Gå til innhold

PSU watt overvåker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Lurte på om det var noe software som overvåker psu.

Mistenker at jeg har for liten psu, da maskinen trenger en restart etter jeg har trykka på powerknappen for å "pipe" igang.

Dette skjedde etter at jeg installerte 2stk sata disker og et 9800 skjermkort.

Hvis noen har noen andre invendinger om hva det kan være er jeg åpen for forslag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Motherboard Monitor

Overvåker spenning ihvertfall (som igjen leveres av PSU).

Edit:

Problemene du beskriver høres ut som PSU-problem. En kraftigere PSU gjør nok susen (og husk at kraftig ikke nødvendigvis er synonymt med høyest mulig oppgitt effekt, les noen tester!).

Endret av thoering
Skrevet

Å sjekke spenningen sier jo svært lite, regner med at trådstarter mener å sjekke effekt, dermed må man måle strøm og det er ikke så enkelt.

Skrevet
Hei

Mistenker at jeg har for liten psu, da maskinen trenger en restart etter jeg har trykka på powerknappen for å "pipe" igang.

Hvis noen har noen andre invendinger om hva det kan være er jeg åpen for forslag.

Hadde akkurat samme problem med den gamle pcen, fant ut at vifta ikke hadde fått startet orntelig i dag med et trykk og dermed så en funksjon i bios at den slo seg av. Men hvis jeg restartet den med en gang etter jeg hadde trykket på power-knappen så gikk vifta litt fortere runt ved det første startet og da funka det.

Hehe, ble litt dårlig forklart det gitt :p

Skrevet (endret)
Hei

Hadde akkurat samme problem med den gamle pcen, fant ut at vifta ikke hadde fått startet orntelig i dag med et trykk og dermed så en funksjon i bios at den slo seg av. Men hvis jeg restartet den med en gang etter jeg hadde trykket på power-knappen så gikk vifta litt fortere runt ved det første startet og da funka det.

Hehe, ble litt dårlig forklart det gitt :p

Stemmer. akkurat samme her.

Har standard chieftec 350w psu. den som følger med midi kabinettene.

Blir vel en ny psu nå da.

Han fungerte som normalt igjen etter at jeg plugga ut den ene cd-romen foresten, takk for svar ;)

Edit: svarte litt fort; var problemet psu?

Endret av crownjewel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...