Gå til innhold

Lage en bilde host?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har ingen peiling på internett programmering.

Men jeg har noen MB's hjemmesideplass hos ngt og kunne tenkt meg og hosta avatarer, bilder og slikt derfra. Men hvordan?

Er det noen som har et ferdig script jeg bare kan legge inn i frontpage el notepad e.l.? skulle bare hatt noen få foldere og legge stash i som jeg ser fler andre ngt-brukere har.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Programmet er 100% gratis, du finner det på download.com.

Programmet er også veldig brukervennlig, det består i hovedsak av to ruter, der den ene er datamaskinen din, og den andre ruta er webområdet ditt, så er det rett og slett bare å dra filene du vil flytte, over.

Skjønner? ;)

Lenke til kommentar

GuildFTP daemonen er lettere å sette opp, og det følger med en god manual...

edit: Har lest innlegget ditt i starten og skjønner ikke bæret av hva du skal for noe...

Det programmet jeg nevner er for å hoste en ftp-server selv...

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar
GuildFTP daemonen er lettere å sette opp, og det følger med en god manual...

edit: Har lest innlegget ditt i starten og skjønner ikke bæret av hva du skal for noe...

Det programmet jeg nevner er for å hoste en ftp-server selv...

Jeg skal bare ha en plass og legge bilder som jeg kan linke til som f.eks. avatarer.

Har plass hos NGT, men aner ikke hvordan jeg bruker plassen min,. Men nå har jeg noen forslag og prøve . Takker fo hjelp!

Lenke til kommentar

Ess. Du trenger ikke å laste ned WS_FTP for å laste opp noen bildefiler. Hvis du ikke har drevet så mye med internett før, kan det være like greit å overføre filer med et brukergrensenitt du kjenner.

 

SmartFTP har sine feil og kan være ustabilt. WS_FTP har liten funksjonalitet, men er ryddigere og mer stabilt.

Endret av RolfOve
Lenke til kommentar
Ess. Du trenger ikke å laste ned WS_FTP for å laste opp noen bildefiler. Hvis du ikke har drevet så mye med internett før, kan det være like greit å overføre filer med et brukergrensenitt du kjenner.

 

SmartFTP har sine feil og kan være ustabilt. WS_FTP har liten funksjonalitet, men er ryddigere og mer stabilt.

skal ikke bare overføre filer, skal hoste bilder o.l. på den gratisplasen jeg har hos ngt. Har sett andre her på forumet har noen veldig enkle sider bestående kun av foldere. hvordan lage sånne?

Lenke til kommentar
Ess. Du trenger ikke å laste ned WS_FTP for å laste opp noen bildefiler. Hvis du ikke har drevet så mye med internett før, kan det være like greit å overføre filer med et brukergrensenitt du kjenner.

 

SmartFTP har sine feil og kan være ustabilt. WS_FTP har liten funksjonalitet, men er ryddigere og mer stabilt.

skal ikke bare overføre filer, skal hoste bilder o.l. på den gratisplasen jeg har hos ngt. Har sett andre her på forumet har noen veldig enkle sider bestående kun av foldere. hvordan lage sånne?

Hoste vil si å laste dem opp til serveren. I dette tilfellet via ftp. Serveren har samme mappestruktur som maskinen din. Hvis du vil laste opp alle bilder fra humor/ laster du opp denne mappen.

 

Roten for filene dine er da:

http://<addresse>/<brukernavn>/<bilde|katalog>/

 

Hvis du ikke legger en index.html fil i katalogen kan hvem som helst se alle bildene dine i en liste. Hvis du vil vise noen bildene må du gi dem direkte link. Lek deg litt, er ikke så vanskelig.

 

Edit: Er trøtt zzz

Endret av RolfOve
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...