Gå til innhold

Konvertere mpeg til vob


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var det jeg tenkte på ja

 

 

Problemet er at jeg ikke får undertekst på MPG når jeg brenner den på en CD eller spiller den av i vegas viseo, det jeg ønsker er å få permanent undertekst på filmen

 

Fikk det til med avi formatet, men kvaliteten er for dårlig

 

går greit med SVCD eller VCD men finner ikke ut hvordan jeg skal gjøre teksten permanent

 

Å spille av filmen med undertekst på PC`n er ikke noe problem, kun permanent eller at videon blir overført til en annen PC så får jeg ikke teksten

Lenke til kommentar

Hvordan har du skaffet den filmen egnetlig?

 

1. Hvis du har rippet den selv av en kamerat e.l. kan du jo sikkert låne den en gang til og sette på sub da.

 

2. Hvis du har lastet den ned så har du sikkert rask nok linje til at du kan gjøre det en gang til og denne gangen passe på at du får med sub. Hvis du bruker DC så blir det sikkert med svensk sub siden de dominerer DC

 

3. Det er lenge siden jeg drev med ripping og encoding siden jeg har skaffet meg 2mbit og føler ikke noe behov for sub, det blir en vanesak å høre ekstra nøye etter når de prater i stedet for å lese, men det er sikkert et program der ute som kan legge til dette og er sikker på at hvis du leser et par av FAQene på www.Doom9.org så får du sikkert svar på spm'et ditt!

 

Beklager at jeg ikke kan gi noen bedre råd en dette, men det var nå i allefall noe!

Lenke til kommentar

Kun nå tester jeg litt, men jeg bruker et satelittkort og tar så kopi direkte på hardisken, da blir det mpg fil som jeg konverterer til mpeg

 

Så dette er ingen rip, underteksten følger med som en subfil mens recordingen er i gang

Lenke til kommentar

Ok

 

 

Tenk følgende

 

Dere bruker et videokamera

 

Tar op, og lagrer så opptaket på PC`n

 

Blir ikke dette i MPEG format ?

 

 

Hvis dere ønsker da undertekst på opptaket, hvilket program bruker dere da ?

 

 

 

 

Jeg synest virkelig det er rart hvis jeg er den eneste personen på denne planeten som har tenkt å få undertekst på et opptak som er komprimert i mpeg format

 

Og siden det finnest en del millioner mennesker som bruker video utstyr så burde kanskje noen ha hatt ønsker om å få undertekster

 

 

Eller ?

Endret av Abits
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har akurat samme problem med bittelitt annen vinkling.

 

Jeg tar også opp tv-signaler med mitt hauppauge dvr 250 via svideo inngang (fra parabol). Dette blir komprimert direkte som mpeg2 i den kvaliteten og oppløsningen jeg vil ha det. Når jeg skal dra filene over i video dvd i nero kommer følgende feilmelding:

 

neroerror.gif

 

Har prøvd ørten forskjellige programmer, men alle skal absolutt rekomprimere filene, noe som gir dårligere kvalitet og tar LANG tid. Det fungerer jo utmerket med SVCD å dra filene rett over for så å brenne dem uten rekomprimering, og det er jo samme komprimeringsteknologi som blir brukt (mpeg2) ??

 

Er det noen her, feks. en reddende engel som kan gi meg et hint om hvordan jeg skal konvertere disse filene UTEN REKOMPRIMERING ELLER RESIZING AV BILDET?!

 

Har prøvd med følgende programmer uten hell:

Cyberlink powerproducer 2 gold

TMPEGenc+

Adobe premiere

Nero vision express

 

.... men alle skal rekomprimere!

 

EDIT: WOHO!! POST NR 1337 :D

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...