Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med oppkobling av ADSL


Anbefalte innlegg

Da jeg skal koble til utstyret, står det at man skal ta ut ledningen som går fra telefonutaket til ISDN-boksen, for å så koble den til splitteren. Dette går ikke, da ledningen går rett inn i ISDN-boksen.(ikke rj-45 kontakt). Det er 2 stk rj-45 kontakt innganger på ISDN-boksen.

 

Noen som vet hvordan jeg kan få det til (uten å måtte leie montør)?

 

Endring: det jeg hovedsaklig lurer på er om man kan sette på en rj-45 plugg på tlf ledningen. og hvor hver kabel skal være i pluggen.

 

Har tang og plugger, så det er ikke noe problem

Endret av dash
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sett RJ45 på telefonledning. Du bruker pinne 4 og 5 (de to midterste).

Ok. Er det den røde og blå ledningen jeg skal bruke?

Etter jeg har gjort dette, kobler jeg den inn i 'line' på splitteren. Men så står det at jeg skal koble en kabel fra 'phone/isdn' på splitteren til 'line' på ISDN-boksen. Må jeg da ta av rj-45 pluggen for å så koble kabelen inn der tlf-ledningen kom?

Lenke til kommentar
Fikk støt engang jeg avissolerte med tennene, men det var ikke 100V ;) Mener å huske det er enten 9V eller 12V.

hehe.. tror jeg bruker tangen til avisoleringen. Men ledningen som går fra 'phone/isdn', skal den også bare ha en blå og en rød ledning? Vanlig tp-kabler har jo ikke rød farge

Lenke til kommentar
hehe.. tror jeg bruker tangen til avisoleringen. Men ledningen som går fra 'phone/isdn', skal den også bare ha en blå og en rød ledning? Vanlig tp-kabler har jo ikke rød farge

Her blir det også bare benyttet to ledere, og det skal være de to midterste såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Har fått til å gjøre dette nå. Hvis det er noen andre som lurer på det samme, har jeg lagt ut et bilde her

Håper du har tenkt på å gjøre det litt mer permanent, er veldi lett at en av de ledningene blir dratt ut når det henger sånn! :no:

hehe... jo, men da trenger jeg vel kabler som inneholder kobber. Tlf-ledningen var veldig kort, så det var så vidt jeg fikk koblet til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...