Gå til innhold

Amd! Hvor mange grader???


goo

Anbefalte innlegg

Hvor mange grader skal en prosessor normalt ha?

Noen sier mellom 50 og 60.

Andre under 40, og noen sier under 50.

Jeg har en xp 1800+, som sviver på 49 grader.

Men når jeg spiller kan den gå opp i hele 60.

Bør jeg kjøpe ny vifte?

 

_________________

Serve me up your....

 

[ Denne Melding var redigert av: goo på 2002-04-08 01:37 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vifta jeg bruker er en ekl papst xp 1900+.

Den har 27db, og kabnettet holder rundt 25 grader.

Tror bare jeg beholder denne vifta da, når dere sier det.

Vurderte om jeg skulle kkjøpe ei termimal int.....

den har jo fått så sykt bra omtale pga meget bra kjøling og pris.

Denne må dere se på visst overklokking er akktuelt.

Denne fikk 97% på "I am Hardcore"

Men den bråker en del, hele 42db!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-07 21:30, goo skrev:

Jeg må spy!

Tenk å bruke silent viking.

Denne vifta veier jo nesten et tonn!

En må jo fjerne den hver gang en skal på lan,

Sende den med en stor truck, og få hjelp av 5 personer til å bere din inn i lokalet!



 

Jeg skal kjøpe meg dem innen en måned. :smile:

Den ruler, den er best! Stille, bra kjøling og vakker. Og en ting til: den er lett. :lol:

Silent Viking Æ'best.

Lenke til kommentar

Til sanoj_20:

 

Silent Viking'en er jeg ikke så gla i.. Hadde den før, er ett mildt sagt elendi feste på den. Er slik at jeg kan vrikke på den når den er påmontert.

 

Er veldig stille og mer enn god nok til "vanlige folk" men ikke noe å anbefale viss du skal overklokke. Hadde man brukt de 4 festene rundt socket'n hadde den nok vært enda bedre. Men ikke kjøp den viss du flytter mye på maskina, da kan alt gå til h******..

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-07 21:30, goo skrev:

Jeg må spy!

Tenk å bruke silent viking.

Denne vifta veier jo nesten et tonn!

Sende den med en stor truck, og få hjelp av 5 personer til å bere din inn i lokalet!



 

Sier kanskje noe om fysikken din :wink:

 

Quote:

En må jo fjerne den hver gang en skal på lan,


 

Nå er det ikke alle som drar på LAN hver helg da. Silent Viking kjøleren er fantastisk IMHO. Den er prisgunstig, støysvak og kjøler bra

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-07 22:04, Nostradamus skrev:

Til sanoj_20:


Silent Viking'en er jeg ikke så gla i.. Hadde den før, er ett mildt sagt elendi feste på den. Er slik at jeg kan vrikke på den når den er påmontert.


Er veldig stille og mer enn god nok til "vanlige folk" men ikke noe å anbefale viss du skal overklokke. Hadde man brukt de 4 festene rundt socket'n hadde den nok vært enda bedre. Men ikke kjøp den viss du flytter mye på maskina, da kan alt gå til h******..



 

Takker for tips!

Men hva du sier stopper ikke meg. Jeg stoler heller på tester utført av proffe folk. Jeg leser tester og har funnet ut at Silent Viking er en meget god vifte, til og med for litt overklokking. Jeg flytter kanskje på pc'en fir ganger i året.

 

Er vifta og ribba du har nå bra? Uansett det blir ikke noe for meg, hadde ikke tenkt og bruke så mye penger på kjøling. Linker til tester av vifter o.l. kunne vært fint før jeg går for den blytunke "silent viking". :grin:

Lenke til kommentar

Hallo!

 

Slår meg sammen med til tallene til Avidi.. har en coolmaster vifte som jeg fikk med en duron jeg kjøpte for ett år tilbake.. bitte liten vifte som man bare så vidt hører surrer :eek:) Tempratur alarmen min står på 45 grader og den har ikke gitt lyd fra seg enda... Tror de som produserer vifter driver å snylter folk for penger med den klassifiseringen av vifter? ok opp til 1,2, opp til 1,4 o.s.v. Min er sikkert ikke "godkjent" for mere enn "700" da man umulig kunna ha hatt så raske cpu da den var laget.. Mange som ikke vet bedre kjøper vel en ny og dyrere vifte for deres vifte ikke "klarer" mere på papiret!

KJøper man en liten coolmaster til 100 lappen så er jo muligheten for å ødelegge den mindre oxo en om man skal plundre med ett stor beist til 500 kr. Kjøp en til hundre og legg de pengene du sparer til å kjøpe en rasker cpu?

Tull og tøys spør dere meg!

 

Mvh Realace

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-07 20:37, goo skrev:

Vifta jeg bruker er en ekl papst xp 1900+.

Den har 27db, og kabnettet holder rundt 25 grader.

Tror bare jeg beholder denne vifta da, når dere sier det.

Vurderte om jeg skulle kkjøpe ei termimal int.....

den har jo fått så sykt bra omtale pga meget bra kjøling og pris.

Denne må dere se på visst overklokking er akktuelt.

Denne fikk 97% på "I am Hardcore"

Men den bråker en del, hele 42db!



 

42db bråker? Vifta mi spyr ut 47db den :razz: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...28&GrpID=5&s=pl

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...