Gå til innhold

Pentium 4 3.2 - ikke klokkbar?


Anbefalte innlegg

Med vapo bør du klare mellom 4,0 og 4,5 med din 3,2 .

Har selv brukt den og klarte 4,0 stabilt med vannkjøling.

Ha Ha Ha 4.5GHz med Vapo PE :laugh: . Tror ikke det nei. Kanskje 4GHz, men ikke stort mer. Hvis det var så jæv*a lett å klokke de høyt, hadde jo alle kjøpt seg ett Vapo. Neidu, den må du litt lengre ut på landet med. Kan tøye meg til 4.2GHz, men da har han extremt flaks. Greit nok at P4 er gode overklokkere, men det er da måte på. Har hatt min del P4, ca 10 stk tenker jeg, å har til gode å se en stabil ved 4GHz med vannkjøling. Har ikke testet Vapo enda, men en kammerat av meg har testet ett par tre stk i sin Vapo, å det høyeste stabilt han har kommet er 3.9GHz. Dette var med en 3.2GHz. Uansett. Lykke til, å god overklokk :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Med vapo bør du klare mellom 4,0 og 4,5 med din 3,2 .

Har selv brukt den og klarte 4,0 stabilt med vannkjøling.

Ha Ha Ha 4.5GHz med Vapo PE :laugh: . Tror ikke det nei. Kanskje 4GHz, men ikke stort mer. Hvis det var så jæv*a lett å klokke de høyt, hadde jo alle kjøpt seg ett Vapo. Neidu, den må du litt lengre ut på landet med. Kan tøye meg til 4.2GHz, men da har han extremt flaks. Greit nok at P4 er gode overklokkere, men det er da måte på. Har hatt min del P4, ca 10 stk tenker jeg, å har til gode å se en stabil ved 4GHz med vannkjøling. Har ikke testet Vapo enda, men en kammerat av meg har testet ett par tre stk i sin Vapo, å det høyeste stabilt han har kommet er 3.9GHz. Dette var med en 3.2GHz. Uansett. Lykke til, å god overklokk :D

Det var da ingenting å le så høyt av :roll:

Selv har jeg klokket mine to (ja hadde faktisk to en stund) P4 3,2 til 4,0 med vannkjøling 100% stabilt, klarte å kjøre dem på 4,2 men ikke stabilt.

Hadde jeg da hatt en vapo eller prommy skulle jeg nok kommet svert nært 4,5 ja.

Så den lattern tror jeg du kan tørke bort.

Brukte forresten Max 3 hk, det er det som funka best, har prøvd det meste fra både abit,asus og msi.

 

Er det fortsatt tvil så se her : Snekker`n

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Med vapo bør du klare mellom 4,0 og 4,5 med din 3,2 .

Har selv brukt den og klarte 4,0 stabilt med vannkjøling.

Ha Ha Ha 4.5GHz med Vapo PE :laugh: . Tror ikke det nei. Kanskje 4GHz, men ikke stort mer. Hvis det var så jæv*a lett å klokke de høyt, hadde jo alle kjøpt seg ett Vapo. Neidu, den må du litt lengre ut på landet med. Kan tøye meg til 4.2GHz, men da har han extremt flaks. Greit nok at P4 er gode overklokkere, men det er da måte på. Har hatt min del P4, ca 10 stk tenker jeg, å har til gode å se en stabil ved 4GHz med vannkjøling. Har ikke testet Vapo enda, men en kammerat av meg har testet ett par tre stk i sin Vapo, å det høyeste stabilt han har kommet er 3.9GHz. Dette var med en 3.2GHz. Uansett. Lykke til, å god overklokk :D

Det var da ingenting å le så høyt av :roll:

Selv har jeg klokket mine to (ja hadde faktisk to en stund) P4 3,2 til 4,0 med vannkjøling 100% stabilt, klarte å kjøre dem på 4,2 men ikke stabilt.

Hadde jeg da hatt en vapo eller prommy skulle jeg nok kommet svert nært 4,5 ja.

Så den lattern tror jeg du kan tørke bort.

Brukte forresten Max 3 hk, det er det som funka best, har prøvd det meste fra både abit,asus og msi.

 

Er det fortsatt tvil så se her : Snekker`n

Må du huske at vannkjølingen du brukte på den tiden kjøler like bra som en Vapo PE da. Sier ikke at 4GHz er umulig, men 4.5GHz går ikke samme faen. Husk at Vapo PE ikke akkurat er den beste kjøleren lengre. Man ender opp over 0 når man kjører 3.2GHz høyt overklokket. Dette under LOAD altså. Som sagt, ingen ting er umulig, men når jeg å "Stoolman" har testet ca 35 P4 mellom oss, å ingen av oss har kommet til 4GHz enda, så er det ikke noe enkel sak. Jeg er ikke akkurat noen nybegynner når det gjelder overklokking, så problemet ligger nok ikke der heller. Det er opp å ned hvor mye hver enkelte CPU vil, å 4GHz går jeg med på at kan gå, men går 4.5GHz i en Vapo PE, blir jeg U T R O L I G overasket :yes:

 

Sier ikke at du er en løgner Snekker'n, men det er jo mulig at du har heftig vannkjøling ( noe jeg vet du har, med vanntank i kjelleren, å ekstermt lave vanntemp ) å at du har vært heldig med P4 dine.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Jeg er klar over at du ikke sier jeg er en løgner,men jeg har heller ikke sagt at du klarer 4,5 som du henger deg på. Jeg så MELLOM 4,0 og 4,5 og når jeg klarte å kjøre begge mine 3,2 på 4,2 riktinok ikke 100% stabile , så er jeg sikker på at med vapo ville dem iallefall kjørt 4,3 mulig 4,4 . Kan også nevne at jeg har kjørt 2 av mine 3 stk 3,0 på 3,9. Dessuten tilsvarte ikke min vannkjøling en vapo pe , denne ender opp som du sier rundt 0 , menst min vannkjøling endte opp på rundt 20 grader .

 

PS: Mine 3,0 var kjørt med en std vannkjøling med rad i kabinettet.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg vapo av den enkle grunn at jeg ikke liker støy, det er også hovedgrunnen til at jeg flyttet radiatorn i kjellern.

Men det er ikke tvil om at du kommer litt lengre med vapo enn med vannkjøling.

Hvor lenge holdt ikke Dp på med sitt system for å "slå" meg , dette klarte han ikke før han anskaffet vapo .

For tiden har jeg ikke P4 heller , kjører med XP og A64 , men har planer om en Intelmaskin igjeh når socet T kommer . Kan bli spennende det.

Lenke til kommentar

Han kjørte Prommy. Den holdt - 15 grader under full load. En kammerat av meg kjører Vapo PE med en 3.2 @ 3.9, å han er oppe over 10 plussgrader med sin.... Ganske stor forskjell.

 

Sant det. Blir morro å se hvordan Socket T blir. Har akkurat puttet en FX-53 i kassa mi. Funker jævli bra. Raskeste maskinen jeg har testet til nå :)

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Jeg sitter nå 0.5m fra dp (går i klasse med han), og han sier at for å få cpuen sin 100% prime stabil så måtte han uppe spenningen til 1.6v (load). I tillegg kjørte han prometeia Mach II, mao = ca minus 15 under load.

 

med nok hastighet og spenning som tipper han at man klarer ca 10 grader ved load med en vappo pe.

 

han sier også at vi aldri har sett et printscreen av cpuen din (snekkern) "fullføre" prime 95 på 4Ghz... (ikke for å lage faen, men vi har faktisk ikke det)

 

ikke lag faen av dette snekkern, please..

 

edit: din vannkjøling er omtrent som en vappo pe..

 

jeg snakker hele tiden om 3.2ghzen han hadde for en god stund siden.

Endret av RifleHunter
Lenke til kommentar

Nei det er mulig det ikke var lagt ut printscreen av den,men det var vel og er fortsatt bare han som til stadighet har betvilt mine res :grin:

Men litt merkelig forresten at alt jeg gjør skal dokumenteres og mistenkeliggjøres av enkelte, hva med alle andre som får like gode og bedre res der blir linken til orben tiljublet ,men når mine linker blir lagt ut så er det "Kom med bevis" .

Ja ja nok om det.

Når det gjelder en vapo pe og min vannkjøling er det en tempforskjell på ca 1o grader etter det jeg har fått opplyst fra folk som kjører den,når vi her snakker om 10 grader er det temmelig mye,ja sogar 4-5 grader kan vere avgjørende . :yes:

Nå har jeg ikke lengre P4 maskin, men som sagt så har jeg planer om socet T med tid og stunder + at jeg muligens får en maskin, så vi får se. ;)

Lenke til kommentar
Han kjørte Prommy. Den holdt - 15 grader under full load. En kammerat av meg kjører Vapo PE med en 3.2 @ 3.9, å han er oppe over 10 plussgrader med sin.... Ganske stor forskjell.

 

 

Seriøst? vet du at vapochill liksom klarer ned mot minus31 grader og så sier du at når man klokker fr 3,2--> 3,9 så holder den 10 plussgrader? det høres usansynlig ut da,, vapo pe klarer og ta vegg 160 watt med varme eller mer og tror ikke en p4 3,9 produserer 160 watt da, hvis det virkelig er tillfelle skal jeg kaste min vapo ass, da blir det modda mac II med r404a gass eller hva den heter så jeg klarer 56 minus.. men 10 pluss medvapo..hmmm..... jeg bare nevner det...hmmmmmm

Lenke til kommentar
Han kjørte Prommy. Den holdt - 15 grader under full load. En kammerat av meg kjører Vapo PE med en 3.2 @ 3.9, å han er oppe over 10 plussgrader med sin.... Ganske stor forskjell.

 

 

Seriøst? vet du at vapochill liksom klarer ned mot minus31 grader og så sier du at når man klokker fr 3,2--> 3,9 så holder den 10 plussgrader? det høres usansynlig ut da,, vapo pe klarer og ta vegg 160 watt med varme eller mer og tror ikke en p4 3,9 produserer 160 watt da, hvis det virkelig er tillfelle skal jeg kaste min vapo ass, da blir det modda mac II med r404a gass eller hva den heter så jeg klarer 56 minus.. men 10 pluss medvapo..hmmm..... jeg bare nevner det...hmmmmmm

Det er vaporatoren som er minus 30 grader ikke CPU. At en 3.2GHz som nærmer seg 4GHz drar CPU temp opp mot 10 pluss grader er desverre tilfelle........

Lenke til kommentar

men var det ikke slik at intel har mindre varme enn amd? og min amd overklokka på load holdt 14 minus syntes det høres rart ut,, men om noen dager så skal jeg prøve,, venter bare på kit til vapon slik at jeg får bygget den omm fra amd til p4 og da skal det klokkes

Lenke til kommentar
men var det ikke slik at intel har mindre varme enn amd? og min amd overklokka på load holdt 14 minus syntes det høres rart ut,, men om noen dager så skal jeg prøve,, venter bare på kit til vapon slik at jeg får bygget den omm fra amd til p4 og da skal det klokkes

Ble slutt på det når C utgavene av P4 kom (800FSB) Enseste som er varmere enn de er Prescott å FX til AMD. Kødder ikke, en kompis har testet masse P4C Prosessorer. Alt fra 2.4 til 3.2. Når man klokker de skikkelig opp, så går CPU over i pluss grader. I idle går det greit, da ligger den på minus siden. Skal man klokke disse skikkelig er nok Prometia det riktige valget. Spesielt hvis man modder de med R404 gass. Da blir det "fine" tempraturer, å hastigheter for den saks skyld :)

Lenke til kommentar

Min 2,8C nekter å gå på 3ghz. Boxed vifte, OCZ PC4000 Dual Gold, IC7Max3, Fortron 400w psu, fixed agp/pci speed osv.. Må til og med sette opp volten til 1,6 for å komme inn i windows på 3ghz (214mhz fsb) og da funker den i ca 45min før den henger eller rebooter... Temp ligger på MB 26grader, Cpu 48grader. Temp var uforandra da jeg klokka.

 

Så det blir nok ingen klokking på meg :cry:

 

Får håpe trådstarter er litt heldigere enn meg med cpu...

LYKKE TIL BTW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...