Gå til innhold

Receiver overload (ka fashken skjer?)


Anbefalte innlegg

Jeg har et 5.0 anelgg som jeg har koblet til dvd spilleren og til pc'n.

Jeg bruker optisk kabel til begge deler.

Når jeg skrur opp volumet til et hvis nivå, skrur forsterkeren seg av og det kommer opp overload, både ved avspilling fra dvd spilleren og dvd spilleren på pc'n. Hva er grunnen til dette ? Det skjedde ikke i går . :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke spilt halvparten av hva anlegget er godt for. Og høyttalerene er godt spilt inn så dette burde ikke være noe problem. Det var da jeg byttet de optiske kablene at dette problemet oppstod, kan jo undres over hvor godt de sitter. Selv om jeg har gått over alle plugger og koblinger.

Lenke til kommentar
cdrom sa:
Det er vel tilfeldigvis ikke snakk om en Nad forsterker?

 

Går i tankene av å kjøpe en NAD forsterker så hvorfor sier du dette? er det ofte feil med de?

Har eid flere nad produkter og vil helst slippe å se nad merket i anlegget mer.

 

Mine personlige er faringer med Nad er ikke særlig bra, på min pent brukte c370 røyk høyttaler utgangene. Min 216thx lagde ekkle knitrelyder og min nåværende c270 har litt for mye egenstøy til at det er gøy.

 

Uten at jeg har erfaringer med det, så sier uhyre mange at de har hatt problemer med nad's receivere, men nad har visst rettet opp det meste nå.

 

Men jeg er iallefall ferdig med det merket så snart jeg har fått c270 ut av hus!

Lenke til kommentar
Javel..

 

Fikk litt å tenke på der ja... Hadde tenkt å kjøpe NAD C320BEE i morgen. Hvilke andre stereoforsterkere til max. 3.000,- er å anbefalle da??

 

Takker for svar....

Ikke ta det jeg sa så seriøst.. Mest av alt hater jeg nad's design :blush:

 

 

c320bee er en ny modell og den er nok driftsikker, gå får den du!

Lenke til kommentar

Høres fint ut..

 

Designet til NAD er jo ikke kjent for å være spesielt spennende, men C320 BEE selges også i sølv/titanium og personlig synes jeg denne er litt stilig..

 

NAD bruker jo pengene i det innvendige.. hehe...

Lenke til kommentar
Javel..

 

Fikk litt å tenke på der ja... Hadde tenkt å kjøpe NAD C320BEE i morgen. Hvilke andre stereoforsterkere til max. 3.000,- er å anbefalle da??

 

Takker for svar....

Den NAD'en er bra! Har hatt en slik i over ett år nå, spiller fint og uanstrengt. Er kraftigere enn den ser ut til!

 

Og har aldri hatt problemer med NAD.

Har hatt en NAD 310 før, og dette må være en av de mest sinnsyke forsterkerne som er laget. Dønn stabil i 2Ohm, man kunne koble sammen + og - på høyttalerutgangen (altså kortslutte) uten at den brydde seg. Eneste som skjedde var det kom musikk fra en av komponentene inne i forsterkeren! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...