Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Førstebil til 40 - 60k


Anbefalte innlegg

Lurte på om folk her hadde tips om første bil... Skal kaste bort 40 - 60k på den, som nevnt i emne tittelen.

Har en del lyst på en BMW 318i E36, men masse folk sier dem ikke er så bra, og andre sier det motsatte... Så vil onkelen min at jeg skal se på Mercedes 190E 2,0 l. Men dem syntes jeg ikke er no fine. Hva annet kan jeg så på. Volvo'r syntes jeg oxo ser så firkanta ut, og alt blir liksom noe som trekker ned... Så hva burde jeg titte på, satse på, et eller annet? Forslag tas med stor takk, begynner og haste, får jo tross alt lappen i NOVEMBER FFS. (Vil lære og gire sikkelig først skjønner dokka)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er en veldig stor fan av BMW E34, du får sikkert en 520I 24V til rundt 60K om du er heldig.. :)

 

Satt og så på autodb nå, en BMW 525i til 50K:

 

"Selgers beskrivelse av bil

eu-godkjent november 03. hvite blinklys foran. 18" asa felger, skrudde, med crom breddekant. falken 265, 35,18 gummi bak, 245,35,18 foran. power station forsterker og 12"bass "

 

høres bra ut det? det er en 1989 mod som har gått 234000km

 

uansett, lykke til. :)

Lenke til kommentar

IKKJE rs turbo...

Dei er jo snart 20 år gamle, og SKAMKJØRTE!

Ein kompis av meg kjøpte ein sånn ifjor, den såg jo bra ut,

men etter ei stund så begynte den å dette ifra kvarandre (ikkje

bokstavelig talt, da..)

Den har stått parkert dei siste såfall 10 månedene :/

 

Synd du ikkje liker Volvoer, for der får du jo eindel fine

i den prisklassen..

Lenke til kommentar
Har en del lyst på en BMW 318i E36,

Det kunne ha vore en god idè, men du får ikkje en skikkelig god 318i til den prisen.

 

ville ikkje ha kjøpt en 318i 91 modell, som hadde gått 350 000 om du tar poenget...

 

Kunne også vert et poeng å få vite om bilen skulle vere et framkomstmiddel eller om det skulle vere en slik "bling-bling" bil med dunk dunk og "omg så fin bil du har" fra alle 14isser... (no offense)

? :hmm:

Lenke til kommentar

skal du ha en mercedes 190 så sørg for og få en som er over 87, helst over 89 de er mye forbedret, men en 190 er litt "fattigmanns merce så helst en årntlig e-klasse (200/230). bmw 3 serie ligger alt for høyt i pris i forhold til 5 serie. 1990/1991 fikk 5-serien ny motor (24v) så kjøp helst en slik.

 

Ikkje lenge sida eg kjøpte bil og vurderte stort sett det samme som deg (mb190,bmw318/320) Men enda opp med en bmw520 1991mod og er meget fornøyd. Kjøreegenskaper ikkje langt i fra ganske nye biler samt en meget god konfort.

Du må sikkert ut med minst 50000 for en brukbar 520 men har sett de ned på 45000.

Lenke til kommentar

Hei

Når det gjelder BMW er det ingen store problemer med E36 utgaven, før de har trilla langt. Derfor ville jeg ikke ha godt for en BMW som har gått over 150k km.

 

Eneste tingen som er negatift med BMW (eier selv en BMW) er deres kjøreegenskaper på vinteren. Det er morro, men det er ikke fult så morro når du havner i grøfta.

Man må derfor prioritere gode dekk og ha litt kjøreferigheter, pågrunn av bakhjulstrekken..

 

Men dette kan det gjøres noe med. Man kan legge noe tungt i bagasjen, slik at det blir tyngde over bakhjulene,...

Lenke til kommentar

vist du er 14 og liker the fast and the furuious så er det absolutt bilen :p

 

Men fra spøk til mindre spøk, veit ikkje så mye om bilen men veit om mangen som "går og lurer på en". Er vel ikkje nokke galt med bilen bortsett fra at det er en honda..

Men trodde de låg høyere i pris enn 40-60 av en eller annen grunn.

 

Kansje du kan se på en mazda mx3 v6, de er starta og komme ned på rundt 50 k for ett greit eksemplar.

Lenke til kommentar

59 000 tror jeg den koster... Orker ikke sjekke en gang til, men lå rundt der... Er ikke helt fan av fast and the ja stilen, blir litt for jålete... Men har hørt masse bra om Honda, og om Civic generelt. Bra motorer er liksom en gjennganger når jeg spør om de bila, til bilkyndige folk... Noen flere syntespunkter om Civic her eller?

Lenke til kommentar

Men hørte no om og kjøpe bil fra bruktbil sjappe pga service og garantier og sånt... Er det noe jeg burde tenke på eller?

 

Og trimming av (i dette tilfellet) Civic... Er det bare powerfilter, effektpotte og chip som er verdt og ta seg bryet med? Hva mer kan evt gjøre for og forbedre ytelsen til en Civic

Lenke til kommentar

Kom over no litt spennende... Hva med og spørre en person jeg evt. skal kjøpe bil av, om og få låne bilen en time (han kan jo seff værre med da) og ta den med på NAF test??? Da sjekker de den, og du kan jo få sånn NAF Bruktbilgaranti. Er det no å satse på eller? Slipper mellomlegge som din lokale bruktbilsjappe krever? En mulighet for det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...