Gå til innhold

S-Video ut på 1557?


Anbefalte innlegg

Noen som har prøv dette?

Jeg får kun composite signal ut av s-video kontakten, farge signalet mangler hvis man prøver på s-video visning. Ikke er det stort å stille på i instillingene heller..

Andre som har erfart det samme eller fått det til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har prøv dette?

Jeg får kun composite signal ut av s-video kontakten, farge signalet mangler hvis man prøver på s-video visning. Ikke er det stort å stille på i instillingene heller..

Andre som har erfart det samme eller fått det til?

fungerer helt fint med meg....

skjønner ikke helt hva du prøver å si med at du kun får composite signal ut av s-video kontakten..?

Lenke til kommentar

Setter jeg tv'n i composite mode tar den bildet i farger. Da er farge og kontrast samlet i ett signal, og benytter to ledninger. S-video benytter fire ledninger, fordi det signalet er splittet i farge og kontrast. Setter jeg tv'n i S-video mode viser den bilde kun i svart-hvitt, fordi den ikke finner den andre halvparten...(farge signalet)

Greit nok på tv, men ikke på annet utstyr....

Lenke til kommentar
Setter jeg tv'n i composite mode tar den bildet i farger. Da er farge og kontrast samlet i ett signal, og benytter to ledninger. S-video benytter fire ledninger, fordi det signalet er splittet i farge og kontrast. Setter jeg tv'n i S-video mode viser den bilde kun i svart-hvitt, fordi den ikke finner den andre halvparten...(farge signalet)

Greit nok på tv, men ikke på annet utstyr....

Dette høres merkelig ut....

Hva slags TV har du?

Bruker du s-videokabel? Evnt. overganger?

Lenke til kommentar

Vet ikke helt om dette er relevant, men det kan være dårlig kontakt i kabelen, spesiellt i pluggen. Gå bort til TV'n og rør litt på pluggen så kommer kanskje fargene. Det er sånn med min S-Video kabel hvertfall. Synd jeg ikke fant det ut før igår, har irritert vettet av meg at det avogtil bare blir svart/hvitt uten at noen settings er forandret :p Var bare kabelen.

Lenke til kommentar
gjør da ikke no valg... når jeg bruker s-video blir d ikke farger på tv'en, når jeg bruker composite er det farger....

Du velger jo om du bruker s-video eller kompositt...

 

Spørsmålet var om du skifter mellom s-video og kompositt i skjermkortinnstillingene eller om du mente at du byttet kabler?

 

Hvis du bruker s-videosignal med adapter til scart blir det svart/hvitt hvis TV ikke støtter s-video eller hvis TV ikke er stilt til å vise s-video på scart.

Lenke til kommentar

Snu kabelen? En s-video kabel er jo lik i begge ender, pinne mot pinne, så det gjør ingen forskjell.

Jeg har prøvd på tv med s-video kontakt (og en projector) men det blir ikke farger i s-video. Begynner å lure på om det er grafikkortet som ikke sender ut et fullstendig s-video signal...

Endret av 6502
Lenke til kommentar
En s-video kabel er jo lik i begge ender, pinne mot pinne, så det gjør ingen forskjell.
Ooops :blush:

Jeg vet jo det egentlig....

 

 

Jeg har prøvd på tv med s-video kontakt (og en projector) men det blir ikke farger i s-video. Begynner å lure på om det er grafikkortet som ikke sender ut et fullstendig s-video signal...
Spørs om det er noe som er feil... Det kan være grafikkortet, det kan være selve s-videokontakten eller så kan det (kanskje) være driverfeil.

For sikkerhets skyld: Har du prøvd en annen kabel (i tilfelle det er brudd i kabelen)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...