Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sammenslåing av internett linjer?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er det mulighet å "parre" to ADLS linjer (Telenor og NGT) slik at flere PCer i nettverk kan utnytte den totale båndbredden, isteden for å være knyttet til hvær sine ADSL linjer?

Grunn til spøsmålet: Naboen og jeg er i nettverk. Begge har ADSL. Ville vært glimrende å kunne bruke ledig lapasitet hvis den andre ikke var på nett.

Noe rimelig S.Ware / H.Ware som fixer dette?

Endret av kpropp
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Burde være mulig å kople opp noe qos greie...

Tror du kan begynne å lese litt om ikke-standard løsninger. Du er sikkert velkommen i linux-forumet...

Skrevet

Har lurt på det samme...

skaper jo bedre stabilitet, med at en av linjene som ergel er oppe... og kanskje bedre overføringshastighet.

i gården vår har vi et par nextgentel-linjer, og jeg lurer på om det går å bridge disse med wireless routere. kankje det går an å kjøre disse parallelt, dvs at begge linjene fores med samme data, og så blir det førstemann til mølla med data tilbake...

har du samme type adsl-modem på flere like linjer går det kanskje å smekke dem sammen med en hub? de ser vel like ut på innsiden av nettverket ( ip 10.0.0.1 i nextgentel sitt tilfelle) kanskje man ike får økt båndbredde, men muligens redusert ping... eller bare krøll.

Skrevet

Vet at ISP'er kan brokoble fra sentralen. Fikk tilbud fra Directconnect.no om å brokoble 2x 2mbit SDSL til 4mbit. Uansett, så kommer dette an på ledige kobbertråder som er lagt inn til hus. Vil vell uansett bli billigst å ordne en server med en eller annen form for router som styrer internett trafikken.

Kan tenke meg at det med å dele 2 linjer kan bli nokså irriterende for en av partene nokså ofte :)

-z00l-

Skrevet

i eksemplet fra siden som ble postet er det ikke det.

hvis man vil øke en NGT 2mbit/640kbit linje (vanlig studentlinje) får man ikke høyere enn 3mbit/768 kbit, til 50% økning i prisen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...