Gå til innhold

Hvilke 7 programmer hadde du ikke klart deg uten?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mine topp 7 programmer må bli:

 

Bart PE (Live "Windows" på CD med mange kjekke recovery tools)

Knoppix (Live Linux)

Partition Magic

Norton Ghost

Nero

Norman Virus Control

Putty

 

Det var visst 7. Eg veit at dei to øverste er meir enn eit program, men dei to cd-ane kunne eg ikkje klart meg uten. Dei er geniale nå ein skal redde filer ut av ein PC som er krasjet.

Lenke til kommentar

Mmine syv i windows er som følger (i rekkefølge):

  • Total Commander
  • Firefox (med diverse extensions)
  • Outlook 2003 (fungerer veldig bra som groupware, plantext only...)
  • FooBar 2000 (Skikkelig musikk spiller uten themes og annet dill dall)
  • Notepad / Wordpad (bruker det mye for det er den tekst editoren som følger med windows, skal man confe noe i feltet så er dette eneste alterativet)
  • Xananews (Bra NNTP / News klient)
  • Putty
  • TweakUI 2.1 (Fra MS, er ikke like avansert som mange 3-parts programmer men gjør jobben for meg) Nr åtte... :blush:

I Linux er det helt annenledes:

  • Screen
  • ssh i alle mulige tappninger
  • Firefox (alt er likt som på windows, samme format på bookmarks etc.)
  • mplayer
  • parted
  • Slax (egneltig en distro, men med denne på en 8cm cd-r og en USB key er du klar for alt, når og hvor som hellst)
  • the GIMP

Lenke til kommentar
Hva er VideoLan? En codec?? Har alltid hatt litt lyst til å prøve det... Men hvis det ikke er noe bra så gidder jeg ikke... :p

"the best". www.videolan.org

 

det er et programm for å spille av filmer. de codecs/filters man trenger til vanlig trengs ikke med VLC, den har alt innebygd.

Lenke til kommentar
Hva er VideoLan? En codec?? Har alltid hatt litt lyst til å prøve det... Men hvis det ikke er noe bra så gidder jeg ikke... :p

"the best". www.videolan.org

 

det er et programm for å spille av filmer. de codecs/filters man trenger til vanlig trengs ikke med VLC, den har alt innebygd.

Ok, så det er egentlig en codec pack da som også spiller av filmer. Jeg har alt av codec jeg trenger:

 

ac3filter og ffdshow! :thumbup:

 

Å til video bruker jeg Winamp eller Windows media player... :)

Lenke til kommentar
Hva er VideoLan? En codec?? Har alltid hatt litt lyst til å prøve det... Men hvis det ikke er noe bra så gidder jeg ikke... :p

"the best". www.videolan.org

 

det er et programm for å spille av filmer. de codecs/filters man trenger til vanlig trengs ikke med VLC, den har alt innebygd.

Ok, så det er egentlig en codec pack da som også spiller av filmer. Jeg har alt av codec jeg trenger:

 

ac3filter og ffdshow! :thumbup:

 

Å til video bruker jeg Winamp eller Windows media player... :)

nei, det er ikke en codec pack. det er en media spiller som ikke trenger separate codecs. emn det er ikke det eneste som er bra med det. bare les på hjemmesiden og prøv programmet.

Lenke til kommentar
Hva er VideoLan? En codec?? Har alltid hatt litt lyst til å prøve det... Men hvis det ikke er noe bra så gidder jeg ikke... :p

Fordelen med video lan er at det kan spille av filer som ennå ikke er ferdig lastet ned. Laster du foreksempel ned en lovlig nedlastbar film kan du se på denne selv om du ikke har lastet den ned ferdi.

 

Etter hva jeg vet så bruker video lan hardware utput isteden for software, dermed slipper den forskjellige codec.

Lenke til kommentar
Hva er VideoLan? En codec?? Har alltid hatt litt lyst til å prøve det... Men hvis det ikke er noe bra så gidder jeg ikke... :p

"the best". www.videolan.org

 

det er et programm for å spille av filmer. de codecs/filters man trenger til vanlig trengs ikke med VLC, den har alt innebygd.

Ok, så det er egentlig en codec pack da som også spiller av filmer. Jeg har alt av codec jeg trenger:

 

ac3filter og ffdshow! :thumbup:

 

Å til video bruker jeg Winamp eller Windows media player... :)

nei, det er ikke en codec pack. det er en media spiller som ikke trenger separate codecs. emn det er ikke det eneste som er bra med det. bare les på hjemmesiden og prøv programmet.

Går det ann å installere VideoLan uten å installere noen ekstra innebygd codecs da? For jeg har de codecsene jeg trenger...

Lenke til kommentar
Går det ann å installere VideoLan uten å installere noen ekstra innebygd codecs da? For jeg har de codecsene jeg trenger...

Du trenger bare innstalere videolan slik som det kommer fra nettsiden, det vil ikke ødelegge de codecene du har lastet ned. Videolan trenger ikke software codecs det er det som er hele påenget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...