Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Rar "feil"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om det er pakker eller bytes som står i statusfeltet på tilkoblingen kommer an på driveren til nettverkskortet. Tror det er i driveren feilen ligger, sjekk om du finner en nyere...

 

Husker en bestemt versjon av driverne til 3com jeg fikk akkurat samme problemet med...

 

Edit: Dersom det er bytes som blir målt i ditt tilfelle så tilsvarer 1 mrd bytes ca 950Mb.

Endret av alfern
Lenke til kommentar
Hvorfor blander dere inn pakker? Det står jo tydelig at det er BYTES det er snakk om!

 

Om noen andre programmer snakker om packets, så er det det det programmet som gjør feil. Er ingen grunn til tro noe annet, når windows sier bytes, og det er bytes som er det eneste naturlige i den størrelsen.

For å gjøre forvirringen komplett så står det "pakker" i den norske windows der hvor det står "bytes" i den engelske versjonen til ru-barma... :thumbup:

Endret av Bob Broker
Lenke til kommentar
For å gjøre forvirringen komplett så står det "pakker" i den norske windows der hvor det står "bytes" i den engelske versjonen til ru-barma... :thumbup:

Nei...

 

Problemet i denne tråden her er at det vanlige er at trafikken i nettverkstilkoblinger måles i pakker. Men hos ru-barma er ikke dette tilfelle - her er det bytes som måles (hadde han hatt norsk windows ville det fremdeles vært "bytes").

 

Hvorfor windows måler i bytes hos han vet ikke jeg, men alfern er sannsynligvis inne på noe.

 

I internett oppkoblinger (dial-up) pleier det alltid å måles i bytes hos meg i alle fall. Jeg har egentlig lurt litt poenget med å vise pakker - det er jo mye mer interessant å se hvor mange bytes du har lastet opp/ned!

Lenke til kommentar

Du store Krekar!

 

3com slutter aldri å overraske. Hverken på drivere eller ytelse. Målte 68,3mb i gjennomsnitt overføring i nettverket mitt i dag :D

 

Da er jo problemet løst og jeg vil takke dere for GOD hjelp!

 

 

Det gjør meg lite om det står bytes eller packets da bytes egentlig er best ;)

 

 

Rune

Lenke til kommentar
Har et lite problem med nettverk og packets. Maskinen har stått på i et døgn og jeg har mottatt en -1- MILLIARD packet i følge Windows og NIC. Sjekk bildet her.

Det er ikke packets, men 1700MB download, som er to filmer, litt musikk og en del surfing. ;)

 

Edit: Leste ikke Gezzuzz sitt innlegg...

Edit2: Leste visst ikke side 2 heller... :o

Endret av Toolshed
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...