Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

tweake nettforbindelsen


Anbefalte innlegg

Jeg sitter med win2k på en 10mbit linje. Det som irriterer meg grenseløst er at jeg aldri er i nærheten av å oppnå en sånn hastighet. Jeg sitter akkurat nå å laster ned med ca 700bytes/s fra usa. Jeg lurer på om noen vet hvordan man får maskinen til å pøse ut pakker. Det ser nemlig ut som om maskinen sender et par pakker og så sitter å venter på svar før den sender nye. I feks. Counter strike pøses det ut pakker og alt går mye bedre.

 

mvh Kristian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei,

 

har du prøve å laste ned fra noen norske siter som er kjent for å ha god båndbredde? prøv tucows for eksempel. Finn ut om det er hos deg eller hos leverandøren din feilen er, eller treg mottakerserver. Legg inn ServicePack2 osv.

 

sof

 

 

[ Denne Melding var redigert av: sof på 2001-11-01 15:56 ]

Lenke til kommentar

Selv om du hadde hatt Gb-linje kan du ikke forvente at alle servere rundt omkring har det samme. Ingen forbindelse er raskere enn det svakeste ledd. I dette tilfelle er jo det svakeste ledd tydeligvis ikke deg.

Det er mange TREGE servere rundt omkring. Jo lengre unna du laster ned fra jo større sjanse er det for at det går tregere.

Er det mye trafikk på en server har også det mye å si.

 

dessverre er det bare sånn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

alle downloadprogram (kazaa, morpheus osv.osv) har jo nesten garantert dårlig fart (hvertfall nesten aldri max). dette er jo fordi det er så utrolig mange flaskehalser rundt om. men når det gjelder å tweak'e internett forbindelsen så vet jeg ikke så mye om det når det gjelder 10mbit linjer. har dessverre bare tweaka modem og slikt. tror du bør vere fornøyd hvis du klarer og holde fin fart på vanlige serverer. jeg (ASDL 704/128 at the moment) kjører ofte på 5kb/s på Morpheus og slike program. det er jo ikke noe problem når man har fastlinje? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...