Gå til innhold

5 Gode grunner til å kjøpe X-Box istenfor ps2!


Anbefalte innlegg

On 2002-04-17 20:08, Mulch skrev:

On 2002-04-17 13:48, Roamer skrev:

1. Xbox har ikke like mange høyt profilerte ekslusive titler som Gamecube og PS2.

 

Gidder ikke å grave etter titler som kommer om 2 år.

 

- Det slipper du, sjekk ut lanseringstitlene til Gamecube og listen over eksisterende titler til PS2.

 

2. Gamecube har solgt nesten dobbelt så bra som Xbox verden over og selger for øyeblikket mye mer. PS2 har solgt mest, uten tvil. Dette fører til økt støtte av Gamecube av utviklere, PS2 vil alltid ha støtte.

 

GC hadde en elendig start, først nå har den begynt å selge bra.

 

- Jo, men allikevel har den ett veldig solid forsprang på verdensbasis. Pluss at den selger bedre for øyeblikket, ikke så stor forskjell i USA, men i Japan selger den 7x bedre for øyeblikket.

 

3. Resident Evil, Eternal Darkness, Zelda, Super Mario Sunshine, Pikmin, Smash Bros osv.

 

Barnespill, barnespill, barnespill, barnespill, barnespill, barnespill, barnespill.. =P Ja, Resident Evil er et barnespill i mine øyne.

 

- Det sier kanskje litt om deg. Hva er i dine øyne ikke et barnespill? Et spill uten blod med en kjedelig rollefigur og story, uten noe innovativt og råttent gameplay?

 

4. Bedre kontrollere på både PS2 og Gamecube.

 

Har ikke prøvd GC sin, men vil si at jeg ble mye fortere vandt med Xbox sin kontroller enn den lille knotete PS2 kontrolleren.

 

- Dette er vel mest en smaksmak, men allikevel sier de fleste anmeldere og spillkjennere at Xbox kontrolleren er dårligst.

 

5. Prisen, Xbox koster nesten dobbelt så mye som Gamecube og PS2.

 

Kvalitet koster =P

 

- Ja, men harddisk og ethernet adapter ser ut til å koste mer =P

 

6. Jepp, dessverre er det et Microsoft produkt, for noen er dette negativt. De er ikke kjent for kvalitet.

 

Hehe, dette skjer med alle som gjør det bra, og spesielt store firma (som allerde har en gård med svin). Fakta er at MS har en del kvalitetsprodukt som Office og Windows. Disse programmene er populære fordi de faktisk funker og er brukervennlige. Dette kommer fra en som hater Microsoft, surt å si det, men de får det til. Ola Norman bryr seg ikke.

 

- Synd men sant, den vanlige bruker bryr seg ikke om selskapet har sitt på det rene eller ikke.

 

7. Online spilling er ikke halvparten så gøy som 4-player split screen med kamerater og øl. Det er dumt at så mange idioter vil bare sabotere med cheats og generelt idiotisk oppførsel.

 

Blah blah blah.. Online er genialt. Du "slipper" å spille mot folk du kjenner teknikkene til. I lengden synes jeg det er artigere å spille mot folk på internett.

 

- Du har aldri spilt online ser jeg. En ting er det sosiale, men det er alt for mange idioter som bare spiller for å ødelegge for andre. Et ganske vanlig kjennetegn på disse er at nick'ene deres er i "l33t"-språk.

 

8. Hvis du faktisk er interessert i Online spilling vil det koste deg mye, du må betale månedlige avgifter for nesten alle spill som er beregnet for online spill.

 

Vi får se her, vil tro at det ikke blir slik. Selvfølgelig så vil jo spill som er bygget opp til å være multiplayer fra starten av (unreal Championchip og div. MMORPG) måtte ha en månedlig avgift.

 

- Hva var det jeg skrev da?

 

9. Hvis du ikke er interessert i Online spilling, burde du merke deg at f.eks. Halo, ikke har bot's. Derfor blir ikke 4-player så gøy som det kunne ha vært.

 

Online spilling er fremtiden, en eller annen dag vil dere innse det. Xbox vil være pioneeren for konsoll innen online gaming. Snart får jeg ADSL! Yeah! Så klart er det morro å være 3-4 kamerater og noen øl, men hallo..

 

- Hallo!? Hva med Dreamcast, den var jo pioneeren innen online spilling for konsoller.

 

10. Xbox's ekslusive titler er enten ekslusiv kun i en tidsperiode, eller så blir de gitt ut på PC også.

 

Nåja.

 

- Nevner Halo, Knights of the Old Republic og Morrowind. Alle vil få en forbedret utgave på PC.

 

11. Både PS2 og Gamecube har et større antall kvalitetspill i bibloteket sitt.

 

Tiden får vise.

 

- Sant sant.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spilte faktisk ganske mye på nettet, har pause nå til jeg får ADSL. Det gikk da mest i Q3 og Q2. Det som er trikset, er å finne gode servere :wink:

 

Det med barnslige spill var bare kødd =P

 

Sjekk ITAvisen idag! Xbox skal bli satt ned til ca 2500,-!! Der forsvant vel det sterkeste(slagkraftige) argumentet til Xboxhatere vil jeg tro =)

 

Det vil si at jeg snart får en ny kontroller og to spill! YEAH!

Lenke til kommentar

Det har vært snakk om at Microsoft måtte sette ned prisen til et rimelig nivå etter at salget i Europa og Japan har vært ganske tarvelig. Trodde ikke det var snakk om å halvere prisen, Microsoft må være desperat.

 

Da stiller ihvertfall Xbox på lik linje med Gamecube før lanseringen. Det blir spennende å se hva som skjer fremover.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-18 11:48, HardCubed skrev:

Quote:


On 2002-04-18 09:33, Mulch skrev:

Sjekk ITAvisen idag! Xbox skal bli satt ned til ca 2500,-!! Der forsvant vel det sterkeste(slagkraftige) argumentet til Xboxhatere vil jeg tro =)



 

Nei, det er forsatt en M$ og Intel konsoll.

 

Denne kommentaren tar jeg ikke seriøst en gang. Fakta er at MS og Intel er blant verdens største selskap (og de mest suksessfulle). De kom ikke dit ved å selge treningsmaskiner på TVShop :wink:

 

ATI og IBM er også 2 digre firma. ATI sine fremtidlige produkt ser jeg veldig frem til.

Lenke til kommentar

For meg så gjør ikke det att Microsoft senket prisen på Xbox, Xbox noe bedre! Har vel sett den stående i noen butikker, og kan ikke si att det frister noe særlig. Ingen av spillene er liksom noe jeg har ventet på lenge. Noe jeg ser virkelig fram til..

 

Men jeg fatter ikke att det noe å diskutere?!

De som kjøper XBOX, la dem få kjøpe den, det er tydeligvis noe som gjør att de vurderer det.

 

 

Jeg for min del, kjøper GameCube.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-18 14:01, Mulch skrev:

Denne kommentaren tar jeg ikke seriøst en gang. Fakta er at MS og Intel er blant verdens største selskap (og de mest suksessfulle). De kom ikke dit ved å selge treningsmaskiner på TVShop :wink:


ATI og IBM er også 2 digre firma. ATI sine fremtidlige produkt ser jeg veldig frem til.


 

Grunnen til at jeg ikke liker MS er nettop fordi de er for store. Microsofts monopol er konkuranse hemmende! Og at MS kontrollerer over 90% av PC OS markedet er uheldig for forbrukere og software utviklere. Også kommer MS med Xbox, som kommer til å spre Windows ****skapet til konsoll industrien!

 

Nei, Xbox må dø!

Lenke til kommentar

Sjekket releaselistene til Xbox og Gamecube (offisielle), GC = 159, Xbox = 207. Tallene taler :wink:

 

Når det gjalt den texturkomprimeringen, så få fakta riktig. Xbox har 6:1 også. http://www.planetxbox.com/about/compare/

 

Check this out: http://www.planetxbox.com/images/image.asp...msonskies/6.jpg

 

Vil nå si at det matcher Rouge Leader, og litt til.. dette spillet er ikke ferdig enda heller :wink: Bare skift ut tallet på .jpg bildet for å se flere..

 

En annen ting, er ikke "bakgrunnene" i Resident Evil statiske pre-rendrede bilder? Da er det ikke så imponerende egentlig :/

Lenke til kommentar

Jeg blandet sammen komprimering og multi-texturing. Beklager den. Uansett har Gamecube muligheten for 8 forskjellige textures på objektene, mot Xbox's 4.

 

Bakgrunnene på Resident Evil er FMV, det vil si at det er egentlig filmer som ruller i bakgrunnen, noe som gjør det mye mer livlig enn det vi er vant til av pre-rendered bakgrunner. Dessuten er bakgrunnen akkurat like interaktive som de som er full 3D, og de ser fantastisk ut.

 

Det ser ikke ut som om noen har tatt et bilde og lagt en 3D figur oppå, slik det gjorde i det originale Resident Evil. Detaljen i bakgrunnen matcher detaljen på karakterene. Du bør sjekke ut filmene på Gamespot hvis du har bredbånd.

 

Hvor har du fått de tallene fra? Gamespot? Det mangler en del titler der og på en del andre plasser. Gi meg en link så skal jeg sjekke det ut. Men, uansett er 157 ikke akkurat lite.

Lenke til kommentar

Forresten er det umulig å sammenligne screenshots, fordi Xbox bruker et annet verktøy for å ta screenshots direkte fra spill i en høyere oppløsning, du må derfor se det i aksjon før du kan sammenligne. Men, uansett er ikke det så veldig imponerende det jeg så i det screenshot'et, veldig enkel geometri og lite detaljer, det er bra men om det er på Rogue Leader II nivå kan diskuteres.

Lenke til kommentar

Ja, Microsoft har jammen mange store konkurrenter på PC-markedet. Åh...glemte nesten at DE HAR *%!# MEG KJØPT OPP ALLE SOM LAGER NOE NYTT OG BRA!!

 

_________________

"You can go a long way with a smile.

You can go a lot further with a smile and a gun."

- Al Capone

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Roamer på 2002-04-20 11:45 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...