DonTomaso Skrevet 6. mai 2004 Skrevet 6. mai 2004 HD kjører bare med DMA2 -Ultra 33 Har en Seagate 120GB IDE ATA/100, som burde konfigureres til å gå raskere enn dette, eller? Skal den ikke kunne gå i ATA100 (Ultra DME 5) ? Hvis jeg manuelt endrer innstillingene fra BIOS Default til DME 5 (Ultra 100) loader ikke Windows, og jeg må starte fra siste gjenopprettingspunkt. HK:Asus A7N8X-Deluxe. 512MB RAM.
Syar-2003 Skrevet 6. mai 2004 Skrevet 6. mai 2004 (endret) De nyeste ide driverne driver med kvalitets sjekking av data. Er det f.eks interferens i kabelen settes dma ned . Prøv f.eks annen 80pins kabel og med kun denne HDD'n (ikke delt med annet device) . Endret 6. mai 2004 av syar2003
DonTomaso Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Skrevet 10. mai 2004 OK. Jeg kjøpte ny kabel og nå funker det bra. BORTSETT fra at min ene disk plutselig er slave, uten at jeg har en master-disk. Gjorde ingen jumper-endringer, alt jeg gjorde var å skifte kabel. 1. Hvorfor skjedde dette? 2. Gjør det noe? Disken funker jo fint slik det er nå?
GauNodachi Skrevet 10. mai 2004 Skrevet 10. mai 2004 Du sier den ene ble slave av seg selv. Står den på cabelselect fra før av? Kan prøve å sette den til master.
DonTomaso Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Skrevet 10. mai 2004 Det ble slave av seg selv ja. Tenkte ikke det gikk an men det gjlr det altså. Jeg kan jo endre jumper-settingsa, men siden den var master før vet jeg ikke hva jeg skal endre. Hva betyr cableselect?
theggenes Skrevet 10. mai 2004 Skrevet 10. mai 2004 Cable select betyr at disken automatisk blir satt til master/slave avhengig av hvor på kabelen den står. Jeg husker ikke om det er den midterste eller den ytterste kontakten på kabelen som er slave, men jeg tipper du har satt disken på den andre kontakten i forhold til hvor den sto med den gamle kabelen. La disken stå som slave, det gjør ingen verdens ting.
CB87-Bergen Skrevet 10. mai 2004 Skrevet 10. mai 2004 midterste er slave og den ytterste er master. Jepp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå