Gå til innhold

XP3000 problemer


Anbefalte innlegg

Yo.

 

Kjøpte meg akuratt en XP3000 Barton prosessor. Smækan i pc'n fyrte opp en vifte som skulle tåle opp til xp3200.

 

satt på fsb på 166, som skal være riktig?

 

Starter, men i windows stopper den. Svart skjerm og jeg må vente litt og kjappe meg inn i BIOS for å sette tilbake til 133 før den slår seg av igjen. Eller resete bios.

 

Har et MSI K7N2 Delta hovedkort

 

Noen som vet hva som er feil??

 

:scared:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, nå ble systemet mitt jævli varmt. cpu på 61 grader i windows og systemet er 43 grader.

 

Kjørte 3dmark03 istad og da slo pc'n seg av. Mest sannsynlig av overoppheting?

 

Har et Radeon 9800Pro kort flasha til XT, med thermaltake heatpipe kjøler

 

og 3 kabinett vifter..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Jepp, har brukt kjølepasta, tok på litt ekstra. var jo litt på kjølern fra før av. hjalp litt. 51 grader nå, i windows

Syltynt lag som de sier her, og dersom det er termisk pasta/lim/pad på kjøleren må du fjerne den først, _uten_ å ripe kjøleren.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Når du blander disse, eller smører tykt på, mister du ufattelig mye kjølekapasitet, og varme blir fort et problem.

 

Et lite tips; ta av kjøleren, vask bort alt du har hatt på med Isopropanol, og la den tørke. Det tar 1 minutt. Så smører du på AS3 eller AS5, og monterer kjøleren igjen. Vær forsiktig med kjernen, dersom du ikke har skims.

 

Så burde tempen din synke endel.

Lenke til kommentar
Jepp, har brukt kjølepasta, tok på litt ekstra. var jo litt på kjølern fra før av. hjalp litt. 51 grader nå, i windows

For mye = verre enn for lite. Spesielt når du har to forskjellige kjølepastaer på. Ta litt isopropanol på en q-tip og vask av alt. Så smører du TYNT på med kjølepasta. Da kommer sikkert tempraturen din til å gå ned.

 

Edit: Og der var Serpensis... :green:

Endret av Purify
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...