Gå til innhold

CMOS error, får ikke boota pc


Anbefalte innlegg

Jeg har et alvorlig problem med pcn som den er nå, jeg hadde tidligere et cmos error sm det kom da jeg prøvde og boote , men da fikk da ihvertfall starta den etterhvert, nå står den kun og piper i nokså lange intervaller , skjermen er helt svart. :cry::cry: Noen som har noen som helst anelse om hva jeg kan gjøre , jeg fikk høre av noen som sa at minne på hovedkortet var herpa og dermed måtte jeg kjøpe meg nytt hovedkort, andre sa jeg måtte flasha bios(noen som vet hvordan?) og noen sa jeg måtte re formatere, hvis noen vet noe, msg her asap

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klarer du å få opp bios når du starter maskina?

 

Hvis du skal flashe bios, må du gå på hjemmesiden til produsenten å hente ned siste biosversjon. Da vil du kunne lage en bootdisk som fikser det.

 

Husk på å sette diskett stasjonen som første bootstasjon.

Lenke til kommentar

jeg får ikke startet pc i det hele tatt, ikkeno bilde kommer opp på skjermen, jeg klikker på start knappen og led og vifter aktiveres, mn så tar det 5 sek eller noe, og pipinga begynner , en liten pause og et langt pip til, direkte fra pcn, ingen anelse om hva jeg skal gjøre , noen som vet?

Lenke til kommentar
jeg får ikke startet pc i det hele tatt, ikkeno bilde kommer opp på skjermen, jeg klikker på start knappen og led og vifter aktiveres, mn så tar det 5 sek eller noe, og pipinga begynner , en liten pause og et langt pip til, direkte fra pcn, ingen anelse om hva jeg skal gjøre , noen som vet?

Sjekk minne du. Det kan være no galt med minne...

Lenke til kommentar

jaok, så nå har jeg fått noen ideer om hva det kan være, men hva kan jeg gjøre for å motvirke det da? eller da fikse det? Jeg har prøvd hver begge rambrikkene(tatt ut 1 og prøvd og starte) men det hjalp ikke, så er like stuck enda, hvis noen kunne kommet med noen ideer om mottiltak så hadde det vært flott. thx

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...