) 28900 (Master Server List Request) 5425 (Default VC port) 15425 (Vietcong Server) And enabled on the router's firewall Du må opne portene : 5425 , 15425 tcp/udp. Mulig du må opne 6515 for direktplay også. Håper dette hjelper deg litt, ser fram til å "treffe" deg på nett. Mvh. Koker*NOR*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå