Gå til innhold

"System failed CPU-check". Hva er det som er feil?


Anbefalte innlegg

Pc starter ikke, dama i hovedkortet sier system failed cpu check, dette er BARE når pc'n har nettopp stått på og jeg skrur den av, for så å starte den igjen. Jeg tipper dette er fordi cpuen blir litt varmere en stund etter at pcn er skrudd av fordi vifta stopper. Men dette er da vel ikke normalt? Så jeg lurte på om cpuen er kaputt? Jeg trodde en cpu enten virka eller ikke jeg, ikke virker av og til. Jeg har en 28, som jeg overklocka en stund, til et svart belegg på den smelta, da jeg skulle ha på min nyinvesterte kjølepasta.

Endret av B|Real
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde det samme problemet og jeg trudde at jeg hadde ødelagt hele CPU'en. Men så tok jeg den ut og satt den inn igjen med kjølepasta mellom CPU og vifta og nå fungerer det. Prøv å justere ned cpu hastigheten også. kan hende vifta ikke klarer å kjøle CPU'en riktig.

Lenke til kommentar

Hei, har samme problemet :mad:

 

Kjører Asus K8V Se Deluxe

AMD 64 3200+

Geil Value 512

Gainward FX 5700 Ultra

Qutec 400W Dual Fan, Gold

 

lånte bort ram brikka til en kamerat som trengte den. fikk den tilbake og putta den inn og starta... Skjermen var svart og fra headsette hørte jeg hun dama som sa de greiene. Helt ny pc så jeg har ikke lyst å kaste den ut a vinduet enda :ermm:

Noen som har noe tips? :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg gjorde som en sa oppom her, jeg tok ut cpu og skrapte vekk litt kjølepasta på kantene og slik, mulig jeg hadde hatt på for tykt lag, så det ikke kom nok luft til, pc'n funker perfekt nå, merkelig nok, skulle ikke tro en slik bagatell gjorde det men :)

Lenke til kommentar
Hei, har samme problemet :mad:

 

Kjører Asus K8V Se Deluxe

AMD 64 3200+

Geil Value 512

Gainward FX 5700 Ultra

Qutec 400W Dual Fan, Gold

 

lånte bort ram brikka til en kamerat som trengte den. fikk den tilbake og putta den inn og starta... Skjermen var svart og fra headsette hørte jeg hun dama som sa de greiene. Helt ny pc så jeg har ikke lyst å kaste den ut a vinduet enda :ermm:

Noen som har noe tips? :hmm:

Der har nok kameraten din fått ødelagt ramen din....

 

Du bør kanskje kvitte deg med strømforsyningen din. Den er BAD!!!!

Endret av torkelma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...