Gå til innhold

Ati 9600, Hvilket? når det skal flashes!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

-Jeg leste denne guiden her hvordan å flashe biosen på et 9600 til 9600XT.

Så, jeg tenkte jeg skulle prøve å kjøpe et 9600-basert kort og flashe det.

Er det noen som kan anbefale ett overklokkingsvennelig(må tåle 500\300 som det str i guiden, for å bli flashet), og rimelig kort. Jeg vet egentlig ikke heller om det går an å bruke et 9600se,går det?

 

- En annen ting er klokking.Hvilket program klokker du skjermkort med?

 

Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ike om det er uhøflig å stille spm på eksisterende tråder, men prøver allikevel.... Hva vil det si å flashe...? Har et ATI 9600 pro skjønner du, men får ikke kobla d til tv'en.. kanskje det hjelper?

 

Håper ikke dette blir tatt ille opp.... :ermm:

Lenke til kommentar
Vet ike om det er uhøflig å stille spm på eksisterende tråder, men prøver allikevel.... Hva vil det si å flashe...? Har et ATI 9600 pro skjønner du, men får ikke kobla d til tv'en.. kanskje det hjelper?

 

Håper ikke dette blir tatt ille opp.... :ermm:

Det er bare fint at du spørr ;) Uansett å flashe et kort vil si å bytte biosen ut med en bios på et bedre kort slik at man kan få lik ytelse med et kort som er dyrere. Jeg anbefaler deg ikke til å flashe kortet, og tror ikke det hjelper på tven.

 

Bare fint at du spørr her på forumet, vi er her for å hjelpe og det hender jo også at de mer erfarne brukerne stiller det vi kaller for "noob" spørsmål :D

Lenke til kommentar
Hei!

 

-Jeg leste denne guiden her hvordan å flashe biosen på et 9600 til 9600XT.

Så, jeg tenkte jeg skulle prøve å kjøpe et 9600-basert kort og flashe det.

Er det noen som kan anbefale ett overklokkingsvennelig(må tåle 500\300 som det str i guiden, for å bli flashet), og rimelig kort. Jeg vet egentlig ikke heller om det går an å bruke et 9600se,går det?

 

- En annen ting er klokking.Hvilket program klokker du skjermkort med?

 

Takk for svar

 

Hvsi du kjøper et 9600non pro er det mindre sjanse for at du kan klokke det til 500/300 enn med et 9600pro.

Som nevnt tidligere kan 9600se ikke flashes.

til ati kort er atitool et bra program.

hvis du vil ha mye mer ytelse for pengene kjøp et 9800pro til 1800kr.

Lenke til kommentar

Kjøp deg et billig 9600pro-kort...som er helt originalt, med 128mb (ikke 256mb da det er tregere ram)

 

Et kort det garantert funker på uten noe artifacts eller varmeproblemer er Sapphire 9600pro Fireblade Edition..har det selv og det kjører 540/360 :) det er høyere en xt-hastighet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...