Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mailer som IKKE er til meg


Anbefalte innlegg

Har en helt vanelig epost konto hos Telenor ******.online.no. Hvordan kan det da ha seg at jeg får tilsendt maier til fks: Unknown reciever - [email protected] - [email protected] - [email protected] - [email protected] - [email protected] og mange flere. :wow:

Det er også mange som IKKE er ONLINE.

Hadde en postmann fylt opp hele Norges post i 1 kasse hadde det blitt bråk, men det virker som Telenor gjør som de vil. Får også mange postesr som mitt riktige navn er satt inn sammen med MANGE som ligner på mitt, og masse utsendelse forstår jeg går an, man IKKE at jeg får epost som tilhører en annen.

Finner de ikke rette mottaker så får de vel sende den i retur! Enn betaler jo tross alt for dette Telenor opplegget!

Eller??? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en helt vanelig epost konto hos Telenor ******.online.no. Hvordan kan det da ha seg at jeg får tilsendt maier til fks: Unknown reciever - [email protected] - [email protected] - [email protected] - [email protected] - [email protected] og mange flere. :wow:

Det er også mange som IKKE er ONLINE.

Hadde en postmann fylt opp hele Norges post i 1 kasse hadde det blitt bråk, men det virker som Telenor gjør som de vil. Får også mange postesr som mitt riktige navn er satt inn sammen med MANGE som ligner på mitt, og masse utsendelse forstår jeg går an, man IKKE at jeg får epost som tilhører en annen.

Finner de ikke rette mottaker så får de vel sende den i retur! Enn betaler jo tross alt for dette Telenor opplegget!

Eller??? :(

Aner ikke hvorfor din e-mail-adresse ikke står i en mail som er sendt til deg, men om du går inn og ser på kildekoden til mailen, vil du nok finne at den er adressert til deg likevel :yes:

Ellers ville du nemlig ikke fått den!

Lenke til kommentar

ehm, litt "seint på kveld" her men en mail som er BCC'et til deg vil bare ha en 'delivered-to' header, mens 'to' headeren kan inneholde hva som helst...

 

Så det vil se ut som mailen ikkje er til deg, men noen har lagt deg til som blind carbon copy, og da får du akkuratt det, en blind kopi av mailen til den originale addresaten.

 

, men som sagt, ikkje umuligt eg tar feil... :sleep:

 

Det kan kanskje virke å filtre alle mailer som ikkje er til deg, men da vil du sikkert gå glipp av en del mailing lister etc

Lenke til kommentar

Ja, jeg forstår de bruker program som genererer navn og sånt ut fra det som finnes av tlf kataloger og navn lister.

Men hvordan er Telenor i stand til å levere meg mailer som IKKE har min epost adresse?

Det er direkte adressert til en helt annen person, som muligens ikke engang finnes eller er født ennå.

Jeg klager ikke nå på all den DRITTEN jeg får som har min adresse, men det kommer jo snart flere mailer som IKKE har min adresse! De har bare 1 mottaker og det er IKKE meg!

Hva slags SYSTEM har egentlig Telenor????? Får de en mail som de ikke har i sinne lister så sender de den bare til den første og beste?

Dette er jo MYE være en den gamle blinde postmannen vi hadde her for noen år siden! :no:

Lenke til kommentar

Det er som en over her sa, adressen din står i BCC feltet, og blir skjult av email-klienten. Tror også noen email-klienter har en cap på hvor mange av adressene som står i to-feltet som vises. Du kan åpne filen som ren text og lete litt i header informasjonen så finner du sikkert adressen din. Har en oppgave på skolen som går på spamfiltrering nå og må virkelig si at de som sender spam har en del lure triks på lager...

Endret av Bobby_Digital
Lenke til kommentar

Nå har jeg gått på EGENSKAPER/DETALJER og MELDINGSKILDE. Kopiert alt over og søkt igjennom. Min epost adresse og IP adresse finnes IKKE der!

 

Mailen er til: [email protected] og det er ganske langt fra [email protected] som er min adresse! Er ikke så nøye om jeg legger ut min adresse nå for hele verden kan den jo snart bedre en meg!

 

 

 

 

Return-Path: <[email protected]>

Received: from edmnts10d060.nbnet.nb.ca (edmnts10d060.nbnet.nb.ca [207.179.184.189])

by mail22.nsc.no (8.12.11/8.12.11) with SMTP id i46MOBvS013230;

Fri, 7 May 2004 00:24:48 +0200 (MEST)

Received: yyxe%CUSTOM_A0[2-5]-%CUSTOM_A0[3-8].chattyspace.com (cjrnvjec [128.76.64.112])

by committeewoman.beauteousdenmark.com (1.98.9/5.57.9) with ESMTP id Y%CUSTOM_A1[11]

for <[email protected]>; Thu, 06 May 2004 21:17:32 -0200 GMT

To: [email protected]

From: "Morton Flint" <[email protected]>

Reply-To: "Morton Flint" <[email protected]>

Subject: Message subject

Date: Fri, 07 May 2004 05:23:32 +0600

Message-ID: <%CUSTOM_A0[15-22]@terminiairplane>

X-MimeOLE: %CUSTOM_MIMEOLE

MIME-Version: 1.0

Content-Type: multipart/alternative;

boundary="--4211581515963659"

 

 

 

Return-Path: <[email protected]>

Received: from edmnts10d060.nbnet.nb.ca (edmnts10d060.nbnet.nb.ca [207.179.184.189])

by mail22.nsc.no (8.12.11/8.12.11) with SMTP id i46MOBvS013230;

Fri, 7 May 2004 00:24:48 +0200 (MEST)

Received: yyxe%CUSTOM_A0[2-5]-%CUSTOM_A0[3-8].chattyspace.com (cjrnvjec [128.76.64.112])

by committeewoman.beauteousdenmark.com (1.98.9/5.57.9) with ESMTP id Y%CUSTOM_A1[11]

for <[email protected]>; Thu, 06 May 2004 21:17:32 -0200 GMT

To: [email protected]

From: "Morton Flint" <[email protected]>

Reply-To: "Morton Flint" <[email protected]>

Subject: Message subject

Date: Fri, 07 May 2004 05:23:32 +0600

Message-ID: <%CUSTOM_A0[15-22]@terminiairplane>

X-MimeOLE: %CUSTOM_MIMEOLE

MIME-Version: 1.0

Content-Type: multipart/alternative;

boundary="--4211581515963659"

 

----4211581515963659

Content-Type: text/plain; charset=us-ascii

Content-Transfer-Encoding: 8bit

 

impasse say botany dublin albatross diabase tranquillity alley

dogmatic envelope doctorate mosque adolescent degree great prokaryote shakeable biology downturn chomp tempo blackboard retch noon pontiac hepatica

 

----4211581515963659

Content-Type: text/html; charset=us-ascii

Content-Transfer-Encoding: 8bit

 

<html>

<head>

<meta http-equiv="Content-Type" content="text; charset=iso-8859-1">

</head>

<body>

<hostess dowry basis anthropology antipodes they bolo convocation caustic haney insomnia richardson sportswear handle hurd beggar adulterous claire mum bingle tenterhooks buxom >

<table border=0 cellspacing=0 cellpadding=5 width=600>

<tr><td bgcolor=ffffff>

<font color=804000 size=3 face=arial>

<font color=000000 size=6 face=arial>Cheap Software for you, all are original!<br><font size=4 color=0000ff>Major titles from Microsoft and Adobe for Rock Bottom Prices!<br><font color=5AEE20>We're saving you $1,250 on 3 BEST SELLERS!</font></font></font><br><br>

<b><a href=http://montenegrin.applications-program.com/ target=_blank><font color=D20000 size=3 face=arial><u>Super Cheap Microsoft, Adobe & all kind softwares here!<br>CLI-CK HE-RE TO ENJOY OUR SUPERB DISCOUNT</u></font></a></b><br><br>

<b>MICR0S0FT WIND0WS XP PR0FESSI0NAL</b> - <font color=8000FF><b>Only $50!</b></font><br>Retail price: $270.99. <font color=0080FF><b>You S-A-V-E $220</b></font><br>

<br><br>

<b>MICR0SOFT 0FF1CE XP PR0FESSI0NAL</b> - <font color=8000FF><b>Only $100!</b></font><br>Retail price: 579.99. <font color=0080FF><b>You S-A-V-E $480</b></font><br>

<br><br>

<b>AD0BE PH0T0SH0P 7</b> - <font color=8000FF><b>Only $80!</b></font><br>Retail price: 609.99. <font color=0080FF><b>You S-A-V-E $550</b></font><br>

<br>

15 More P0PULAR titles ~~>> <b><a href=http://grab.applications-program.com/ target=_blank><font color=D20000 size=4 face=arial><u>CLI-CK HE-RE FOR MORE TITLES</u></font></a></b><br><br>

<font color=000000>We're giving you these INSANE discounts because these are the official products without the box, manuals, documentation and guarantees.<br><br>Hopefully my little tips help you out</font>

</td></tr></table>

</elsewhere hydrosphere devil cease motivate dauphin animosity modal nothing mit slither tuple countryman belt alexandre brussels endpoint cannel devon necrosis emittance enchantress weber >

</tolerate finnegan job andromache policemen usable brimful bludgeon ecstatic morass sale scott danzig guam basophilic nobody'd crater cusp rebellious percolate alma minimum tenderloin aborning hancock rueful sd agglomerate assiduous menstruate demon chalcocite virginia >

</component stratum vintage mussel phosphorylate adopt fedders kiddie decorous before flannel bloc bedimming sinister descent basketball allentown arty doff einsteinium kieffer dawn anthracite gasohol despoil outrageous inadvisable bushy calumny cassandra soybean corona fillip pictorial beograd detain >

</another fine booze goren algerian augmentation european corroboree mig doctor chaparral solicitude intimater elsevier bulge croatia equate miasma application anglicanism amass debase debra wastage howell burnout cession bland gross paleolithic legacy towhead creche accrue controlling deferring fop electric internescine >

</couple prosthesis bourbaki practitioner lock edt deformation precaution upstand blackberry molly dorado aeneid elaborate exxon sneeze matrimony >

</body>

</html>

 

----4211581515963659--

Lenke til kommentar

Har akkurat same problemet med min Telenor konto.

Eg kan ikkje finne mi adresse ([email protected]) i denne headeren, som er henta frå Opera sin epostlesar

 

Return-Path: <[email protected]>

Received: from pcp03426539pcs.aberdn01.md.comcast.net (pcp03426539pcs.aberdn01.md.comcast.net [68.33.48.179]) by mail22.nsc.no (8.12.11/8.12.11) with SMTP id i46MN3Uu027266; Fri, 7 May 2004 00:23:30 +0200 (MEST)

X-Message-Info: f803FX034YRG78SPq08zhvWQCkiiM868FW9plSsQG85

Received: from 128.216.208.184 by [email protected] with DAV; Fri, 07 May 2004 04:14:51 +0500

Message-ID: <[email protected]@rock.com>

X-Originating-IP: [128.128.112.22]

X-Originating-Email: [[email protected]]

X-Sender: [email protected]

Svar til: "Morton Bradshaw" <[email protected]>

Frå: "Morton Bradshaw" <[email protected]>

Til: "Knmagnu" <[email protected]>

Emne: [email protected] no priar pres.cripstion is requirred.get your meds discretely now nco

Dato: Thu, 06 May 2004 18:11:51 -0500

MIME-Version: 1.0 (produced by amass 01.69)

Content-Type: multipart/alternative; boundary="--210555083179707"

 

Skal sei opp denne kontoen snart så eg har ikkje brydd meg så mykje med det, men det hadde no vore artig å finne ut kva som skjer :yes:

Lenke til kommentar

Kan ikke svare deg nøyaktig på hvordan du har fått mailen, men tror ikke problemet er hos telenor... De som sender ut spammen har sikkert noen metoder for å manipulere header osv. slik at mailen blir sendt til haugevis av folk. Forøvrig kan du se ett av de vanlige triksene i akkurat denne mailen. Massevis av "vanlige" ord blir plassert innenfor <>-tager slik at de ikke blir vist av mail-klienten. De kan derimot bli tolket av spamfiltere som dermed vil tro at mailen ikke er spam.

Lenke til kommentar

Grunnen til denne irritasjonen nå er at jeg har barn på 10 og 12 som også har e-post konto hos Telenor. De bruker den bare mellom venner og det er OK. Nå går jeg først inn og sjekker å sletter det jeg ikke liker. Føles liksom litt DUMT å FREKT å titte i andres post!

 

Men jeg mener fortsatt at DETTE burde Telenor finne en god løsning på. Jeg føler på gikta at jeg ikke er den eneste som har dette problemet!

Har sendt en klage, men har ikke fått noe svar. Får vente en uke til! Men da sier jeg opp hele Telenor avtalen og finner meg at annet sted! Har bare tilgang på ISDN og MODEM!!!!

Har noen her bra tips om hvor jeg burde prøve? :wow:

 

Jeg har selv en HOTMAIL konto jeg legger igjen om jeg skulle være inne på sider jeg ikke er helt sikker på. Denne Telenor konto har jeg bare brukt ved kjøp og slag fra WEBSHOP og registrering her på HARDWARE o.l.

Så om jeg forstår riktig vil det ikke være noe sikkert sted og ha email konto og legger jeg inn det som er av div sperre vil muligheten være stor for at mail vil forsvinne?

Hmmm, mulig den blinde postmannen ikke var så ille med all feilposten egentlig da! :hmm:

Takk skal dere ha alle sammen for at dere prøvde og forklare meg litt om dette! God natt alle sammen! :thumbs:

Lenke til kommentar

lykke til med å få telenor til å løse mailproblemet som hele verden og deriblant alle isper har. :roll:

 

her er det snakk om *spam*, og selv om det ikke ser ut som om det er adressert til deg, så kommer det til deg like fordømt. det er ikke telenor sin skyld, snarere spammeren.

 

skaff deg et spamfilter - eller abonnér på telenor sitt... ;)

Lenke til kommentar
Aner ikke hvorfor din e-mail-adresse ikke står i en mail som er sendt til deg, men om du går inn og ser på kildekoden til mailen, vil du nok finne at den er adressert til deg likevel :yes:

Ellers ville du nemlig ikke fått den!

Kildekode?

 

Tenker vi kaller det meldingshode jeg. Eller "header`en".

Lenke til kommentar

vil bare si at....hvis "DU" der ute er en idiot som finner det morsomt i og lage virus Trojaner O.l da har du problemer..nokk søppel i denne verden fra før av...for ikke snakke om alt den dritten som unger kommer over vær dag! folk burde fått minimum 2år fengsel for spam!..

Lenke til kommentar

Dessverre alt for mye spam i verden. Du sparer deg for mye grief hvis du lar være å registrere epost adressen din på forskjellige sider og enten legger inn ett spam filter, eller aktiviserer det som ligger i outlook 2003 f.eks. Jeg bruker 3 forskjellige adresser: En til kommunikasjon privat til venner og kjente, en til jobb, og en hotmail adresse til registrering rundt omkring og kommunikasjon utenfor min "indre krets". Jeg merker kun spam på hotmail kontoen, men spam filteret der funker også nokså bra.

 

Mulig jeg har vært heldig men jeg har aldri vært plaget noe særlig med spam. Jeg kjører også noen avanserte filter regler i tillegg til spam filter med outlook 2003.

Lenke til kommentar
...

Hadde en postmann fylt opp hele Norges post i 1 kasse hadde det blitt bråk, men det virker som Telenor gjør som de vil. Får også mange postesr som mitt riktige navn er satt inn sammen med MANGE som ligner på mitt, og masse utsendelse forstår jeg går an, man IKKE at jeg får epost som tilhører en annen.

Finner de ikke rette mottaker så får de vel sende den i retur! Enn betaler jo tross alt for dette Telenor opplegget!

Eller??? :(

:D Du har tydligvis ikke skjønt deg på dette med epost. Alle eposter du får inn i innboksen din ER sendt til deg. Uansett om du ser adressen din i header'n eller ikke (liggern ikke der så ligger den garrantert i bcc feltet som du ikke ser). Dette er en typisk spam/virus mail..

Enten burde du innstallere ett spamfilter, eller rett og slett benytte deg av spamfilteret som telenor tilbyr

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...