Gå til innhold

Kjøp av projector til skole


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg jobber på en skole som lenge har snakket om å investere i en videoprojector. Vi snakker om å lage et filmrom, der vi kan ha filmfremvisning av kommersielle filmer og elevarbeider. Det vi trenger er en dugende og relativt prisgunstig projector som passer til dette formål.

 

Har dere noen anbefalinger? (Jeg leser faktisk anbefalingene, og legger vekt på dem ;) )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk å kjøpe lydanlegg i tillegg hvis dere skal vise filmer.

 

Et hjemmekino anlegg er kanskje det beste siden man da kan bruke en stasjonær dvd-spiller istedet for å vise filmen gjenom pcen (mange lærere er dårlige på data...). :p

 

Forresten: Ikke for å være politi, men er ikke offentlig framvisning av komersielle filmer egentlig forbudt? :roll:

Lenke til kommentar

Offentlig??? ;)

 

Jeg skal sjekke ut avforumet :)

 

Hva er hovedforskjellen på SVGA og XGA?

 

Vi har et videorom allerede, med dvd og videospiller. Tipper vi greier å få til lyd på ett eller annet vis. De som jobber i skolen vet at det ikke er særlig mye rom for slike investeringer, men vi får se...

Lenke til kommentar
Forresten: Ikke for å være politi, men er ikke offentlig framvisning av komersielle filmer egentlig forbudt? :roll:

Ser du etter er det er det kommersielle filmer OG elevarbeider...

Komersielle filmer er ikke ulovlig å vise frem på skole dersom man betaler lisens.. :)

Lenke til kommentar

spør heller på avforum, der finner du folk med peil. sånn grunnleggende bør du styre unna projektorer med mere enn 1200 ansi lumen, med mindre du liker å sitte med solbriller når du ser på film, den som star anbefalte over her er med andre ord uaktuell til filmbruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...