Gå til innhold

Flash geforce fx 5900


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hallo. Jeg har akkurat det samme kortet som deg, og jeg flashet det til 5950pro, men dog med noen små problemer.. Minnet klarte ikke den høye hastigheten, 950Mhz, så jeg har måtte klokke det litt ned fra 5950pro hastighet. Men jeg har hørt om noen som ikke har hatt noen problemer med å kjøre det på maks hastighet.

 

Her er uansett en link som viser deg hvordan du gjør det.

 

Btw: Jeg måtte formatere hd'en min etter en kræsj og der lå den gamle FX5900 biosen, og jeg har litt lyst til å flashe tilbake til det jeg hadde... Kunne du tatt en backup av din og sendt den til meg? Send PM.

 

Edit: Her finner du flere BIOS'er, bla til 5900u.

Endret av Flop|s
Lenke til kommentar
Btw: Jeg måtte formatere hd'en min etter en kræsj og der lå den gamle FX5900 biosen, og jeg har litt lyst til å flashe tilbake til det jeg hadde... Kunne du tatt en backup av din og sendt den til meg?

Slenger meg på den der jeg! Mistet også orginalbios til gainward 5900 1100Ultra.. Har du fått tak i en og kan sende til meg?

 

Om ikke: jonni_70, kan du ta backup av din egen og sende oss den?

Lenke til kommentar

jeg har gamle bios til Gainward FX5900 1100 TV/DVI.

http://home.online.no/~lu-tor/GAINWARD.rom

problemet mitt når jeg flasher er at Windows 2000 pro ikke vil identifisere navnet og informasjonen om kortet, så jeg får ikke installert drivere. Noen som har en FX5900 Ultra bios som de kan bekrefte fungerer på 1100 tv/dvi(dette kortet har dårligere minne enn andre fx5900). jeg prøvde 5950 ultra, men da flimra skjermen først og så ble alt svart. Min teori er at kortet ikke tålte den høge klokkinga.

Lenke til kommentar
jeg har gamle bios til Gainward FX5900 1100 TV/DVI.

http://home.online.no/~lu-tor/GAINWARD.rom

problemet mitt når jeg flasher er at Windows 2000 pro ikke vil identifisere navnet og informasjonen om kortet, så jeg får ikke installert drivere. Noen som har en FX5900 Ultra bios som de kan bekrefte fungerer på 1100 tv/dvi(dette kortet har dårligere minne enn andre fx5900). jeg prøvde 5950 ultra, men da flimra skjermen først og så ble alt svart. Min teori er at kortet ikke tålte den høge klokkinga.

Jeg og to kammerater har det der 1100 TV/DVI kortet, vi bruker denne biosen: http://jalla.hit.no/~stian/5950e300.zip

 

To av oss klarer fint 5950 hastighet, nummer tre må klokke ned(fortsatt flasha bare kjører på litt lavere hastighet) etter at han hadde flasha da benchmarks og spill hang seg etter en stund med orginal 5950 hastighet.

 

Jeg har opplevd at skjermen blir helt svart etter flashing hvis jeg har valgt feil bios(må fram med PCI-kort da), jeg har 8 forskjellige 5950 bioser og så langt er den 5950e300 eneste som har fungert bra.

Lenke til kommentar
jeg har gamle bios til Gainward FX5900 1100 TV/DVI.

http://home.online.no/~lu-tor/GAINWARD.rom

problemet mitt når jeg flasher er at Windows 2000 pro ikke vil identifisere navnet og informasjonen om kortet, så jeg får ikke installert drivere. Noen som har en FX5900 Ultra bios som de kan bekrefte fungerer på 1100 tv/dvi(dette kortet har dårligere minne enn andre fx5900). jeg prøvde 5950 ultra, men da flimra skjermen først og så ble alt svart. Min teori er at kortet ikke tålte den høge klokkinga.

Jeg og to kammerater har det der 1100 TV/DVI kortet, vi bruker denne biosen: http://jalla.hit.no/~stian/5950e300.zip

 

To av oss klarer fint 5950 hastighet, nummer tre må klokke ned(fortsatt flasha bare kjører på litt lavere hastighet) etter at han hadde flasha da benchmarks og spill hang seg etter en stund med orginal 5950 hastighet.

 

Jeg har opplevd at skjermen blir helt svart etter flashing hvis jeg har valgt feil bios(må fram med PCI-kort da), jeg har 8 forskjellige 5950 bioser og så langt er den 5950e300 eneste som har fungert bra.

Prøvde med den 5950biosen du linka til nå, men den funket ikke... nvflash ga meg denne mld: Vendor ID Mismatch..

 

Noen som vet grunnen? Har samme kort som du og dine venner har.

Lenke til kommentar
Prøvde med den 5950biosen du linka til nå, men den funket ikke... nvflash ga meg denne mld: Vendor ID Mismatch..

 

Noen som vet grunnen? Har samme kort som du og dine venner har.

ja, du må ha disse parametrene før -f : -p -u ... disse overstyrer mismatch feilmeldingene..

 

altså a:\nvflash -p -u -f blbalba.rom

Lenke til kommentar
Prøvde med den 5950biosen du linka til nå, men den funket ikke... nvflash ga meg denne mld: Vendor ID Mismatch..

 

Noen som vet grunnen? Har samme kort som du og dine venner har.

ja, du må ha disse parametrene før -f : -p -u ... disse overstyrer mismatch feilmeldingene..

 

altså a:\nvflash -p -u -f blbalba.rom

Takk takk, skal prøves så fort jeg kommer hjem fra jobb!

Lenke til kommentar
ja, du må ha disse parametrene før -f : -p -u ... disse overstyrer mismatch feilmeldingene..

 

altså a:\nvflash -p -u -f blbalba.rom

Hmm, da har jeg prøvd med den 5950u biosen du linket til. resultatet var 4bit farger og 640x480 oppløsning. om jeg prøver å installere forceware driverne skrur maskina seg av og på når jeg kommer til 99%... kan det være fordi kortet ikke tåler de høye core instillingene i 2D? for den klarer 475/950 i 3D..

Lenke til kommentar

Jeg prøvde å flashe kortet mitt nå, men det stopper på BOARD ID mismatch. Jeg skal ha en ny bios med board id 3800 men har visstnok en med 3502? Har det skjedd med noen andre? Har lest i nvflash, men finner ikke noe som kan gjøre slik at man kommer seg forbi det.

 

BTW: bruker -5 -6 parametere som går forbi PCI-match eller noe..

Lenke til kommentar
ja, du må ha disse parametrene før -f : -p -u ... disse overstyrer mismatch feilmeldingene..

 

altså a:\nvflash -p -u -f blbalba.rom

Hmm, da har jeg prøvd med den 5950u biosen du linket til. resultatet var 4bit farger og 640x480 oppløsning. om jeg prøver å installere forceware driverne skrur maskina seg av og på når jeg kommer til 99%... kan det være fordi kortet ikke tåler de høye core instillingene i 2D? for den klarer 475/950 i 3D..

Sett ned AGP aperture size til 128MB, på 256MB får man 4bits farger.

Lenke til kommentar
Sett ned AGP aperture size til 128MB, på 256MB får man 4bits farger.

Apertue sizen stod på 64MB, satt opp til 128MB for å prøve men funker forsatt ikke. kun 4bit farger og 640x480.. Samme skjer om jeg prøver meg med 5900Ultra bioser.. Noen andre ideer til hva det kan skyldes?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...