Gå til innhold

Tilbakemelding på utkast til ny pc?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

skal bygge meg en ny pc, blir ikke til noe gaming, blir helst foto-, web redigering, kanksje litt videoredigering. Har tenkt å bygge en pc som har litt oppgraderingsmuligheter.

 

Har tenkt å kjøpe

 

Hovedkort Abit IC7-MAX3

Prosessor Intel Pentium 4 3.0 GHz Boxed PC800 Socket PGA478, 1MB cache, Prescott

Hardisk 160 GB, er usikker på hva jeg skal velge her, max pris jeg har tenkt å bruke er 1000,-

Skjermkort er jeg og usikker på hva jeg skal velge, ca max pris 1500,-

DVD brenner er jeg og usikker på, max pris er ca 1000,-

 

Kabinett og resten av delene har jeg, kommer til å bruke de, men er åpen for tilbakemeldinger, tips, meninger etc.

 

på forhånd takk for all tilbakemelding

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nei har ikke kjøpt ram enda, noen tips?

 

takker for tilbakemeldinger så langt... :)

Disse to gjør seg vel.

 

Jeg ville ha ventet på Socket T hadde jeg vært deg. Eller kjøpt en Northwood-CPU i stedet for Prescott'en. Prescott blir så utrolig varm på socket 478 at det lønner seg ikke, faktisk så yter Northwood bedre enn Prescott på s478. Hvis du absolutt vil ha Prescott, vent.

 

Og som noen sier over her, det er ikke særlig framtidsrettet med s478...

 

DVD-Brenner: NEC ND-2500A 8x

Harddisk: Seagate Barracuda 7.200 RPM, 8MB Cache S-ATA

Skjermkort: Sapphire Radeon 9600XT 128MB

 

Bare sørg for å få med deg et 9800Pro, så funker det der supert ;)

Lenke til kommentar
Eller kjøpt en Northwood-CPU i stedet for Prescott'en. Prescott blir så utrolig varm på socket 478 at det lønner seg ikke, faktisk så yter Northwood bedre enn Prescott på s478. Hvis du absolutt vil ha Prescott, vent.

 

Sier meg enig her. Prescott utvikler vesentlig mer varme enn northwood, og er i de fleste benchmarks også noe tregere. Eneste grunnen jeg kan tenke meg for å velge Prescott fremfor Northwood nå er hvis du har planer om å overklokke langt og har veldig bra kjøling og fett powersupply.

 

Bytt til Northwood.

Lenke til kommentar

Hei igjen,

 

takker for tilbakemeldinger :)

 

da har jeg kommet så langt :

 

Hovedkort : Abit IC7-MAX3

Prosessor : Nortwood prosessor

DVD-Brenner : NEC ND-2500A 8x

Harddisk : Seagate Barracuda 7.200 RPM, 8MB Cache S-ATA

Skjermkort : Sapphire Radeon 9800 PRO 128 MB

Minne : Corsair TWINX1024-3200 DDR-DIMM 1024MB

 

Lurer på kanskje et alternativ til minne, Maks pris ca 1000,- , tror jeg begynner med 512, så heller øke når jeg har litt mer penger. Vart litt dyrt med det valget jeg har nå, gjerne også noen tips om hva som er viktig å huske på når det gjelder kjøp av minne?

 

Når det gjelder northwood hadde det vert greit med litt mer info, er litt newbie...

 

noen som har anbefalinger til hvilken nettbutikk jeg skal bestille alle godsakene fra?

 

kom gjerne med innspill om endringer som kanskje hadde vert bedre, har ikke tenkt å bygge en super pc, en stabil grei pc, til web, grafikk redigering, litt video redigering, ikke noe særlig gaming, med litt oppgraderingsmuligheter.

 

på forhånd takk for alle tilbakemeldinger :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...