Gå til innhold

5 Gode grunner til å kjøpe X-Box istenfor ps2!


Anbefalte innlegg

X-Box er mye bedere enn ps2! Trust me! (jeg har begge deler)

 

1. Mgs2 hakker= slutten for ps2 i mine øyne fordi halo har bedere grafikk. Derfor kan ikke ps2 forbedre seg fra mgs2 :sad: de neste spillene kan ikke få bedere grafikk enn mgs2. BUUUUUUUU ps2.

 

2. Grafikken og den er helt ny! bare forestill dere de neste spillene.

 

3. Du trenger dvd kontroll til X-box for å se dvd filmer det klarer en seg uten) men du trenger ikke memory card for å save spillene, X-Box har innebygd HD. med 8 GB mens ps2`s memory card (ca. kr. 500.) bare har 8 mb.

4. X-Box har fire kontroll inganger og du slipper å kjøpe en multi-tap (ca kr. 500)

5. PS2 går ut på dato. kom for over et år siden.

6.X-Box har de beste lanserings spillene noen sinne!

 

Er du i tvil og ikke lot deg overtale er det ikke noe håp for deg!

hilsen: Chubby_man

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den kom i USA like før Jul i fjor, altså mye under et år sida... :smile:

14 November 2001 var launch i USA så vidt jeg husker, så den er ikke veldig gammel. PS2 har vært i Norge lenge, og i Japan kom den jo ut enda et år tidligere enn her... :smile:

 

Det som vel var poenget mitt, den hadde Japan launch og USA launch lenge før den kom til Norge. Ca. 1 år var de mellom Japan og Europa launch.

Lenke til kommentar

Virker som mange ikke er enige med deg mister chubby man. De første salgstallene fra europa har ikke vært oppløftende for Microsoft og den har hittil vært en regelrett flopp i Japan. Og med slike salgstall vil færre og færre spillutviklere lage spill til maskinen.

 

Microsoft har til og med laget et noe falsk presseoppslag for å få noe positivt ut til media, nemlig at Halo er det spillet som har raskest nådd salgstallet 1 million. Det har riktignok solgt en million, men både GTA3(ps2) og Super Smash Brothers(gc) Melee nådde en million raskere enn dette.

 

Du må også huske på at det er utrolig mange flere som har PS2 enn Xbox og at PS2 fremdeles selger bedre enn Xbox, og da vil spillutviklere heller lage spill til maskinen de vet det vil selge mye på, nemlig PS2. Det er mulig Xbox har noe bedre grafikk, men det er alltid spillene som teller og hvis du vil ha de beste spillene i fremtiden burde du sikre deg en Playstation2 eller en Gamecube. Begge selger en god del bedre enn Xbox for tiden.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-09 19:09, chubby_man skrev:

X-Box er mye bedere enn ps2! Trust me! (jeg har begge deler)


1. Mgs2 hakker= slutten for ps2 i mine øyne fordi halo har bedere grafikk. Derfor kan ikke ps2 forbedre seg fra mgs2 :sad: de neste spillene kan ikke få bedere grafikk enn mgs2. BUUUUUUUU ps2.


2. Grafikken og den er helt ny! bare forestill dere de neste spillene.


3. Du trenger dvd kontroll til X-box for å se dvd filmer det klarer en seg uten) men du trenger ikke memory card for å save spillene, X-Box har innebygd HD. med 8 GB mens ps2`s memory card (ca. kr. 500.) bare har 8 mb.

4. X-Box har fire kontroll inganger og du slipper å kjøpe en multi-tap (ca kr. 500)

5. PS2 går ut på dato. kom for over et år siden.

6.X-Box har de beste lanserings spillene noen sinne!


Er du i tvil og ikke lot deg overtale er det ikke noe håp for deg!

hilsen: Chubby_man


 

LOL! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! et tips; SLUTT OG SKRIV I FYLLA!

Lenke til kommentar

minnekort koster 350 for 8mb til ps2. grafikken er kongebra i ps2 men litt mere konge i xbox (who cares egentlig?). spillutviklerne har ett MYE større marked når de lager og selger spill til ps2...

kjøp deg en bedre videoledning til ps2'en hvis du er grafikkfrik så skal du få nesten dobbelt så høy oppløsning, sterkere, klarere og bedre farger enn med den shitty flaskehalsen som sitter i når du kjøper den.

ps2 er en kongemaskin med den beste håndkontrollen jeg har spilt og spillene er uten tvil mye bedre og kulere enn andre pc og konsollspill.

jeg vil mye heller bruke plassen på cd'ene/dvd'ene på selve spillet istedenfor supergrafikkteksturer som tar ti ganger mere plass enn ps2grafikk f.eks.

Lenke til kommentar

Grafikken har litt å si, men ingenting i forhold til spillbarhet. Og med de marginale forskjellene på dagens konsoller, er det definitivt gameplay som står i fokus.

 

For meg, er prisen en faktor også, men selv om Xbox hadde kostet like mye som Gamecube hadde jeg fremdeles kjøpt Gamecube. Vurderer Playstation 2, men skal vente til den koster 1000kr om noen år.

Lenke til kommentar

grafikk har lite og si.

tenk litt på att god grafikk og høyere oppløsning på texture osv tar mye mere plass enn litt dårligere grafikk. er ikke 100% sikker på dette men jeg går utifra at gta3 til xbox (om det kommer) ikke kan ha xbox-standard grafikk og samtidig inneholde alt ps2-gta3 inneholder.

litt dårligere men fortsatt god grafikk blir større spill med lengre varighet som jeg mye heller ville hatt enn en "deluxe" versjon med dobbelt så god grafikk men som manglet f.eks. halvparten av bilene eller manglet en by eller noe.

ps2 har konge grafikk, xbox har også kongegrafikk, bare litt bedre.

Lenke til kommentar

5 gode grunner til å ikke kjøpe Xbox!

 

1. Det er Microsoft og Intel som står bak. Det er en prinsipp sak å sørge for at MS ikke sprer sykdommen kjent som Windows.

 

2. Hvorfor spille Halo på Xbox, når du kan spille det på PC. FPS er alltid best på PC!

 

3. Xbox trenger fjernkontroll til å spille DVD filmer, det klarer du deg ikke uten.

 

4. PS2 kom ut for over et år siden og har mest støtte hos spill utgiverne. Pluss den er mye billigere.

 

5. Foruten Halo (se #2) så har ikke Xbox fått noen spill som er vert å betale 600kr+ for.

 

6. GameCube rules all consoles

 

Er du i tvil og ikke lot deg overtale er det ikke noe håp for deg! The Xbox leads to the dark side.

hilsen HardCubed

Lenke til kommentar

1. Xbox har ikke like mange høyt profilerte ekslusive titler som Gamecube og PS2.

 

2. Gamecube har solgt nesten dobbelt så bra som Xbox verden over og selger for øyeblikket mye mer. PS2 har solgt mest, uten tvil. Dette fører til økt støtte av Gamecube av utviklere, PS2 vil alltid ha støtte.

 

3. Resident Evil, Eternal Darkness, Zelda, Super Mario Sunshine, Pikmin, Smash Bros osv.

 

4. Bedre kontrollere på både PS2 og Gamecube.

 

5. Prisen, Xbox koster nesten dobbelt så mye som Gamecube og PS2.

 

6. Jepp, dessverre er det et Microsoft produkt, for noen er dette negativt. De er ikke kjent for kvalitet.

 

7. Online spilling er ikke halvparten så gøy som 4-player split screen med kamerater og øl. Det er dumt at så mange idioter vil bare sabotere med cheats og generelt idiotisk oppførsel.

 

8. Hvis du faktisk er interessert i Online spilling vil det koste deg mye, du må betale månedlige avgifter for nesten alle spill som er beregnet for online spill.

 

9. Hvis du ikke er interessert i Online spilling, burde du merke deg at f.eks. Halo, ikke har bot's. Derfor blir ikke 4-player så gøy som det kunne ha vært.

 

10. Xbox's ekslusive titler er enten ekslusiv kun i en tidsperiode, eller så blir de gitt ut på PC også.

 

11. Både PS2 og Gamecube har et større antall kvalitetspill i bibloteket sitt.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-17 14:27, El_PoLLa skrev:

jalla; na, du gjør nok ikke det. du må nok høyere enn enn gf4ti, 500mb ram, raidhd, 2ghz og keybord for og danke ut xbox.

en trøst er at det er lett og danke ut konsollene med specs :smile:


 

Nå overdriver du en del, en 2ghz PC med 500mb RAM og GF4 vile knust Xbox, som en mygg.

 

Du må ikke oppgradere PC-en så veldig mye, for å få den kraftigere en Xbox.

 

Husk Xbox bruker en nedgradert Intel 733mhz PentiumIII (jeg har hørt folk kome med beskyldninger om at CPUen til Xbox er praktisk talt en celeron), og en spesial versjon av GF3 chipset, samt 64mb RAM.

 

En PC med en god AMD Athlon XP prossesor, et Radeon8500/GF4 grafikk kort og 256 mb RAM vile ha vore mer enn nok til å konkurere med Xbox.

 

Og foresten, er det noen som liker å skryte om specs så er det Microsoft og Xbox fans.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-11 22:34, El_PoLLa skrev:

grafikk har lite og si.

tenk litt på att god grafikk og høyere oppløsning på texture osv tar mye mere plass enn litt dårligere grafikk. er ikke 100% sikker på dette men jeg går utifra at gta3 til xbox (om det kommer) ikke kan ha xbox-standard grafikk og samtidig inneholde alt ps2-gta3 inneholder.


 

 

Hahaha laterlich EL PoLLA. Håper du forstår at dette er kritikk til ditt eget beste. det her tyder på lite kunskap gitt.

 

For det første:

Visste du at gta3 på ps2 mangler maaaange ting pga lite minne?!

Pc versjone kommer til å bli mer omfattende, for ikke å snakke om en xbox versjon (om den kommer). Kan neven en ting.. motorsykkel. har du sett det i gta3 (ps2). tror du det ikke er med fordi de tenkte "nei vi trenger ikke motorsykkler i det spillet her". Feil.

De måtte ta vekk et lass med snadder fordi ps2 ikke taklet det selv med "dårlig" textures.

 

En annen ting. Jeg datt nesten av stolen da jeg leste det. Dine ord : "kjøp deg en bedre videoledning til ps2'en hvis du er grafikkfrik så skal du få nesten dobbelt så høy oppløsning, sterkere, klarere og bedre farger enn med den shitty flaskehalsen som sitter i når du kjøper den"

 

WTF!!!! dobbelt så høy oppløsning?!?! Har du røyka sokkene dine? ps2 i 1024x768 med MGS2 HOHO slideshow. Jeg sier du er fanatiker PoLLa. Nok et svermerisk forsøk på å fantasere PS2 opp i skyene. Realiteten er den flere her i tråden har akseptert, ps2 går ut på dato.

 

ps : om du i så tilfelle har en slik "wonderkabel" så vet jeg mange som vil kjøpe. lykke til med salget

 

hilsen en realist

Lenke til kommentar

On 2002-04-17 13:48, Roamer skrev:

1. Xbox har ikke like mange høyt profilerte ekslusive titler som Gamecube og PS2.

 

Gidder ikke å grave etter titler som kommer om 2 år.

 

2. Gamecube har solgt nesten dobbelt så bra som Xbox verden over og selger for øyeblikket mye mer. PS2 har solgt mest, uten tvil. Dette fører til økt støtte av Gamecube av utviklere, PS2 vil alltid ha støtte.

 

GC hadde en elendig start, først nå har den begynt å selge bra.

 

3. Resident Evil, Eternal Darkness, Zelda, Super Mario Sunshine, Pikmin, Smash Bros osv.

 

Barnespill, barnespill, barnespill, barnespill, barnespill, barnespill, barnespill.. =P Ja, Resident Evil er et barnespill i mine øyne.

 

4. Bedre kontrollere på både PS2 og Gamecube.

 

Har ikke prøvd GC sin, men vil si at jeg ble mye fortere vandt med Xbox sin kontroller enn den lille knotete PS2 kontrolleren.

 

5. Prisen, Xbox koster nesten dobbelt så mye som Gamecube og PS2.

 

Kvalitet koster =P

 

6. Jepp, dessverre er det et Microsoft produkt, for noen er dette negativt. De er ikke kjent for kvalitet.

 

Hehe, dette skjer med alle som gjør det bra, og spesielt store firma (som allerde har en gård med svin). Fakta er at MS har en del kvalitetsprodukt som Office og Windows. Disse programmene er populære fordi de faktisk funker og er brukervennlige. Dette kommer fra en som hater Microsoft, surt å si det, men de får det til. Ola Norman bryr seg ikke.

 

7. Online spilling er ikke halvparten så gøy som 4-player split screen med kamerater og øl. Det er dumt at så mange idioter vil bare sabotere med cheats og generelt idiotisk oppførsel.

 

Blah blah blah.. Online er genialt. Du "slipper" å spille mot folk du kjenner teknikkene til. I lengden synes jeg det er artigere å spille mot folk på internett.

 

8. Hvis du faktisk er interessert i Online spilling vil det koste deg mye, du må betale månedlige avgifter for nesten alle spill som er beregnet for online spill.

 

Vi får se her, vil tro at det ikke blir slik. Selvfølgelig så vil jo spill som er bygget opp til å være multiplayer fra starten av (unreal Championchip og div. MMORPG) måtte ha en månedlig avgift.

 

9. Hvis du ikke er interessert i Online spilling, burde du merke deg at f.eks. Halo, ikke har bot's. Derfor blir ikke 4-player så gøy som det kunne ha vært.

 

Online spilling er fremtiden, en eller annen dag vil dere innse det. Xbox vil være pioneeren for konsoll innen online gaming. Snart får jeg ADSL! Yeah! Så klart er det morro å være 3-4 kamerater og noen øl, men hallo..

 

10. Xbox's ekslusive titler er enten ekslusiv kun i en tidsperiode, eller så blir de gitt ut på PC også.

 

Nåja.

 

11. Både PS2 og Gamecube har et større antall kvalitetspill i bibloteket sitt.

 

Tiden får vise.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...