Gå til innhold

Tvilling sim fra Netcom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
fordi tvillingkortet har et eget nummer, det er egentlig i basic en viderekoblingsfunskjon, og viderekoble sms'er har de ikke fått til ennå

Her henger eg ikkje heilt med i svingane dine teleduppen.

 

Denne tekniske løysninga du skissere opp er er faktisk ganske ukjent hjå netcom sjølv, men det er ei slik løysning telenor mobil har valgt på sin tvillingsim.

 

Slik det skal vere no ( men eg har hørt om at det er noko omlegging i gang)

Begge simkorta er likeverdige på nettet, dermed er det simkortet som svarerførst/ hadde sist kontakt med ein basestasjon som skal få samtalen, trudde det skulle også gjelde sms, men eg veit at det har vore noko endringar i severene hjå netcom for sms-servicene.

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Med NetCom Tvillingsim må kan du bare ha 1 telefon på av gangen.

 

Først må du slå av tlf 1 før du slår på tlf 2 og mottsatt. Dette fordi Tvillingsim pr i dag er to identiske simkort i fra NetCom. Gjør du det slik får du alle samtaler og sms/mms til den aktuelle mobil

 

Skal du bruke tjenesten optimalt må du gjøre som over - men det går sikkert å ha begge tlf påslått samtidig ja. - men da tror jeg ikke du kan være helt 100 pst trygg på at duf år alle samtaler sms osv...

Lenke til kommentar
Med NetCom Tvillingsim må kan du bare ha 1 telefon på av gangen.

 

Først må du slå av tlf 1 før du slår på tlf 2 og mottsatt. Dette fordi Tvillingsim pr i dag er to identiske simkort i fra NetCom. Gjør du det slik får du alle samtaler og sms/mms til den aktuelle mobil

 

hva er da vitsen med tvilling sim?? hvis du ikke kan ha begge tlf påslått samtidig..

 

Hvis du f.eks har en fastmontert tlf i bilen. skjønner ikke helt poenget med det.

Med Telenor kan du ha begge tlf`er påslått samtidig, og det ringer på begge to.

 

Tvilling kortet har et eget nr grunnet sms( det er ikke mulig og viderekoble tekstmld)

Det er jo en løsning for folk som har bruk for to GSM terminaler.. :roll:

Lenke til kommentar
Med NetCom Tvillingsim må kan du bare ha 1 telefon på av gangen.

 

Først må du slå av tlf 1 før du slår på tlf 2 og mottsatt. Dette fordi Tvillingsim pr i dag er to identiske simkort i fra NetCom.  Gjør du det slik får du alle samtaler og sms/mms til den aktuelle mobil

 

hva er da vitsen med tvilling sim?? hvis du ikke kan ha begge tlf påslått samtidig..

 

Hvis du f.eks har en fastmontert tlf i bilen. skjønner ikke helt poenget med det.

Med Telenor kan du ha begge tlf`er påslått samtidig, og det ringer på begge to.

 

Tvilling kortet har et eget nr grunnet sms( det er ikke mulig og viderekoble tekstmld)

Det er jo en løsning for folk som har bruk for to GSM terminaler.. :roll:

Kommer en endring hos NetCom, for å forenkle TvillingSIM. Det jobbes med en løsning i disse dager, og tror ikke det er lenge til en bedre løsning blir lansert :yes:

 

tiny

Lenke til kommentar
ja det er bra.. skjønner ikke helt hva de har tenkt med når de kom med denne løsningen..

 

men godt de gjør noe med det da :roll:

Var nok mest for å møte Telenors produkt, og da ble det heller ikke kvalitets-testet skikkelig, vil jeg tro...

 

På mange måter likt Telenors lansering av Ring Kontant i sin tid. NetCom var jo først ut med dette, og jeg jobbet på det tidspunktet i Telenor Mobil. De laget Ring Kontant (vers 1.0) på to uker, for å komme samtidig med NetCom's som har vært utviklet i måneder før lansering.

 

Resultat: Totalsvikt på kvaliteten - SMS brøt sammen, Telenor Mobil måtte sende ut tusenvis av påfyllingskort i kompensasjon da tjenesten ikke virket, og det var lovet gratis SMS i en gitt periode...

 

tiny

Lenke til kommentar
nå tror jeg ikke jg forstår.. snakker vi ikke om Netcom og tvillingsim.. hvorfor blande inn Telenor???????

 

og ringkontant??? tvillingsim har vel ikke noe med kontant kort å gjøre..

netcoms tvilling løsning er ikke lik telenor`s nei..

Forvirret....??? ja... :ermm:

Jeg sammenlignet NetCom's tvillingSIM med Telenors lansering av Ring Kontant i sin tid, av følgende grunn:

 

Å lansere et produkt litt for hurtig fordi konkurrenten har et slikt produkt, kan føre til et mindre godt produkt. Derav en del problemer som misfornøyde brukere.

 

Konklusjon: NetCom burde tatt seg mer tid til å teste ut produktet, framfor å spy ut noe de trodde var tilsvarende, og dermed ha unngått tabben Telenor Mobil gjorde med Ring Kontant.

 

Forstår du det nå MissAngel?

Lenke til kommentar

Tvillingsim til NetCom er jo ur-gammelt da. Helt tilbake til den tiden folk kjøpte fastmonterte gsm telfoner med radio f.eks.

 

Produktet i seg selv er jo helt i orden. får alt av sms og meldigner til den telefonen man faktisk har med seg.

 

Men behov endrer seg jo til folk og nå for tiden virker det som om det er et "must" for enkelte å kunne ha to mobiler på samtidig.

 

personlig klarer jeg ikke å gjøre nytte av mer enn en telefon av gangen så tvillingsom slik det er i dag ville jo fungert veldig godt om jeg skulle hatt det selv.

 

 

Men som sagt. behovene er forskjellig fra person til person så.... ... ikke noe som er "dumt" her... :)

Lenke til kommentar

ja jeg skjønner deg veldig godt, det jeg ikke skjønner er vitsen med at du nevner telenor og ringkontant som skjedde den gangen når vi egentlig snakker om netcoms tvilling løsning.

 

det hadde holdt når du sa at de jobber med en ny løsning.

Vi må få lov å mene noe om netcom vi oxo uten at du ska blande inn telenors feil hver gang.

 

det holder med at du sa at de jobber med saken. og som er flott for netcom kunder. :roll:

Lenke til kommentar

Ja, du er veldig defensiv vedr Telenor Mobil, det har vi merket på de fleste postene dine :yes:

 

Det er faktisk greit å komme med et eksempel som forklarer hvorfor TvillingSIM ikke fungerte optimalt, og ikke bare at det blir bedre i framtiden. Mange som ønsker å vite hvorfor av og til, selv om det går ut over ditt kjære Telenor Mobil denne gangen.

 

Jeg har flere ganger sagt kritiske ting til NetCom, selv om jeg sverger til dem så lenge de er på det nivået de er i dag mht seriøsitet (jeg har tross alt jobbet på begge plasser, og har god innsikt på rutiner i begge leire).

 

Takler du ikke kritikk av Telenor Mobil (selv om det kun var et eldgammelt tilfelle jeg tok opp nå), så er vel ikke diskusjonsforum rette plassen å være, der kritikk av alle operatører kommer dagen lang.

Lenke til kommentar

:no: hva tvillingsim har med ringkontant (og som du selv sier) eldgammel feil, har med hverandre å gjøre det skjønner jeg ikke. var bare det jeg prøvde å komme frem til ikke noe mer.

 

jeg lurte egentlig bare på hva som var poenget med netcoms løsning ang tvillingen. og du forklarte at de jobber med saken,som jeg sa var bra.

 

end of discusion :)

Endret av MissAngel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...