Gå til innhold

problemer med oppstart!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg kjøpte et Abit NF7-S V2.O og en AMD XP25OO+ her om dagen!

Nå satte jeg det i pc'n min:

+384mb PC-21OO ddr

+Asus GeForce 4 MX44O

+NEC 25OOa

+WD 8Ogb

+WD 16Ogb

+Vifter og styr!

 

Nr jeg skulle starte den opp for første gangen , rekker viftene og pc'n så vidt å starte før den slår seg av igjen!.O,3-O.5 sekunder sikkert! Da må jeg ta ut kontakten og prøve igjen men det samme skjer! Hva er galt da?

 

Det virker som en overbelastning men jeg har prøvd uten en del vifter og kun en hd og slikt!

 

OG en annen ting, når pc'n er av lyser det en rød led..... jeg er vant til grønn led fra asus. Det har ikke noe med noen feil å gjøre? T

 

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har samme hovedkort som deg.Det røde lyset indikerer at det går strøm til hovedkortet,det skal være slik.Når maskinen har startet opp vil det også lyse i en grønn led.Kan ikke anbefale deg noe annet enn å sjekke at du har koblet alt rett og sjekke at du har satt cpu kjøleren rett på.Du kan også prøve å resete bios.

Lenke til kommentar

Mener også at jeg leste om en som hadde samme problemet som deg her på forumet.Han skrudde ut hovedkortet igjen og koblet det til mens kortet lå oppi esken.Da funket det.Det viste seg at bakdelen på hovedkortet tok borti kabinettet,slik at det ble kortsluttning.Du kan også prøve å løsne litt på skruene til hovedkortet,det har vist også hjulpet noen.

Lenke til kommentar

Hadde for kun få dager akkurat det samme problemet som deg. Skrudde seg på i et halvt sek for så å skru seg av igjen. Hvis jeg, uten og ta ut strømkablen, prøvde å trykke flere ganger skjedde ingen ting. Men hvis jeg tok ut og inn strømkablen. skjedde det samme igjen(på i et ahlvt sek). Løsningen for meg var å bytte av og på bryter.

 

Mvh

 

HetrTiXc

Lenke til kommentar

det er kun de viftene som er koblet til strømforsyningen som starter. de som går via hk starter ikke. Men ellers.

 

+Har tatt av cpu-vifta og satt den på igjen, jeg mener den er riktig på.

+Har ikke testa ny bryter,men den ble brukt for et par dager siden så jeg tror

ikke det er den.

+HK står på de....."tinga" som skal mellom hovedkortet og bakplata. ingenting som går inntil. Jeg slakka litt på skruene også.

+Alle ledninger er der de skal, og cpu,skjermkort og minnet er der de skal være med de "låsene" fastspent.

+Åssen resetter man bios'n? kan jo prøve det, selv om det er ett nytt kort.

 

Takk for alle svar! Hvis det er noen som kan hjelpe meg videre etter denne "flaskehalsen", er det kjempe bra!!!!

Lenke til kommentar

eh...

ja...nå var det så at jeg skulle putte i kontakten en gang til bak i pc'n, da det lyste opp en "gnist" fra strømforsyninga, og n lyser ikke pæra på hk lenger.... gikk strømforsyninga i dass nå???

 

PS: Strømforsyninga var en Q-Tec

Endret av Hotmale
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

lenge siden sist...

Jo, nå er det slik at jeg fikk en ny strømforsyning men det samme skjedde. Så jeg sendte inn hovedkortet i tro om at det var ødlagt.

Det funket helt fint hos netshop, så han\reperatøren sa at det var trolig et kompitablitetsproblem mellom minne-cpu-hk.

Minnet mitt var jo ikke akkurat av den typen som jeg skal bruke,så jeg tenkte at det var den.

Så nå har jeg kjøpt nytt minne og satt alt sammen igjen,men problemet er der fortsatt.

Det er ikke skjermkort, ikke harddisker, ikke vifter, ikke psu , ikke hovedkort... men det er vel ikke slik det går viss cpu'n er gåen.

minnet er helt nytt Twin-Mos pc-3200.

 

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...