Gå til innhold

Tidenes spill til Amiga


Anbefalte innlegg

... rippoff av topicen til Hilram ;)

 

Siden denne "Dunken" er litt nyere enn C64`en og dermed sikkert her litt fler fans tenkte jeg vi fikk dra i gang denne tråden også. Spesielt da med tanke på at jeg fortsat kan sette meg ned med WinUAE og spille de gode gamle klassiker`ne;)

 

Anyways! Bare å starte!!

Personlige favoritter er:

 

SuperCars 2 - Trolig det råeste bilspillet ever!! Dritkult med god fart og MASSE våpen og elendighet :p Ikke no som slår 2player på det ass!! Særlig på Hard, da er det nesten umulig å vinne elendigheta!! Kult er det nå læll!

 

Lotus2 og 3 - sjefs spill! Alle har vell prøvd de? fantastisk musikk og (på den tiden) rå farts følelse!

 

Syndicate og Syndicate Wars - Som som dere sikkert vet også til PC, men med dårligere musikk og grafikk.. Tør ikke engang tenke på hvor latterlig mange timer jeg satt med disse spillene! Fantastisk kult!! Masse bra våpen og du valgte selv hva du ville forske på og hvordan gutta/jentene skulle utstyres.. Kulere ble det ikke;)

 

Mega Lo Mania - Første strategispillet jeg runna! Mol fett som det heter på Vinger ;) Sinnsykt kult m forsking og gubbe bygging. (Selv om det ærligtalt mest gikk på å få flest folk først..) Uansett er skikkelig klasikker!

 

Lost Patrol - Strategi (???) fra Vietnam krigen hvor du styrer en gruppe soldater fra et Crash-site til sikkerhet. (Tror jeg iallfall... Spillet var så vanskelig at jeg ærligtalt aldri helt greide å komme no særlig på vei!) Dritkult med at du måtte velge veien de skulle gå, når det skulle pauses osv. Masse actionsekvenser m bla. granatkasting, sniping, slossing og Machinegunning! Spillet var faktisk såppass at du måtte ta velg når du gikk inn i en by. Om du ville være venlig (Å risikere å bli tatt i bakhold), litt tvilende(så du kunne forhøre landsbyborer, men risikere å ikke få særlig m rasjoner.) Eller branne hele elendigheta :devil: Var du ikke dyktig som leder fikk du forrøverig problemer med moral og til slutt opprør også! Knall :thumbup:

 

Moonstone - Det fetteste av det fete!!! Det her var min desiderte favoritt på Amiga (Er vell egentlig fortsatt også ;)) Kjempe spill hvor du styrer en knight (ev 4 om du ville spille 4 player) Som hoppet rundt å slaktet monstre på div steder. Dette må ha vært det mest blodige spillet på hele Amigaen tror jeg for du fikk spist av hodet av drager, knust hele kroppen av schvæære jævler m trær som klubber og kutta av deg hodet av andre riddere! Spillet gikk på at du måtte samle 4 Moonstones og gå til siste boss for et seriøst oppgjør der! På veien måtte du finne (og kjøpe) deg bedre rustning og sverd osv. Kommer ikke på non bedre forklaring men dette var og er et super spill!! Håper for mitt bare liv på en remake til PC med bare bedre lyd og graikk :thumbup:

 

Sikkert mange jeg har glemt her, men sikkert like greit så andre får non innspill... Kjør hårt!

Endret av Corduroy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Moonstone var jo konge!! Elsket å slåss med de små critters lignende skapiningene nede i høyre hjørne :D

 

Hunter var også knall. Ett 3. persons 3D spill med nydelig ;) vektor-grafikk. Der hadde man full frihet til å gå inn eller sprenge alle bygninger, kunne kjøre alle kjøretøy(alt fra sykkel til tanks og helikotper). Var sinnsykt morsomt.

 

Elvira - Mistress of the Dark må jo også nevnes. Creepy RPG med en del blod å gørr. Veldig bra!!!

 

Også Cannon Fodder 1 & 2. Sjefsspill!! "war, never been so much fun" *nynne intromusikken*

Lenke til kommentar
Moonstone - Det fetteste av det fete!!! Det her var min desiderte favoritt på Amiga (Er vell egentlig fortsatt også ;)) Kjempe spill hvor du styrer en knight (ev 4 om du ville spille 4 player) Som hoppet rundt å slaktet monstre på div steder. Dette må ha vært det mest blodige spillet på hele Amigaen tror jeg for du fikk spist av hodet av drager, knust hele kroppen av schvæære jævler m trær som klubber og kutta av deg hodet av andre riddere! Spillet gikk på at du måtte samle 4 Moonstones og gå til siste boss for et seriøst oppgjør der! På veien måtte du finne (og kjøpe) deg bedre rustning og sverd osv. Kommer ikke på non bedre forklaring men dette var og er et super spill!! Håper for mitt bare liv på en remake til PC med bare bedre lyd og graikk :thumbup:

 

Kunne ikke vært mer enig. Moonstone er for meg det kuleste spillet gjennom alle tider. Og da tenker jeg ikke bare på amiga. Helt utrolig at det ikke blir laget en nye og mye større versjon av spillet. Med bedre lyd, grafikk, AI, og masse flere monster. For meg hadde det vært bedre en både HL2 og Doom3.

Lenke til kommentar

Kunne ramset opp spill i timesvis.

 

Men:

 

Kick Off 2

Player Manager

Multi Player Leauge Manager

Moonstone

Wings Of Fury

Super Cars 1 & 2

Lotus 2 & 3

Kingdoms Of England II (KONGE)

osv....

 

Er noen av de spillene jeg fortsatt drar fram :)

 

Synd at ikke dagens spill bygger litt mer på mange av klassikerene fra denne tiden. Tror en fornyet versjon av mange C64 & Amiga spill hadde blitt en sinnsyk stor hit :)

 

-z00l-

Lenke til kommentar

Denne tråden vs C64 tråden tyder på at det er flere tidligere C64 gamere her enn et er Amiga gamere....

 

En Kompis hadde amiga. Husker noen fete shoot'em ups med masse powerups og greie. Ellers var det jo stort når han spilte Miami Vice Theme over stereoen da! Første datamaskin med SKIKKELIG lyd. Tøft!

 

Defenders Of The Crown var vel også for amgia eller hva?

 

MazeKing

Lenke til kommentar

 

Moonstone - Det fetteste av det fete!!! Det her var min desiderte favoritt på Amiga (Er vell egentlig fortsatt også ;)) Kjempe spill hvor du styrer en knight (ev 4 om du ville spille 4 player) Som hoppet rundt å slaktet monstre på div steder. Dette må ha vært det mest blodige spillet på hele Amigaen tror jeg for du fikk spist av hodet av drager, knust hele kroppen av schvæære jævler m trær som klubber og kutta av deg hodet av andre riddere! Spillet gikk på at du måtte samle 4 Moonstones og gå til siste boss for et seriøst oppgjør der! På veien måtte du finne (og kjøpe) deg bedre rustning og sverd osv. Kommer ikke på non bedre forklaring men dette var og er et super spill!! Håper for mitt bare liv på en remake til PC med bare bedre lyd og graikk :thumbup:

 

He he. Denne husker jeg ja. Ganske så brutalt. Den skulle ho velgjerd ha sett på den tida, så hadde de nok forbudt salg av den Brutale VoldsForherligende Commodore Amiga maskinen.....

 

He he

 

MazeKing

Lenke til kommentar
Denne tråden vs C64 tråden tyder på at det er flere tidligere C64 gamere her enn et er Amiga gamere....

 

En Kompis hadde amiga. Husker noen fete shoot'em ups med masse powerups og greie. Ellers var det jo stort når han spilte Miami Vice Theme over stereoen da! Første datamaskin med SKIKKELIG lyd. Tøft!

 

Defenders Of The Crown var vel også for amgia eller hva?

 

MazeKing

Tror det henge litt sammen med at c64 var forgjengeren og har mye av æren for at Amige var hva det var.. Men personlig har jeg faktisk er nærere forhold til Amiga enn C64 selv om jeg hadde c64 først :thumbup:

 

Og stemmer bra at Defenders of the Crown var til Amiga! 2 disketter faktisk :p HeHe..

 

PS: Om noen er intr så sitter jeg faktisk på en AmigaSoundtracks Cd *lol* Mye fet musikk fra Amiga der!!! Bla Lotus, Zool, Lost Partol, Supercars 2 osv..

Lenke til kommentar

Kom over dette på http://www.gm-squared.de/index.php?target=presse1&language=1

 

Eddy: At this time, we're working on miniCan, a multi player tank game that sprang to life under unusual circumstances. We were planning Moonstone PC, a remake of the old amiga classic game with the power personal computing offers today. With the possibilities we have today, the project grew rapidly, and became unmanageable, at least for a first real project. During the planning phase, we decided on using a 3D engine to display the game, making Moonstone enormously performance hungry due to its sheer size.

 

:thumbup:

 

Skjønnt... Har ine tvil, siden dette er så gammelt.. :ermm:

Lenke til kommentar

Hmm, ingen nevnte spillet med suverent best atmosfærisk musikk, "Shadow of the best"? Jeg grein nesten (?) første gangene beistet mitt døde, for musikken var som sagt så stemningsfull og atmosfærisk. Og spillet i seg selv var egentlig ganske spesielt. Og jeg glemmer ikke den scrollende bakgrunnen som fikk det til å se så stort og dypt ut!

Lenke til kommentar
Moonstone - Det fetteste av det fete!!! Det her var min desiderte favoritt på Amiga (Er vell egentlig fortsatt også ;)) Kjempe spill hvor du styrer en knight (ev 4 om du ville spille 4 player) Som hoppet rundt å slaktet monstre på div steder. Dette må ha vært det mest blodige spillet på hele Amigaen tror jeg for du fikk spist av hodet av drager, knust hele kroppen av schvæære jævler m trær som klubber og kutta av deg hodet av andre riddere! Spillet gikk på at du måtte samle 4 Moonstones og gå til siste boss for et seriøst oppgjør der! På veien måtte du finne (og kjøpe) deg bedre rustning og sverd osv. Kommer ikke på non bedre forklaring men dette var og er et super spill!! Håper for mitt bare liv på en remake til PC med bare bedre lyd og graikk :thumbup:

:thumbs::thumbs::thumbs: OH YES!!!...4 player var dette konge!! Koste meg masse hos en kammerat med det spille.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...