Kalle_^ Skrevet 5. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) Topic sier det meste. Jeg sitter en del på irc, og er litt på forskelliger servere men hvordan kan jeg få mIRC til å koble seg på flere servere når jeg starter det? Nå starter mIRC bare på EFnet, vil at den skal starte Undernet og QuakeNet oxo. Endret 5. mai 2004 av Kalle88 Lenke til kommentar
ThaKladd Skrevet 6. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2004 Jeg åpner opp en ny mirc for hver sever... men har hørt at den nyeste versjonen skal man kunne åpne flere servere i samme irc... du kan jo skjekke options - og skrive in fler servere på preform.... står det ikke no i hjelp fila? Lenke til kommentar
vehitman Skrevet 6. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2004 Funker det ikke å bruke server -m på perform? Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 6. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2004 Du skriver det inn i preform... feks om du kobler først til på EF-net og vil at den skal på en annen server etterpå skriver du /server -m <serverip> Resten vet du vel åssen du gjør regner jeg med Lenke til kommentar
Tanguero Skrevet 6. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2004 (endret) on *:START: { ; Connect to EFnet server as Jack and join #mIRC and #Stars server efnet.cs.hut.fi -i Jack Jack2 [email protected] Jack Smith -j #mIRC,#Stars ; Connect to IRCnet server as NullGuy and join #idle and #chat where #idle has key 'yek' server -m irc.cs.hut.fi -i NullGuy NullDude [email protected] Jack "NullGuy" Smith -j #idle,#chat yek ; Connect to a private server port 9438 with password abcd as Jack and join #secret server -m irc.private.domain 9438 abcd -i Jack Jack2 [email protected] Jack Smith -j #secret } legges inn i remote, passord funker dog ikke alltid EDIT2:gjorde eksemplet mindre tvetydig Endret 6. mai 2004 av Tanguero Lenke til kommentar
Kalle_^ Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. mai 2004 ok... skal prøve det Lenke til kommentar
Tanguero Skrevet 7. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2004 (endret) Vel? Regner med at du husket å bytte ut server, kanaler og navn med det du ville koble til. Endret 7. mai 2004 av Tanguero Lenke til kommentar
Kalle_^ Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. mai 2004 Jauda... det virka fint det. Og selvfølgeli byttet jeg ut det som sto der så jeg kunne bruke det. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 7. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2004 Hmm.. Jeg tok en litt annen vri for en stund siden =) Jeg har Quakenet som standard, og så har jeg en oppføring på Aliases: /andre { /server -m oslo.no.eu.undernet.org /server -m Freenode /server -m irc.homelien.no } Altså, jeg tar og fyrer opp mIRC, og skriver /andre. Simple as that Og så har jeg de forskjellige kanalene som perform for den enkelte server. Kanskje litt mer tungvint, men funker greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå