Gå til innhold

Dualskjerm og BF:V/9800XT!


Koma

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte BFV dagen den kom ut og har siden den tid hatt problemer med hakking. Dette har ført til at jeg har latt spillet ligge og samle støv. Jeg hadde prøvd alt fra innstillinger i bios, drivere, innstillinger, formateringer osv.

 

I går satt jeg meg ned for å prøve noe jeg ikke hadde gjort før. Jeg kjører nemlig dualskjerm og hovedskjermen er digital. For morro skyld tok jeg ut kabelen til den analoge sekundærskjermen og utrolig nok funket det x mange ganger bedre. Spillet flyter ikke like godt som BF:1942, men er i allfall spillbart nå.

 

Er det noen som kan kommentere dette? Hvorfor skal det å ha dualskjerm ha noe å si for ytelsen i spillet?

 

 

3.0

9800XT

Raptor

2048 ram

P4C800 E -Deluxe

2 stk Q17

Endret av Koma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har tidligere erfart at ytelsen går ned om du har to skjermer.

Selfølgelig blir ytelsen svakere. Oppløsningen blir f.eks 2048*768 istedenfor 1024*768 ;)

 

Men det burde ikke bli så stor forskjell vis du ikke kjører bf:v på to skjermer. Den andre vil jo bare vise skrivebordet eller no :dontgetit:

Endret av TheDarkListener
Lenke til kommentar
Jeg har tidligere erfart at ytelsen går ned om du har to skjermer.

Selfølgelig blir ytelsen svakere. Oppløsningen blir f.eks 2048*768 istedenfor 1024*768 ;)

 

Men det burde ikke bli så stor forskjell vis du ikke kjører bf:v på to skjermer. Den andre vil jo bare vise skrivebordet eller no :dontgetit:

Joda, selvføgelig.

 

Jeg har aldri kjørt spill over flere skjermer (til tross for at jeg har Parphelia :D). Når jeg erfarte ytelsesdroppen med to skjermer så var den ene skrivebord. Det har vel noe med at den rendrer den andre skjermen også og da brukes noen ressurser som ellers kanskje vil gi max spllytelse.

Lenke til kommentar
Ble det ytelsesforskjell på skjerm 1 fra når du deaktiverte skjerm 2 i kontrollpanelet og når du fysisk trakk ut kabelen til den?

Deaktivering av skjerm 2 funker også greit. Da slipper en i allfall å plugge ut hver gang. Jeg bruker ikke skjerm 2 til noe spesielt under spilling, vanligvis skrivebord, så ressursbruken bør være minimal.

Lenke til kommentar

bf:v er jo veldig bøggete da...

Har dere lastet ned lagfixen? Den ligger sikkert ute på battlefield.no ... bare 500 Kb etter noe.

 

JEg har 5900 ultra 1 GB ram og en xp 2100+ kjører på 1024*768 med alt på high..

 

Tror det mange har problemer med er lyden.. denne suger maskinkraft. Prøv med et hakk ned på Eax eller spill med miles 3d-lyden...

Det er også er vanlig problem at serverne lagger en del...

Har dere samme problem i singleplayer?

 

Etter patch 1.01 så bli alt så mye bedre.. ;)

 

[GiS]Feanor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...