Gå til innhold

Fedora Core 1


Anbefalte innlegg

Sliter litt med datamaskinen til ei veninne, har installert Fedora Core 1 på den, og alt fungerer fint. Untatt nettverk. Har fått installert USB NIC'et etter mye om og men, får pinget nodene i nettverket osv. MEN, jeg får ikke satt opp gateway. Er det en fil jeg kan editere får å legge inn gateway, eventuelt sette den opp med DHCP?

 

Jeg må antakelig også legge inn ett script som starter driveren til NIC'et ved boot, det er en eller to komandoer som må kjøres. Hvordan kan jeg få disse til å kjøre ved boot?

 

Den trådløse usb-node saken er forsåvidt Linksys wusb 11 v2.6

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gateway setter du opp med "route add default gw <ip til gateway>". De forskjellige distroene har forskjellige metoder og konfigurasjonsfiler for å få det til å skje ved hver oppstart.

Hadde igrunn funnet ut det, ba veninen min prøve det, men da hadde hun sikkert bootet opp igjen, så da funket ikke nettverket ;)

 

Sett opp et rc-script i runlevelene 3 og 5. Scriptene ligger vel i /etc/rc.d ellerns i Fedora. I SuSE er det /etc/init.d

 

Og det gjøres ved å bare skrive inn de kommandoene som skal kjøres i filen? Men hvordan setter jeg det opp i runlevel 3 og 5?

 

prøv å kjøre "neat" i GUI

Hvis neat er det samme som redhat-network-config (?), så hjelper ikke det, da linksys'en ikke er eth0, men wusb eller noe slikt, og redhat-network-config lar meg ikke velge annet ethx.

 

Skal prøve det som blir sagt her iløpet av helgen/kommende uke, så skal jeg komme med tilbakemelding. Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...