agvg Skrevet 18. mai 2004 Skrevet 18. mai 2004 du bør aldri ha det likt i begge endene.... Følg teikningen som er litt lengre oppe på denne tråden. Selvfølgelig skal det være likt i endene men det må være likt etter skjemaet, legg merke til at det vises to forskjellige koblingsstandarder på det skjemaet, type A og B. B er vel mest brukt men begge fungerer sålenge du har brukt samme standard i begge ender av kabelen.
snole Skrevet 18. mai 2004 Skrevet 18. mai 2004 Det skal være likt i begge endene. Men det som er viktig er at man bruker fargekoden rett.
Inge Rognmo Skrevet 19. mai 2004 Skrevet 19. mai 2004 (endret) Så når jeg skal lage en kabel mellom PC og swisj på f.eks 10 meter må den være sån som på teiningen? På alle de kablene jeg har er det ligt på begge sider! du bør aldri ha det likt i begge endene.... Følg teikningen som er litt lengre oppe på denne tråden. slik som du har det så får du ofte dårlig hastighet, og pakke tap høy ping. og virker kun over mindre avstander. og hender ofte du bare blir disconnecta av nettverket. Alle nettverkskabler (som ikke er krysset) er, og må være likt koblet i begge ender, men i tillegg til det, så må, såvidt jeg husker, TX+ og TX- være koblet på et kabelpar (f.eks blå og blå/hvit) og det samme med RX+ og RX- ... På tegninga er det jo vist to forskjellige standarder (568A/568B) , men man må velge en av dem, og koble begge ender av kabelen i henhold til det. edit: både agvg, snole og jeg svarte visst på dette samtidig Endret 19. mai 2004 av Inge Rognmo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå