Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

2mbit sdsl fra Direct Connect


Anbefalte innlegg

da var linja endelig på plass.....funker aldeles glimrende :thumbup: , men har ikke helt båndbredden som jeg skulle ha siden jeg er den første kunden til DC på min sentral, oppgradering av linjene er allerede bestillt.

 

var litt knotete å få konfigurert sdsl modemet, men med god hjelp fra folka til direct connect løste det seg til slutt..

 

kan på alle måter anbefale direct connect som leverandør.....og dem tar telefonen etter 1-2 ring :green:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du jobber ikke tilfeldig i DC da? :p virka nesten som en reklame post det der

og hvordan kom du fram til det?

det der virker for meg som en kunde som er fornøyd med linja han har fått

du må være litt forsiktig med å anklage folk med å drive med reklame da det ikke alltid er sant

Lenke til kommentar

nei da, jeg er en skarve kunde hos DC (er vel nesten den første her i distriktet), og iallefall den første på min sentral...

 

og som sorce sier er bare fornøyd kunde...pene ping tider, og det morro med 240kb/s i upload :) (noe som jeg ikke er vant med fra før)

 

poenget med posten var at jeg ville anbefale DC som internett leverandør til dere som skal enten etablere dere/bytte....

Lenke til kommentar

var jo ikke akkurat billigst da, men ikke så værst. Konge at dem har 4096kbps sdlsl da

 

skulle ønske lønna mi kunne gi meg en sånn linje :dribble:

 

edit: SYKE etableringspriser da :scared:

 

Etableringspris: kr 2990,-

 

Etableringspris 4096: kr 4990,-

Endret av Goodall
Lenke til kommentar
var jo ikke akkurat billigst da, men ikke så værst. Konge at dem har 4096kbps sdlsl da

 

skulle ønske lønna mi kunne gi meg en sånn linje :dribble:

 

edit: SYKE etableringspriser da :scared:

 

Etableringspris: kr 2990,-

 

Etableringspris 4096: kr 4990,-

noe av grunnene til etableringprisene er at SDSL bruker et eget trådpar til datatrafikk, og går da IKKE via fasttelefonlinja, dette krever en del kobling i sentraler og huset. og ved 4mbit krever dette 2 trådpar (2mbit max pr trådpar)

 

bluecom tar faktisk 6k i etablering på SDSL, så da er ikke 3k så helt borti hampen.....eneste aberet er at det ikke følger med modem til den prisen (kommer i tillegg....mitt kostet 1500,-)

 

i disse telio tider må dere huske på at en ikke trenger å betale noe linjeleie til telenor hvis en ikke ha fasttelefon med SDSL.

 

måten jeg har gjort det, er at jeg tar det som hjemme-pc-bredbåndsordning så prisen blir mye penere enn de 1099,- i mnd som abb koster i utgangspunktet..

Lenke til kommentar

Venter på linje fa DC, problemet er at selvom min sentral skulle vært bygd ut 30.april så sier kapaks fortsatt at ADSL ikke er tilgjenglig. Ikke har det kommet noe ny dato på sentralen heller.

 

Har pratet med DC et par ganger og telefonen tas umiddelbart, raskt svar på e-post også :)

Endret av Akke
Lenke til kommentar
da var linja endelig på plass.....funker aldeles glimrende :thumbup: , men har ikke helt båndbredden som jeg skulle ha siden jeg er den første kunden til DC på min sentral, oppgradering av linjene er allerede bestillt.

 

var litt knotete å få konfigurert sdsl modemet, men med god hjelp fra folka til direct connect løste det seg til slutt..

 

kan på alle måter anbefale direct connect som leverandør.....og dem tar telefonen etter 1-2 ring :green:

Kanskje ikke så rart at de tar tlf når de bare har en kunde? :roll:

Lenke til kommentar
da var linja endelig på plass.....funker aldeles glimrende  :thumbup: , men har ikke helt båndbredden som jeg skulle ha siden jeg er den første kunden til DC på min sentral, oppgradering av linjene er allerede bestillt.

 

var litt knotete å få konfigurert sdsl modemet, men med god hjelp fra folka til direct connect løste det seg til slutt..

 

kan på alle måter anbefale direct connect som leverandør.....og dem tar telefonen etter 1-2 ring  :green:

Kanskje ikke så rart at de tar tlf når de bare har en kunde? :roll:

hehe....jeg er nok ikke den eneste kundern de har...men det er ikke så mange DC kunder på vestlandet.

 

flesteparten av folk rundt meg her hjemme har stort sett ikke hørt om noe annet enn telenor :no:

Lenke til kommentar

Hmm - mye DirectConnect skryting her - får skryte av CatchCom da ;) Fikk SDSL fra dem for 998,- (montering) og 899/måneden (1Mb), de var ekstremt behjelpelig, modemet kom tre dager tidligere enn avtalt og montøren kom når han skulle.

God ping overalt, og absolutt ingen knoting med modemet da det er ikke noe annet enn et modem :)

 

Et vennlig råd til de som vil ha SDSL - CatchCom kjører kampanjer til ulike tider som gir deg lav pris på montering og linja, verdt å vente på :)

(og ps. er ikke en anti-directconnect post, bare en påminnelse at det er andre gode sdsl isp'er ;))

Lenke til kommentar

Kan ihvertfall bekrefte at vi er minst 2 kunder som har DC :p.

Jeg har hatt 2mbit SDSL fra DC siden i høst og er fortsatt strålende fornøyd, hadde tidligere kvalmito. Har vært nede ekstremt sjelden, og de gangene det har skjedd, er det midt på natta. Vet om mange som har kjøpt DC og blitt fornøyd, men vet kun om ADSL kunder. Jeg har ihvertfall full gass og excellent ping til beste pris jeg har funnet i markedet..

Lenke til kommentar

Jeg har også linje i fra DC, men eneste problemet er at jeg ikke får modemet til å funke. Vært i dialog med support i flere dager allerede. Jeg må skryte litt av supporten, de er veldig service innstilte og hyggelige.

 

Problemet mitt er at det ser ut som zyxel modemet mitt har problemer med å fungere ordentlig med Nokia DSLAM som befinner seg i sentralen som jeg er koblet til. Modemet får sync, men klarer ikke å oppnå kontakt med DC. Det resulterer i at jeg ikke mottar noen ip.

Jeg har en avtale med support senere idag, jeg håper dem klarer å finne ut en løsning på problemet.

Endret av StrongBad
Lenke til kommentar
Venter på linje fa DC, problemet er at selvom min sentral skulle vært bygd ut 30.april så sier kapaks fortsatt at ADSL ikke er tilgjenglig. Ikke har det kommet noe ny dato på sentralen heller.

 

Har pratet med DC et par ganger og telefonen tas umiddelbart, raskt svar på e-post også :)

Er ikke Kapaks Telenor sitt verktøy da? Sier ingenting om dsl fra andre leverandører..?

 

/I

Lenke til kommentar
Venter på linje fa DC, problemet er at selvom min sentral skulle vært bygd ut 30.april så sier kapaks fortsatt at ADSL ikke er tilgjenglig. Ikke har det kommet noe ny dato på sentralen heller.

 

Har pratet med DC et par ganger og telefonen tas umiddelbart, raskt svar på e-post også :)

Er ikke Kapaks Telenor sitt verktøy da? Sier ingenting om dsl fra andre leverandører..?

 

/I

Kapaks viser status på DSL leveranse fra jara (telenor networks). Det er de som skal bygge ut sentralen her.

 

Stakk innom sentralen når jeg så en telenorbil der ista. Saken var den at strømforsyningen (likeretteren) måtte byttes, og det drev han med nå.

 

DSLAM'n skulle settes inn før helga, så da ser det ut til å ordne seg 1mnd etter satt dato.

Lenke til kommentar
Ehh... Er ikke dc det nye navnet til Kvalito som er konkurs og hvor eierne er under gransking av for økonomisk svindel? Hvis det er korrekt, er det grunn til reel FRYKT :scared: (ref tidligere tråder om Kvalito)

DirectConnect er ikke noen tidligere Kvalito, DirectConnect bare "sa" at alle kvalito-kunder kunne komme til dem, og "derfor" var det mange Kvalito-kunder som flykta til dem..

 

 

NovaNett er det nye Kvalito... :)

Lenke til kommentar
Jeg har også linje i fra DC, men eneste problemet er at jeg ikke får modemet til å funke. Vært i dialog med support i flere dager allerede. Jeg må skryte litt av supporten, de er veldig service innstilte og hyggelige.

 

Problemet mitt er at det ser ut som zyxel modemet mitt har problemer med å fungere ordentlig med Nokia DSLAM som befinner seg i sentralen som jeg er koblet til. Modemet får sync, men klarer ikke å oppnå kontakt med DC. Det resulterer i at jeg ikke mottar noen ip.

Jeg har en avtale med support senere idag, jeg håper dem klarer å finne ut en løsning på problemet.

får DC kontakt med modemet da?? dem kan pinge modemet ditt selv om du ikke får det til å virke....

 

for at jeg skulle få det til måtte jeg sette det i bridge mode, og jeg måtte sette MAC til routeren i static bridge samt sette forward i bridge for wan og lan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...