Gå til innhold

Sparkesykkel på bensin?


Anbefalte innlegg

Morn morn :D

Konfirmasjonen min er nær, og jeg - som mange andre, vil kjøpe noe med motor i :D Jeg har altså bestemt meg for å være litt annerledes og kjøpe en bensindrevet sparkesykkel med svære hjul -> Go-Ped geoBigfoot :thumbs: Denne koster ca. 4500 - en pris jeg er villig til å betale :roll:

 

Senere surfer jeg rundt på flere sider og finner denne :cry: Den beskriver jo at man må være 16 år og sparkesykkelen må være registrert som moped :( Registrering koster jo omtrent 10.000 kr :thumbdown: Hva skal jeg gjøre når jeg ikke er villig til å betale over 14.000 for å skaffe meg en slik? Kan jeg lærekjøre uten registrert sparkesykkel? :dontgetit: Noen som har erfaring med slike sparkesykler foresten? Virker dem bra? :roll:

 

Takker på svar på forhånd :whistle:

geobigfoot-1.jpg

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en slik en, ikke registrert eller noe slikt tull (hysssj! :)) og kan bekrefte at det er en IDIOTISK ting å bruke konf-pengene på. Min bror fikk den (FIKK) av en bruktbilhandler en gang i tiden (faren til hans nåværende eks.). Og ja, det er IKKE et kjøretøy som kan brukes til annet enn LEK.

 

EDIT: Koster registrering 10.000? :dontgetit:

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
Ingen som mener at jeg bør kjøpe den da? :(

Jeg synes du skal kjøpe den. Synes den virker drit kul. Men om du velger å ikke kjøpe den, så er sikkert en moped et godt valg. Da jeg konfirmerte meg, hadde jeg bare en vanlig sykkel. Evig lykkelig med bare det. :)

Lenke til kommentar
Ble ikke disse go-ped'ene ulvolige da? Da jeg var yngre husker jeg det var uhyre populært, men det ble vel aldri lovlig å bruke dem på veien?

Det stemmer, eneste stedet go peden kan kjøres er på lukket bane.

Det er heller ingen mulighet for å få de registrert i Norge.

De tilfredsstiller ikke krav til: avgass, støy, bremser, lys, sittestilling :green:

Gøy å kjøre, men sterkt begrenset bruksområde.

Lenke til kommentar

har hatt det mye morro med en sånn en jeg.

 

utrolig morro å kjøre, når du gir full gass og lener det såvidt tilbake så kan du få den til å steile, men det er ikke å anbefale. utrolig lett og steile rundt :p

 

viss du har råd (litt for mye konf penger) så kjøp deg en sånn. du vil ikke angre :)

 

<OT>

husker en artikkel ifra ViMenn for ett par år siden, dem skrev om en modda sparksykkel som hadde fått ettermontert en jet-motor plukket ifra ett større modellfly. viss jeg ikke husker alt for mye feil så skulle den i teorien greie å oppnå en imponerende fart på ~170km/t. når man slo på AB'n så hadde jet-motoren en stikkflamme på 4m...

det hører til at ingen har kjørt den jet-goped'en fortere enn 45km/t grunnet frykt av vha som kunne skje ;)

Lenke til kommentar
har hatt det mye morro med en sånn en jeg.

 

utrolig morro å kjøre, når du gir full gass og lener det såvidt tilbake så kan du få den til å steile, men det er ikke å anbefale. utrolig lett og steile rundt :p

 

viss du har råd (litt for mye konf penger) så kjøp deg en sånn. du vil ikke angre :)

 

<OT>

husker en artikkel ifra ViMenn for ett par år siden, dem skrev om en modda sparksykkel som hadde fått ettermontert en jet-motor plukket ifra ett større modellfly. viss jeg ikke husker alt for mye feil så skulle den i teorien greie å oppnå en imponerende fart på ~170km/t. når man slo på AB'n så hadde jet-motoren en stikkflamme på 4m...

det hører til at ingen har kjørt den jet-goped'en fortere enn 45km/t grunnet frykt av vha som kunne skje ;)

Det er nok denne

Den har en propanfyrt C & N motor som utvikler ca 280 pund skyvekraft.

Morsom liten sak det ja. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...