Gå til innhold

PC som fullblods Paraboltuner?


Anbefalte innlegg

Finnes det en eller annen tvkort løsning hvor jeg kan bruke PC'en som paraboltuner og samtidig ha f.eks ViaSAT eller Canal Digital? Hvordan får jeg i så fall satt kortene inn i maskinen?

 

Hvis noen vet noe om dette eller har noen erfaringer, så ville jeg satt stor pris på litt hjelp.

 

Planen er å bruke dette sammen med WinXP Media Center Edition.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Søk etter DVB kort du, så finner du det du trenger til å ta imot parabol signal på PCen.

 

Forøvrig vil MythTV gjøre PCen din om til fullblods Digital kabel/analog TV/DVB opptaker+redigerer samt at den spiller av musikk, alle slags formater av filmer, pluss at den støtter å kjøre standard PC spill (de som fuker på linux seff. Unreal Tournament 2004 har til og med 64 bits støtte på linux alt =) ) og at den kan kjøre masse emulatorer til allverdens TV spill.

 

http://www.mythtv.org/

 

Blir ikke stort fetere enn det. Skulle ønske jeg kunne sette av penger til slikt.

 

-Ko_deZ-

Lenke til kommentar

Etter endel fram og tilbake har jeg gått for Hercules Smart TV Satelitte. Den var grei til prisen i og med at den har fjernkontroll og CAM slot. Fant også ut at den var kompatibel med Twinhan sine kort og disse støttes av endel software.

 

Det jeg trenger nå er en god viewer til å se kanalene med. Jeg er ikke opptatt av bøttevis med funksjonalitet, men jeg ønsker støtte for fjernkontroll og pent grensesnitt. Eyecandy er stikkord her.

 

Kan noen hjelpe meg med det?

 

PS. Har forresten funnet ut at XP Media Center Edition ikke støtter digitale satalitt kort :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...