Gå til innhold

Operation Flashpoint 2 community/portal


Anbefalte innlegg

Underveis i mitt arbeide med Wargaming Nor, har en ny ide blitt født i mitt hode.

 

En portal/ett community for Operation Flashpoint 2

 

Har gått og ruget på denne ideen noen måneder nå, og når jeg flytter webhost i juni vil jeg sette opp domenet og nettstedet der (sammen med WGN).

 

Det jeg derimot er litt ubestemt på, er følgende:

 

-Skal portalen være norsk eller engelskspråklig?

-Skal jeg ha .no eller .com domene?

-Er det norske OFP samfunnet stort nok for kun en norsk/evt. nordisk side?

-Hvis siden blir på norsk - skal jeg da også inkludere alle tidligere OFP spill? Det er per nå ingen norske sider som omhandler kun OFP. Tenker da på addon/mods spesielt.

-Skal jeg inkludere OFP for XBox - eller kun kjøre på PC versjoner?

 

Siden OFP2 ikke kommer på ett års tid, har jeg tid nok. Tidsperspektivet er at jeg begynner å sette siden ordentlig sammen etter hostbyttet (midten av juni), og en evt. lansering på sensommer/høst... iallefall innen jul - dette kommer an på når BIS/Codemasters letter på sløret og begynner å gi oss media og mer info.. og selvfølgelig ett mer bestemt tidsrom for lansering.

 

Jeg er som sagt litt usikker på om det norske spillsamfunnet alene er klart for ett større OFP2 samfunn... eller om jeg skal kjøre en internasjonal utgave :hmm:

 

 

Jeg lodder bare stemningen litt her nå... se hva slags reaksjoner som kommer ut av det... jeg vet jo om noen OFP fanatikere her på gamer forumet (nevner iallefall Hidden, Desdichado og *Magnus*).

 

En siste liten ting; hvis noen av dere kunne tenke dere å være med på dette prosjektet (selvsagt på en frivillig/ulønnet basis), så si ifra. Dette er ett prosjekt jeg neppe klarer alene (eller rettere sagt som jeg IKKE klarer alene...). Skriv her, send meg en PM, eller mail meg på denne eposten: [email protected]

Vil trenge forummoderatorer, folk som kan jakte på nyheter, osv...

 

Men nu skal jeg tilbake og jobbe mer med WGN...den vil bli relansert rett etter hostbytte!

 

 

EDIT: Jeg glemte en ting da: jeg vurderer også og inkludere Independence Lost (hvis det er på track etter OFP2) på samme siden.

Endret av RogueFreak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cool idea man.. :yes:

 

Vet ikke om det er mye i prosforskjell på .no å .com men jeg trur den norske OFP cummunitien er litt liten å du kan få ganske få "visitors" på siden.. men vis du tar .com å skriver på engelsk ( eller lage en slik translator til engelsk ? ) så trur jeg du kommer til å få mange flere på siden. er ikke sikker da men...

 

 

Angående hvilket spill du skal ha med, så kunne jo du lage forskjellige "sektorer" 1 med OFP:res 1 med OFP-X 1 med OFP-IL å en med OFP2..... Bare et forslag :yes:

 

Ønsker deg lykke til :thumbup:

 

Jeg kommer IALLFALL innom siden ofte hvis den blir suksess :thumbs:

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar

Jeg kommer innom siden uansett, jeg :p

 

Neida, men siden syntes jeg burde være på engelsk og har .com domene, fordi, så vidt jeg vet, er OFP-miljøet ganske tynt her i norden.

Nesten alle skandinaviere kan lese og skrive engelsk, men det er fryktlig få

f. eks engelskmenn som i det hele tatt forstår norsk.

så du får velge selv, skal siden være stictly skandinavisk eller internasjonal? :)

 

 

edit: leifevirks

Endret av rasgar
Lenke til kommentar

Ser ut som reaksjonene så langt er som jeg trodde; at en OFP2 portal på norsk ikke er tingen. Kan si at mine tanker så langt har vært at den skal være på engelsk, men grunnen til at jeg begynte å tenke på en norsk utgave er jo fordi det kan være enklere å skaffe skrivehjelp osv. Men som jeg selv mistenker/vet + det dere sier, så er ikke det norske OFP samfunnet så stort.

 

Tar gjerne imot flere innspill og ideer, dette er tross alt ett prosjekt som bare er i startgropa enda.

 

Loffelur: med jalla box antar jeg at du mener Xbox? OFP for Xbox kan jo være en inngangsport for yngre spillere og andre som aldri har spilt OFP eller tenkt å gjøre det. Med andre ord; det utvider samfunnet rundt OFP serien. Men Xbox versjonen vil uansett ikke være noe hovedtema på siden, men jeg synes ikke jeg kan ekskludere den for det. Gi gjerne tilbakemeldinger på dette også.

Lenke til kommentar

Jeg har 99% bestemt meg for domenenavnet på siden... men det kunne vært morsomt og hørt noen forslag fra dere!

 

Så hvis dere har ett forslag til navn på siden; speak up!

 

Hvem vet, kanskje jeg har oversett ett genialt navn? Skulle jeg mot formodning velge ett navn dere finner på, gir jeg selvfølgelig credit for det!

 

Er det forresten noen som har hørt noe nytt fra E3? Marek Spanel skal etter de siste ryktene være der iallefall. Har ikke fått tak i noe info verken om OFP xbox eller 2'ern enda... :angry:

Sitter på jobben med hundreogørten vinduer oppe og følger med på gamingsites, webcams, haugevis av forumer, osv...

Lenke til kommentar

OPFX hadde ikke vært særlig interessant, selv om jeg hadde hatt X-box

 

dårligere kontroll, dårligere oppløsning/ytelse, og mindre muligheter for addons, selvlagede maps (nesten garantert, skulle like å se noen scripte camera og slikt på xbox...)....

 

Vi vil ha OPF2!!!

Lenke til kommentar
engelsk, .com, omhandle tidligere OPF, men bare PC versjoner (vi hater jo Xbox fordi bohemia brukte tid på OPFX istedet for OPF2 sant?;) )

:yes:

 

 

Syntes du skal legge vekten på en side for OFP2, engelsk. OFP1 vil avgå i stillhet så fort OFP2 kommer. "Stick to the pc version"

 

Bedre med en kjempeside om OFP2 fremfor nok en side om OFP serien...

 

Det ville fordundre meg veldig om OFP2 ikke blir minst like bra som OFP1. Disse gutta vet hva vi vil ha, og de gir oss det. All ære til Bohemia...

 

 

Hva er det du kunne ønske deg hjelp til RogueFreak?

 

 

des,OUT!

Lenke til kommentar

Oj en Flashpoint side ville vært kult...og med en ryddigere mission struktur enn de gamle...var jo umulig og finne gode missions når man ikke hadde en aning om hva man lasta ned.

 

Hjelper ikke og ha et utvalg på 5000 missions når man ikke egentlig har tid til og sjekke alle selv likevel..

Så hvis du får til noe der hadde det vært konge.

 

Jan

Lenke til kommentar
Hva er det du kunne ønske deg hjelp til RogueFreak?

Vel, som jeg har erfart av å drive WGN, så er det ingen spøk og skulle gjøre alt selv.

 

Men jeg vil tro at jeg vil trenge hjelp til dette iallefall:

 

-Forum moderatorer

-skriving av artikler som omhandler OFP

-folk som kan jakte på nyheter, media o.l. fra OFP og poste på siden

-folk som kan holde orden på download database (etter hvert som det vil komme mods og addons til OFP2 - vil ikke satse på downloads fra OFP, der finnes det mer enn nok sider som har alt fra før)

-avholde interjuver med aktuelle folk

-folk med erfaring fra å lage addons/missions/mods som kan skrive nyheter, artikler, tutorials osv. om det

-kanskje en eller to til som kan drifte siden 100% i tillegg til meg (kan jo hende jeg tar meg en ferie eller er syk eller whatever en gang iblant...) - siden vil bli drevet av ett PHP/MySQL CMS system, så litt erfaringer innen PHP/MySQL/html er ett krav til akkurat dette

-ellers synes jeg det er ett krav at aktuelle folk har alle OFP spillene originalt, er aktive OFP spillere, og generelt brenner for OFP.

-siste krav er gode engelskkunnskaper, både lese, skrive og forstå

 

 

Kommer til å ta kontakt med både BIS og Codemasters så fort jeg har litt mer struktur på ting... mest for å kunne få info og media etterhvert som det vil komme, men også for å kunne kjøre interjuver o.l senere. Men jeg har ingen store forhåpninger om noe særlig støtte fra noen hold der, vet ikke hvor mye BIS/CM bryr seg om såkalte "fansites"? Noen som har hørt noe/har erfaringer med akkurat det? Skal iallefall kontakte de... det verste som kan skje er at de ber meg ryke og reise... :p

 

 

Noen som har noen navneforslag enda da?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ja... da er ting underveis! Har registrert domene, og sitter og mekker på siden as we speak!

 

Håper at den kan være live om ett par ukers tid... :hmm:

 

De som vil være med og jobbe på siden, kan melde seg på. Trenger først og fremst forummoderatorer. Eneste kravene er alder 16+ og sunt folkevett ;)

 

Flashpoint2source.com

 

 

Spørsmål, søknader om å være med, etc. : [email protected]

 

:w00t:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Siden dere skal lage en på engelsk, tipper jeg at jeg vil prøve igjen og lage en på norsk. Bestilte meg like godt et domenenavn med .com, .net og .org akkurat nå ;)

 

EDIT: Ser pen ut den siten dere har lagt opp. Ser jo at det er et ferdig theme, men likevel. Hvem bruker dere som host forresten..?

Endret av Hidden
Lenke til kommentar
-Skal jeg inkludere OFP for XBox - eller kun kjøre på PC versjoner?

 

Operation Flashpoint på X-box i mine øyne er en bare tull, Hvordan i svarte skogen kan man egentlig spelle et spill som OFP på Xbox ?

 

uansett, jeg ville ikke hatt med OFP til xbox ....

 

Men en engelsk språklig side er vel aa foretrekke og da drar du nok flest besøkere rundt om i verden :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...