Gå til innhold

Vannkjølingskomponenter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med bare CPU:

CPU: Danger den Maze RBX

Radiator: HW-labs Black Ice Extreme2

Pumpe: Hydor L30II

Tank: NC bay reservoir dual

Slanger: Clearflex

+ slangeklemmer

 

Ca 3500 kr

 

Med GPU: Danger Den maze 4

+695 kr

Med NB: Danger den Z-chip

+425 kr

Alt dette finner du på Netconnection.

Endret av sadogoat
Lenke til kommentar

Bäst med avseende på vad? Vilka komponenter skall kylas?

Pris, kylförmåga, ljudnivå, vikt, volym, monteringsvänlighet, driftsäkerhet, ...?

De komponenter som var för sej är bäst behöver heller inte alltid vara det bästa valet för ett i övrigt givet system.

 

/Olle

Lenke til kommentar

Det beste av det beste er STOOOR radiator.

Da har du et godt utgangspunkt og kan drite i

om en vannblokk yter 1 grad bedre enn en annen.

Da kjøper du det billigste av vannblokker og de

yter mer enn godt nok. :yes:

 

Er du heldig finner du en slik radiator en hos en

bilskroter, eller via bekjente i en bedrift som har

tilsvarende radiatorer.

 

Fant en slik i skrothaugen der jeg jobber. :thumbs:

 

Det er ikke så viktig med en pumpe med stor

løftehøyde når du kjører med lukket system.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Det er ikke så viktig med en pumpe med stor

løftehøyde når du kjører med lukket system.

"Lyfthöjd" är ett dumt uttryck. Vad det handlar om är förmågan att generera ett vattentryck.

Alla komponenter i systemet (utom pumpen) bromsar vattnet, vilket leder till ett tryckfall och minskat flöde.

Ett antal tester visar att det är vattnets hastighet snarare än flödesstorleken genom kylblocken som avgör hur effektiv kylningen är. För att få högre hastighet använder man flera små kanaler ("impingement") i stället för en stor, vilket samtidigt bromsar flödet kraftigt.

 

Slutsatsen är i alla fall att det faktiskt är bättre att välja en pump med stor "lyfthöjd" än en med stort maxflöde, eftersom den starkare pumpen orkar generera det största nettoflödet.

 

/Olle

Lenke til kommentar

Min erfaring er at slangene fra Clas Ohlson er best. de er veldig myke og lette å jobbe med. koster lite. og 3/8" slangene kan tres over 1/2" nippler hvis du varmer de opp med varmt vann. de tåler også veldig krappe bøyer uten å knekke.

 

Jeg ville heller kjøpt Einheim 1250 som pumpe. einheim pumpene er veldig stille og har god kvalitet (av de beste?).

 

hvis pengger ikke er noe hinder kan du kjøpe Aquadrive fra AC.

 

og denne strømforsyningen

Lenke til kommentar
Det beste av det beste er STOOOR radiator.

Da har du et godt utgangspunkt og kan drite i

om en vannblokk yter 1 grad bedre enn en annen.

Da kjøper du det billigste av vannblokker og de

yter mer enn godt nok. :yes:

kremt... det kan fort være ti grader forskjell mellom den beste og den dårligste blokka (uansett hvor stor radiatoren er)

Lenke til kommentar

hvilken pumpe får være hans valg... jeg har værken hørt noe dumt om einheim eller hydor. men folk sier at det er bedre kvalitet på einheim produktene. men dette kan selvfølgelig ha vært noen som har vært uheldig med sin pumpe som har sakt. Jeg er personlig veldig fornøyd med min einheim :p

 

men du (starter av tråden); hvis du vil ha det beste innen vannkjøling må du jo velge kjøleblokker med peltier til CPU og GPU!

 

OG du må ha Vannkjøling til RAMen på skjermkortet...

 

Er du mann til å klokke og vil være sikker på å ha et stabilt system så kan du jo bruke termisk lim til å lime fast en vannblokk til southbridgen din også!!! :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...