Gå til innhold

Skjermkort


Anbefalte innlegg

Heisann...

 

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg et nytt skjermkort i dag (som er bedre enn GF4 MX440 64mb'en jeg har), men er ikke sikker på hvilket!

 

Har lenge tenkt på å kjøpe GeForce FX5600 256mb, fordi det koster 936kr på PsData nå!

 

Men så søkte jeg litt her på forumet og fant ut at noen klagde på kortet at det var litt treigt.. ?

er det sant..

er det ikke å anbefale .. ?

 

Kan noen gi meg et kjapt svar på et skjermkort til ca. 1000 lappen (helst ikke for langt over), som er bra?

 

skal jeg bare kjøpe FX5600 256mb'en ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hvis du ikke har tenkt til å bruke mer enn 1000kr på kjøpet, er det bare en ting å si: ati radeon.

Ati radeon kort støtter alle de spillene nVidia støtter, og i prissegmentet rundt tusen kroner lever ati veldig mye bedre ytelse enn nVidia.

 

til sist, nei det pleier ikke å være noe mer problemer med ati radeon enn nVidia geforce. :)

Lenke til kommentar
hmm..

dere fikk meg til å tenke å gruble nå ..  :hmm:

 

er FX5600XT 256mb kortet mye bedre enn GeForce 4 MX440 64mb ?

jeg tror fortsatt jeg kjøper GeForce kortet..

jeg hater ATI/Radeon så veldig mye av en mystik grunn :dontgetit:  :p

Det er et sinnsykt dårlig kort, har hatt noe lingnende før (FX5600 256mb).

Kjøp heller radeon 9600 :yes:

 

Må du ha geforce kort så spar heller til dette!!!

Lenke til kommentar

Ikke kjøp det kortet der!!! (FX5600xt). Se denne testen http://hardware.no/art.php?artikkelid=6645.

 

 

EDIT: jeg siterer: "I denne testen har vi sett at GeForce FX 5600 XT ikke er i nærheten av å være noen match for Radeon 9600. Faktum er at FX 5600 XT fremstår som et rent "low-end"-kort, i samme klasse som FX 5200. Radeon 9600 viser seg på sin side som et fullgodt mellomklasse-kort"

 

9600 er priset omtrent likt som 5600xt med gruser den i de alle fleste tester.

I tilleg så har 9600 passiv kjøling så det bråker ikke i det hele tatt.

 

EDIT2: dette kortet tror jeg vil være ett av de beste kjøpene til ditt bruksområde og lommebok.

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...