Gå til innhold

Xp finner harddisk, men harddisk ikke formatert?


Anbefalte innlegg

Har nettopp installert Xp pro fra Windows 2000.

 

Den ene disken vil ikke dukke opp på "vanlig" vis. Det vil si, det viser i Windows, som local disk, men det vises hverken Free Space eller total size.

 

I manage oversikten står det at Layout=partition, type= basic og Filesystem står blankt.

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få den til å virke igjen :) ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bios viser riktig størrelse på disken, men XP klarer ikke i vise filene på disken....

XP viser bare ca halve disken...

 

Prøvde med getdataback for NTFS for å se ka filer som den klarte å hente fram, men den klarte da bare og hente fram halvparten av filene.....

 

Så, hvorfor klarer biosen det.. men ikke XP pro!!!???

Lenke til kommentar
Du må oppdatere windows...om du har en cracka windows. En pirat kopi viser ikke GB fra en grense (husker ikke om det var 160GB eller noe)

Ja..... Microsoft la inn en sperre til alle piratkopier :roll:

if ($piratkopi == "1") {
$maxGB = 160; }

Poenget mitt er at Windows XP vet ikke om den er en piratkopi eller ikke. Men litt windows update kan aldri skade - antar at trådstarter har SP1?

Lenke til kommentar
Du må oppdatere windows...om du har en cracka windows. En pirat kopi viser ikke GB fra en grense (husker ikke om det var 160GB eller noe)

 

Dette er uansett ikke problemet, da jeg har alle oppdateringer tilgjenngelig for min XP pro versjon.

 

Disken som er problemet har en størrelse på 80 GB, og jeg har mange disker som vises som er større enn dette.

 

Disken viser i "Min datamaskin" men den går ikke ann å gå inn på, da den i følge windows er uformatert. I manage viser disken også, da med to partisjoner, den ene partisjonen unallocated. Dette rart fordi disken i Windows 2000 pro bare hadde en partisjon :no:

 

Dette lener mot format snart....

 

Flere tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...