Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kobling av in-dash lcd skjerm


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Kjøpte meg her om dagen en in-dash 6" lcd skjerm til bilen min, men når jeg i dag skulle sette den i bilen så fikk jeg et lite problem, strømmen inn til skjermen er nemelig delt inn i 4 ledere. 1 grønn, 1 sort, 1 gul og 1 rød. Det som står i innstruksjonsboka er at (Står på engelsk) : Green to brakeing switch, Black to grounding, Yellow to ACC, Red to battery +12V.

Skjønte at sort skulel til minus på batteriet og rødt til pluss, men de 2 andre er jeg ikke sikker på hvordan jeg skal koble. Noen som vet har peilig hvordan jeg skal koble det?

 

 

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da kan jeg vel koble den gule inn på den cdspilleren som jeg har fra før av, den har også en ledning som går til ACC, den er rød tror jeg, regner med at det burde gå bra da. Det står : Green to brakeing switch, jeg begynne å lure litt selv, høres jo litt rart ut hvis den skal kobles bremsebryter :hmm:

 

Må jo være noe annet den skal kobles på?

Endret av Geforce
Lenke til kommentar

tror jeg har kjøpt det samme displayet som deg. Har samme problemet. men koblet svart til jord, rød til +12v og gul til tenningen. Den grønne har jeg ikke koblet noe sted. når jeg vrir om tenningen da så begynner det å lyse et blått lys på toppen av skjermen, men ingen bilde. Har noen noe tips, fikk du det til å fungere geforce?

Lenke til kommentar
Hei.

 

Kjøpte meg her om dagen en in-dash 6" lcd skjerm til bilen min, men når jeg i dag skulle sette den i bilen så fikk jeg et lite problem, strømmen inn til skjermen er nemelig delt inn i 4 ledere. 1 grønn, 1 sort, 1 gul og 1 rød. Det som står i innstruksjonsboka er at (Står på engelsk) : Green to brakeing switch, Black to grounding, Yellow to ACC, Red to battery +12V.

Skjønte at sort skulel til minus på batteriet og rødt til pluss, men de 2 andre er jeg ikke sikker på hvordan jeg skal koble. Noen som vet har peilig hvordan jeg skal koble det?

 

 

Takker for alle svar :)

Den grønne skal egentlig kobles på parkbryteren på bilen din

slik at du ikke kan se på TV uten at du står parkert.

Kobler du +12v på den så vil skjermen tro at du har parkert og bildet vil komme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...