Gå til innhold

nytt anlegg, kombinert musikk/hjemmekino


Anbefalte innlegg

heisann,

 

tenkte å kjøpe meg anlegg nå, budsjettet er 15 000...

Jeg kommer mest til å bruke det til musikk, men jeg har planer om hjemmekino senere... derfor kom jeg frem til:

 

NAD T763 Hjemmekinoreceiver

og

CERWIN VEGA V-15F Høyttalere

 

grunnen til jeg vil velge den receiveren, er at jeg da kan senere kjøpe meg flere høytalere slik at det blir hjemmkino anlegg. Disse 2 høytallerene blir uansett hovedhøytalerene.. hva synes dere? vil dette funke bra? er receiveren stor nok til å utnytte høytalerene bra?

 

Håper på råd :)

 

mvh

 

Twarr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men i så fall hvilken forsterker burde jeg velge for CERWIN VEGA CLSC-215 ?

Ett eller flere kraftverk fra NAD vil drive den høyttaleren bra. NAD C272 + C372 f.eks. Jeg så en NAD 218 til salgs for 7000 senest på fredag. Den sto avetert på en lapp utenfor Hifi klubben Grimstad om du er i nærheten ;)

 

Hva salgs rom har du? Store høyttaler lager ofte en del buldrebass i form av stående bølger i for små rom.

Lenke til kommentar
Ett eller flere kraftverk fra NAD vil drive den høyttaleren bra. NAD C272 + C372 f.eks. Jeg så en NAD 218 til salgs for 7000 senest på fredag. Den sto avetert på en lapp utenfor Hifi klubben Grimstad om du er i nærheten  ;)

 

Hva salgs rom har du? Store høyttaler lager ofte en del buldrebass i form av stående bølger i for små rom.

 

Hva med at jeg kjøper C372 nå og så kjøper jeg C272 senere?

Jeg får fortsatt mye lyd nå?

Bor i Ålesund, så nei, jeg er ikke i nærheten :) (takk for tipset uansett..)

 

De skal stå i gameroomet, som er ca. 7x4 meter (er ikke sikker så det er sagt)

Men en annen ting: det er en 16A kurs som er innlagt i gameroomet, og den skal drive 5 flipperspill og 3 spilleautomater + diverse andre ting, hvor mye strøm trekker dette anlegget?

Lenke til kommentar
Ett eller flere kraftverk fra NAD vil drive den høyttaleren bra. NAD C272 + C372 f.eks. Jeg så en NAD 218 til salgs for 7000 senest på fredag. Den sto avetert på en lapp utenfor Hifi klubben Grimstad om du er i nærheten   ;)

 

Hva salgs rom har du? Store høyttaler lager ofte en del buldrebass i form av stående bølger i for små rom.

 

Hva med at jeg kjøper C372 nå og så kjøper jeg C272 senere?

Jeg får fortsatt mye lyd nå?

Bor i Ålesund, så nei, jeg er ikke i nærheten :) (takk for tipset uansett..)

 

De skal stå i gameroomet, som er ca. 7x4 meter (er ikke sikker så det er sagt)

Men en annen ting: det er en 16A kurs som er innlagt i gameroomet, og den skal drive 5 flipperspill og 3 spilleautomater + diverse andre ting, hvor mye strøm trekker dette anlegget?

Du kan jo ta en tur på hifi klubben å høre selv. Ikke vær redd for å dra på skikkelig. Personlig synes jeg CV høyttalere har mye å tjene på kraftig forsterker når du skal spiller høyt. Du merker lett mer kontroll i bassen med kraftig forsterker(e).

 

edit: Jeg så denne auksjonen på qxl: http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=11...um=1&Catg=11965

Endret av Peterman
Lenke til kommentar
Du kan jo ta en tur på hifi klubben å høre selv. Ikke vær redd for å dra på skikkelig. Personlig synes jeg CV høyttalere har mye å tjene på kraftig forsterker når du skal spiller høyt. Du merker lett mer kontroll i bassen med kraftig forsterker(e).

 

edit: Jeg så denne auksjonen på qxl: http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=11...um=1&Catg=11965

 

Skal dit på fredag eller mandag, håper å få testet da. Jeg var der for ca. en uke siden og da så jeg disse høytalerene var utstilt, men ikke koblet til. Tror du at de gidder å koble de til så jeg får teste? Vil liksom ikke kjøpe høytalere til 9000 uten at jeg får teste de... ang. auksjonen på qxl så vet jeg om den, men er veldig skeptisk til å kjøpe brukt...

Lenke til kommentar
Skal dit på fredag eller mandag, håper å få testet da. Jeg var der for ca. en uke siden og da så jeg disse høytalerene var utstilt, men ikke koblet til. Tror du at de gidder å koble de til så jeg får teste? Vil liksom ikke kjøpe høytalere til 9000 uten at jeg får teste de... ang. auksjonen på qxl så vet jeg om den, men er veldig skeptisk til å kjøpe brukt...

Ja, garantert. Jeg får alltid veldig god service på hifi klubben. Som du nevner, 9000 kroner er ganske mye penger, og det skulle bare mangle at du får testet anlegget før du eventuelt kjøper.

Lenke til kommentar

Jeg var ute der i går og testet, og jeg har bestemt meg for CV V15F og NAD C372.

Problemet var at høytalerene var utsolgt pga. at de var så billig, de hadde bestilt inn nytt parti, men det også var allerede utsolgt. Så visst jeg skulle ha fra neste parti etter der, så burde jeg bestille nå.

 

De hadde også et "konfirmasjonstilbud" med CV V12F, en NAD forsterker og en NAD cd-spiller. Pris: 9000,-

 

er dette noe å satse på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...