Gå til innhold

GeForce 6800 med vannkjøling


Anbefalte innlegg

hm, Nvida stresser jammen med å ha det beste korte, koste hva det vil koste. Det er alltid noen som vil ha det beste. Da kan dette kortete være noe for den gruppen.

Nå får du slappe av litt her. Dette er jo Gainward sitt prosjekt og ikke nvidia sitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå får du slappe av litt her. Dette er jo Gainward sitt prosjekt og ikke nvidia sitt.

 

Tror nok at nVIDIA har en støttende finger med i spillet.. Dette med å ikke gå for langt vekk fra referansdesign -og specs er noen ganger litt strengt, men JEG tror at nVIDIA er ganske sugne på å ha "det beste" kortet, og lar slik galskap forekomme. Har egentlig det samme på følelsen når det gjelder GF FX-serien som var en flop (ble bedre mot slutten).

Lenke til kommentar
Nå får du slappe av litt her. Dette er jo Gainward sitt prosjekt og ikke nvidia sitt.

 

Tror nok at nVIDIA har en støttende finger med i spillet.. Dette med å ikke gå for langt vekk fra referansdesign -og specs er noen ganger litt strengt, men JEG tror at nVIDIA er ganske sugne på å ha "det beste" kortet, og lar slik galskap forekomme. Har egentlig det samme på følelsen når det gjelder GF FX-serien som var en flop (ble bedre mot slutten).

Cool FX var jo på FX5xxx serien og så det er ikke noe nytt.

Lenke til kommentar
Cool FX var jo på FX5xxx serien og så det er ikke noe nytt.

Husk at Gainward bare er én av to produsenter som i det hele tatt får lov til å lage 6800 Ultra extreme... Det er en haug med produsenter for nVidia kort, men bare to stykker får lage denne modellen. Så det sier seg at nVidia har en finger med i spillet ja.

Lenke til kommentar
Cool FX var jo på FX5xxx serien og så det er ikke noe nytt.

Husk at Gainward bare er én av to produsenter som i det hele tatt får lov til å lage 6800 Ultra extreme... Det er en haug med produsenter for nVidia kort, men bare to stykker får lage denne modellen. Så det sier seg at nVidia har en finger med i spillet ja.

Nå blir vel ikke UE coolfx som standard da... Så å si at nVidia har en finger med i spillet på CoolFX kortet blir vel feil, da gainward har solgt vannkjøling på tideligere modeller også... Eller, la meg omformulere meg... Å si at dette er nVidias desperate forsøk på å få det beste kortet, er feil....

Det kan sies om UE, men jeg er ikke så sikker på at dette er desperat. Tester viser relativt stor økelse i ytelse med moderat klokking. Og de testene jeg har lest av UE, har faktisk kortet klart å krype opp på 1. plass igjen.

Lenke til kommentar
hm, Nvida stresser jammen med å ha det beste korte, koste hva det vil koste. Det er alltid noen som vil ha det beste. Da kan dette kortete være noe for den gruppen.

Nå får du slappe av litt her. Dette er jo Gainward sitt prosjekt og ikke nvidia sitt.

:devil: jeg kaster stoler vildt opp i luften.

 

Vel jeg kaller alle Nvida kort nvida, og alle kort ATI kort ATI. Bryr meg egentlig ræva om hvem som har produsert de så lenge de funker.

 

Men jeg har rett. Hvis Gainward kan gjøre det, jo alle gjøre det, det er bare vannkjølingen som er spesjell, ikke kortet. Og alle kan jo mekke vennkjøling på kortet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
hm, Nvida stresser jammen med å ha det beste korte, koste hva det vil koste. Det er alltid noen som vil ha det beste. Da kan dette kortete være noe for den gruppen.

Nå får du slappe av litt her. Dette er jo Gainward sitt prosjekt og ikke nvidia sitt.

:devil: jeg kaster stoler vildt opp i luften.

 

Vel jeg kaller alle Nvida kort nvida, og alle kort ATI kort ATI. Bryr meg egentlig ræva om hvem som har produsert de så lenge de funker.

 

Men jeg har rett. Hvis Gainward kan gjøre det, jo alle gjøre det, det er bare vannkjølingen som er spesjell, ikke kortet. Og alle kan jo mekke vennkjøling på kortet.

Vel jeg kaller alle Nvida kort nvida, og alle kort ATI kort ATI. Bryr meg egentlig ræva om hvem som har produsert de så lenge de funker.

 

det får være opp til deg, dog eksisterer det en del forskjeller som er vesentlig for en god del.

 

Men jeg har rett. Hvis Gainward kan gjøre det, jo alle gjøre det, det er bare vannkjølingen som er spesjell, ikke kortet. Og alle kan jo mekke vennkjøling på kortet.

 

alle kan mekke vannkjøling på skjermkortet (vel, hvis man leser litt på forhånd)

dog, fordelene med gainward kortet som blir levert med vannkjøling er som følger-

- man slipper å miste garantien ved å montere selv

- man slipper å risikere å ende opp med et ødelagt skjermkort.

Lenke til kommentar
hm, Nvida stresser jammen med å ha det beste korte, koste hva det vil koste. Det er alltid noen som vil ha det beste. Da kan dette kortete være noe for den gruppen.

Nå får du slappe av litt her. Dette er jo Gainward sitt prosjekt og ikke nvidia sitt.

:devil: jeg kaster stoler vildt opp i luften.

 

Vel jeg kaller alle Nvida kort nvida, og alle kort ATI kort ATI. Bryr meg egentlig ræva om hvem som har produsert de så lenge de funker.

 

Men jeg har rett. Hvis Gainward kan gjøre det, jo alle gjøre det, det er bare vannkjølingen som er spesjell, ikke kortet. Og alle kan jo mekke vennkjøling på kortet.

Du har rett? Hvordan da? Du motsier jo deg selv... Greit. Du kaller alle nvidia kort for nvidia kort. Det er fremdeles ikke NVIDIA som "stresser" for å ha det beste kortet. Et CoolFX kort var noe alle hadde forventet gra Gainward.

Og ja. Alle KAN hive vannkjøling på kortet sitt... Men Gainward kan gjøre det uten at det går ut over garantien.

 

ThomasM: Damn. Det var ikke mange sekundene. :angry:;)

Endret av Vo0do0
Lenke til kommentar

Det er faktisk snakk om at det er et komplett vannkjølingssett fra innovatek med i pakken i tillegg til grafikkortet (- cpu-blokk).

 

Det følger med en separat pumpe og en 120mm radiator + vifte i tillegg til kortet og slanger, altså er det ikke den samme shiten som ble solgt til å begynne med under coolFX navnet hvor hele vannkjølingsenheten satt i et 5,25" drev.

 

Edit: Her er utdrag fra 5950 CoolFX:

PACKAGE CONTAINS

 

Gainward graphics card with installed Gainward CoolFX™ cooling block

Radiator incl. 120mm fan

Eheim pump

Water Reservoir

approx. 2m (6ft) PVC tubing plus 4 blue connectors

Screws

Heat sink paste, 7V power adapter and cable ties

innovaProtect additive for cooling water

Quick Start Manual (available in English/Chinese/Japanese/French/German/Italian)

Performance enhanced accelerator driver 98/98SE/2000/ME/XP

VIVO cable

DVI connector

Power cable

Game?GArt Fatalis (optional)

WinCinema 2.0 for multi-channel

Endret av Dirty Water
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...