Gå til innhold

Bruktpris på 9800Xt


Anbefalte innlegg

Skal selge min Hercules 3d prophet radeon 9800 XT 256 meg, noen som vet hva jeg skal selge den for?er 3000 lit i meste laget? kosta 5600 like før jul (20 desember eller noe) og kortet ble kjøpt da så det er ikke 6 måneder gammelt en gang.. helt strøkent og aldrig klokka,, tillogmed bundle på half life 2 med og. da mener jeg en kode som man kan bruke til og laste ned spillet når det kommer ut gratis. PRIS noen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann

 

Vil bli overasket om noen er villig til å gi noe særlig mer enn drøyt 2000kr for kortet.

 

Jeg sier dette på grunnlag av :

1. ATI Radeon 9800Pro 128Mb får du for rundt 1800kr, mange av disse kan enkelt klokkes opp til XT ytelse.

2. Nye kort er på vei inn og de som vil ha rå ytelse vil heller gi litt mer for å få dette og de er ikke fornøyd med ytelsen på "nest beste" alternativ. Disse nye kortene vil ligge (i følge artikkelen i linken) i en prisklasse som starter i underkant av 4000kr.

 

Man må ikke glemme at "brukt er brukt" men jeg ser selvfølgelig ikke bort fra at man kan få en eller annen "stakkar" til å punge ut over 3000kr for kortet om man markedsfører det rett på f.eks. QXL.

 

:(

Lenke til kommentar

mm problemet med disse kortene er ikke at de ikke er verd 3000 i teorien. et helt fint kort kunne man forsvare til 2800-3000 helt greit.

 

Men no kommer det en helt ny genrasjon med nesten dobbelt ytelse..rykter.

 

 

So da vil ikke de som har litt periling gi noe serlig mere enn 2000. i alle fall ville ikke jeg gjort det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

jeg hadde aldri betalt mer enn 2300kr for et slikt kort, man kan få 9800pro til 1800, og en prisforskjell på 500kr for noen usle prosent ekstra ytelse er vel egentlig i drøyeste laget det og.

du kan forsåvidt bare glemme å få noe bud på over 3000, alt over 2300 vil jeg kategorisere som "meget heldig".

men hvem vet, alt kan skje på qxl.

Lenke til kommentar
jeg hadde aldri betalt mer enn 2300kr for et slikt kort, man kan få 9800pro til 1800, og en prisforskjell på 500kr for noen usle prosent ekstra ytelse er vel egentlig i drøyeste laget det og.

du kan forsåvidt bare glemme å få noe bud på over 3000, alt over 2300 vil jeg kategorisere som "meget heldig".

men hvem vet, alt kan skje på qxl.

Joa, egentlig ville Radeon9700pro være god nok til en hel del, og jeg skjenner et par som har flyttet over til 9800pro bare pga dem ville ha et par fps mer.

Lenke til kommentar
mm problemet med disse kortene er ikke at de ikke er verd 3000 i teorien. et helt fint kort kunne man forsvare til 2800-3000 helt greit.

 

Men no kommer det en helt ny genrasjon med nesten dobbelt ytelse..rykter.

 

 

So da vil ikke de som har litt periling gi noe serlig mere enn 2000. i alle fall ville ikke jeg gjort det.

Ser man på testene til bl.a. Toms Hardware, så ser det faktisk ut til at x800 vil få dobbel ytelse ift 9800xt. Særlig på de høyeste oppløsningene og med fsaa osv...

 

Da vil det ikke være realistisk med mer enn en 2300kr max, som nevnt.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke jeg personlig ville gitt mer enn 2000 for det. Det har vært ett svært bra kort men med den ytelses økningen som har vært etter lanseringen er det plutselig ikke så fantastisk lengre.

 

For å sette det på spissen er det bare ett brukt skjermkort som yter halvparten av x800 pro som ble lagt i prisguiden til 3800?

 

Likevel føler jeg meg rimelig sikker på at du kan få en 2400-2500 for det til rette person.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...