Gå til innhold

Tvilsom Ordlyd i reklame fra NetShop her på HW!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er vel egentlig litt sjokkert over NetShop sin oppførsel. Trodde de var en seriøs bedrift.

 

Det er jo akkurat på dette punktet du tar feil. Netshop.no er en seriøs bedrift, de bruker markedsføring for hva det er verdt, og de er langt innenfor rammene av etisk markedsopptreden. Markedsføring er dirty business, slik er det overalt, ingen grunn til å ta på vei over dette.

Beklager at jeg ikke greier å ta NS(liker forkortelser jeg) seriøst. Men en butikk som ligger rett ved siden av komplett og som ikke har spesielt bra priser. Da er de en av de mange trærne i webshop skogen!

 

Jeg er ikke imponert! :ermm:

 

Men for all del vi trenger flere trær som kan kappes.... :p

Lenke til kommentar
Det er greit dere ikke har samme mening som meg. Men det er ikke vits å være uhøflig.... eller er alle 14iser det i dag?

Så det er greit nå at jeg ikke har samme meninger som deg???

Ikke snakk om høflighet før du selv klarer å utove det.

 

TaZ

Lenke til kommentar
Jeg er vel egentlig litt sjokkert over NetShop sin oppførsel. Trodde de var en seriøs bedrift.

 

Det er jo akkurat på dette punktet du tar feil. Netshop.no er en seriøs bedrift, de bruker markedsføring for hva det er verdt, og de er langt innenfor rammene av etisk markedsopptreden. Markedsføring er dirty business, slik er det overalt, ingen grunn til å ta på vei over dette.

Beklager at jeg ikke greier å ta NS(liker forkortelser jeg) seriøst. Men en butikk som ligger rett ved siden av komplett og som ikke har spesielt bra priser. Da er de en av de mange trærne i webshop skogen!

 

Jeg er ikke imponert! :ermm:

 

Men for all del vi trenger flere trær som kan kappes.... :p

Hmmm, bruker du prisguiden noe særlig?

Hvor mye bør service koste?

Lenke til kommentar

Altså ... NetShop må da ha lov til å reklamere med ting som er fordelaktig for dem. At de har betaling via oppkrav er en fordel framfor ved å handle hos NetShop.

 

Elkjøp reklamerer med 30-dagers returrett

Kiwi har bleieavtale

Coop-butikkene har den medlemssaken sin

PSData & PCUtstyr har Visa-betaling

 

Alle har sin greie de velger å bruke for å hevde seg over konkurrentene. Som nevnt tidligere i tråden, så er å drive butikk seriøst og nådeløs bisniss. Man slåss med ethvert lovlig våpen man har ovenfor konkurrentene for å få du og meg til å handle. Den som stopper opp og er snill med konkurrentene, havner snart i skifteretten...

 

Personlig syns jeg det var en ganske genial vri fra NetShop. De tok rett og slett rotta på PrinterRefill.no med måten de framla sitt budskap på. "Vi har den og den prisen, og handler du med oss, er du garantert å ikke bli lurt."

Lenke til kommentar
Kan noen fortelle meg hvor problemet ligger ?

Og hva dette "skitne trikset" innebærer..

 

Hva er galt med å betale når man har hentet varen ?

- Det gir deg jo en garanti på at du slipper å betale noe som helst før du faktisk vet om produktet er i orden eller ikke. Ser ikke noe negativt i den annonsen.

 

Eller misforstår jeg helt ?

 

Er det prisen på LCD skjermen som er tvilsom ?

 

Problemet er at de reklamerer for en skjerm som de ikke har en god pris på, derfor legger til en usaklig tekst som er myntet på konkuransen, og for de fleste som har vært interessert i å kjøpe en skjerm, har skjekket ut den billige LG skjermen på PR(er lei av å skrive det ***** lange navnet)

 

Og da er den store bremsen for de fleste at de ikke tilbyr varen i oppkrav.

Les mer om den saken her:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=235780&hl=

 

Dere må ikke misfortå NetShop har ikke svindlet noen, men jeg synes de har oppført seg ufint i bedrifts sammenheng!

 

Og ikke glem Hardware sin tilsynelatende lukkede øyne i denne saken. Kan man reklamere for alt her? Hvor er sensuren?

 

Jeg stiller meg meget kritisk til hw sin dømmekraft i dette tilfellet!

:mad:

 

 

EDIT: Litt rask i svingen der ja..

Tittet på refill.no tråden, og nå ser jeg hva du sikter til.

 

Slik markedsføring er ikke ulovlig, men dog, de røde etiske trådene innen markedsføring følges kanskje ikke helt - man skal klare å markedsføre sin bedrift uten å involvere andre bedrifter. Riktignok har slik markedsføring sjelden noen stor innvirkning på sine konkurrenter og deres kunder, men får derimot kanskje en motsatt virkning på de som bryr seg - som du selv sier "Hilsen en som aldri skal bli NetShop kunde(med mindre de er billigst på en vare da!"

 

Som mange andre har skrevet; Dette er en unødvendig diskusjon, da dette blir en personlig sak - mellom deg og netshop. Hvis du ikke vil handle der pga. du mener at deres markedsføring ikke er etisk riktig, så får du finne deg en annen nettbutikk.

 

Hardware.no har forsåvidt ingenting med netshop å gjøre, og hvordan netshop markedsfører seg selv. Ser derfor ingen grunn til at Hardware.no skulle f.eks fjerne netshop fra deres prisguide e.l.

 

Personlig fikk jeg sansen for Netshop.no - Humor i reklame gjør seg :thumbs:

Lenke til kommentar

Vi skulle ikka ta å kjefte på et annet firma/webshop med det samme vi er igang da.

 

Skal vi se hvem som kan klare å finne den neste reklamen som kanskje, hvis du leser setningene riktig vei og med litt godvilje kanskje kan antyde at de mener noe som på en god dag kan være noe som ligner på slagordet til en annen butikk.

 

Dette blir FOR DUMT folkens. :no::no::no::no::no:

Lenke til kommentar
Hva er galt med å betale når man har hentet varen ?

- Det gir deg jo en garanti på at du slipper å betale noe som helst før du faktisk vet om produktet er i orden eller ikke.

Du betaler ikke etter at du har hentet varen. Du betaler før du henter varen og har ingen mulighet til å sjekke noe som helst før du har betalt

Lenke til kommentar
Altså ... NetShop må da ha lov til å reklamere med ting som er fordelaktig for dem.

Selvsagt, men på hvilken måte er det at man må betale i oppkrav fordelaktig for dem i forhold til alle andre webshoper? Det gir ingen fordeler fordi de fleste tilbyr akkurat det.

 

Å kjøre denne reklamen på f.eks. TV2 gir liten eller ingen mening, fordi for å forstå poenget med budskapet er man nødt til å kjenne til printerrefill saken.

 

Så vidt jeg vet er det ikke lov å framheve seg selv gjennom å snakke nedsettende om andre i reklame. Nå er det ikke gjort det direkte i dette tilfellet. Men hvis denne reklamen kun vises her på hw.no, og kun viser samme produkt som var omtalt i printerrefill tråden, er det nærliggende å tro at netshop sin reklame spiller på printerrefill sitt tilbud. Denne samenhengen kan vanskelig vises, men uten printerrefill er den temmelig verdiløs. Blir som om Rimi begynner å reklamere med at hos oss betaler du i kassa...

Lenke til kommentar
Å kjøre denne reklamen på f.eks. TV2 gir liten eller ingen mening, fordi for å forstå poenget med budskapet er man nødt til å kjenne til printerrefill saken.

 

På ingen måte. Netshop.no sin annonse sier "Hos oss betaler man på posten når varen leveres". Det er opp til hver enkelt leser å selv bestemme hvordan man vil knytte dette opp til en annet forhold. For de fleste lesere som ikke har lest tråden om printerrefill.no (og jeg regner med det er flere enn de som faktisk har lest den), så er ikke dette mer enn et stykke fakta.

Lenke til kommentar
Jeg la merke til en ting da jeg kom inn på hw i dag. Netshop sin reklamer som annonserer en 19" LCD skjerm til 4995,-. Bilde og tilbudet er helt greit men teksten som står på neste siden sier:"Hos oss betaler du ikke før du henter varen på posten".

 

:angry:

Hva er det for en markedsføring? I lyset av printerrefill lcd saken som diskuteres her på forumet er det neppe tilfeldig at de velger den ordlyden. Den er tydelig myntet på den (litt merkelige)betalingsmåten som de har. Jeg har hørt mye bra om netshop men å komme med sånne sleiv spark setter dem i et helt annet lys.

 

De kunne virkelig spart seg for den teksten, spør du meg. :thumbdown:

 

Jeg vet jeg ikke har noe med saken å gjøre da jeg hverken kjenner netshop eller printerrefill, men jeg hater skitne triks... og dette er etter min mening uten tvil et skitten triks!

 

Jeg håper NetShop slutter med slik tvilsom markedsføring å presser prisene sine enda mer.

 

....når det er sagt bra at alle presser prisene ned på LCD!

 

Hilsen en som aldri skal bli NetShop kunde(med mindre de er billigst på en vare da! ;) )

Jeg blir så forbanna på den lokale Mazda forhandleren...nå reklamerer han med at han har masse røde biler på lager...er dette lovlig ?????

Lenke til kommentar
Altså ... NetShop må da ha lov til å reklamere med ting som er fordelaktig for dem.

Selvsagt, men på hvilken måte er det at man må betale i oppkrav fordelaktig for dem i forhold til alle andre webshoper? Det gir ingen fordeler fordi de fleste tilbyr akkurat det.

 

Å kjøre denne reklamen på f.eks. TV2 gir liten eller ingen mening, fordi for å forstå poenget med budskapet er man nødt til å kjenne til printerrefill saken.

 

Så vidt jeg vet er det ikke lov å framheve seg selv gjennom å snakke nedsettende om andre i reklame. Nå er det ikke gjort det direkte i dette tilfellet. Men hvis denne reklamen kun vises her på hw.no, og kun viser samme produkt som var omtalt i printerrefill tråden, er det nærliggende å tro at netshop sin reklame spiller på printerrefill sitt tilbud. Denne samenhengen kan vanskelig vises, men uten printerrefill er den temmelig verdiløs. Blir som om Rimi begynner å reklamere med at hos oss betaler du i kassa...

Sett at jeg var interesert i LG skjermen men var litt usikker på det ang forhåndsbetaling; Netshop har lagt merke til oppstyret ang prisen på skjermen og ønsker å tilby et alternativ, samme skjerm til 700kr mer men uten at en slipper å forhåndsbetale. De reklamerer så for dette.

 

Hva er problemet med dette?

De er ikke i nærheten av uetiske/umoralske linjer engang. Og det er tross alt PR som skiller seg ut ved å kreve forhåndsbetaling, men så har de også gått ut og forklart hvorfor. Man gjør sitt eget rasjonelle valg utifra den informasjonen man får.

 

Og slik er det bare, de av dere som er under 14 vil forstå det etter hvert.

 

En annen ting er at dette har ingenting med webshoperfaringer å gjøre.

 

Eksempel: I Hong Kong snakker alle butikkene dritt om hverandre, rett og slett dritt. Veldig uetisk kan man si. Men når det gjelder det direkte kundeforholde er dette alltid veldig bra / etisk korrekt for å bruke det ordet). Og det er dette dere burde konsentrere dere om.

Lenke til kommentar
Sett at jeg var interesert i LG skjermen men var litt usikker på det ang forhåndsbetaling; Netshop har lagt merke til oppstyret ang prisen på skjermen og ønsker å tilby et alternativ, samme skjerm til 700kr mer men uten at en slipper å forhåndsbetale. De reklamerer så for dette.

Der linker du deres reklame direkte opp til printerrefill sitt tilbud.

 

Et spørsmål som kan stilles. Hvor mye verdi har denne reklamen uten printerrefill?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...