Gå til innhold

N-Gage, et kjempekjøp?


yno

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Ser at man kan kjøpe en Nokia N-Gage for 1,- evt. 199,- med tele2.

Så vidt jeg kan skjønne må da dette være et svært godt tilbud, om man tar til takke med håpløst design og middelmådig batterilevetid.

 

Jeg trenger en mobiltelefon med

 

GPRS,

Bluetooth,

 

og setter pris på tilleggsfunksjonalitet som

Stor skjerm,

Series 60,

minnekort,

Mp3,

Radio,

Spill,

Høytaler.

 

Samtidig synes jeg det er dumt å bruke mye penger på det, iom at det ser ut til å være svært attraktive modeller på vei - og jeg vil heller bruke penger på en av disse ved neste korsvei.

 

Ønsker i utgangspunktet betraktninger og erfaringer relatert til bruk av N-gage, sammenlignet med alternativene.

Hvor store minnekort kan man bruke i N-gage - og er det vanskelig å installere software fra PC?

 

mvh

Yngve

Endret av yno
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan for ordens skyld legge ved tanker jeg har gjort meg rundt alternativene; tar gjerne kommentarer på disse også:

 

P900: Topp funksjonalitet, klumpete design, PDA

Synes ikke fordelene veier opp en pris på 4500 ekstra i forhold til N-Gage

 

N6600: Samme funksjonalitet, litt bedre design (fortsatt for stor)

Synes ikke fordelene veier opp en pris på 2800 ekstra i forhold til N-Gage

 

SX1: samme som N6600

 

N3230: Series 40(5?) telefon, liten skjerm

 

T630: Gunstig pris/ytelse - kanskje det mest interessante alternativet - reellt sett, men må gi avkall på series 60 og betale 600,- mer...

 

Kom gjerne med flere med tilsvarende oppsummering av fordeler/ulemper

 

mvh

Yngve

Endret av yno
Lenke til kommentar

Om du liker designet til Nokia N-Gage, og ikke minst størrelsen, så oppfyller den med glans dine krav.

Jeg har selv Nokia N-Gage og kjøpte den fordi jeg ville ha en symbian mobil, med mp3, skikkelige spillmuligheter, "et annerledes" design, og ikke minst en telefon for en rimelig penge.

 

Når det gjelder utvidelse av minnekort til N-Gage, så kan du bruke minnekort helt opp til 512 MB. (1GB, når det kommer).

 

Å overføre filer og programmer til N-Gage er den enkleste ting i verden, i pakken du får når du kjøper telefonen får du med alt du trenger for å overføre filer fra PC til telefon.

 

:thumbs:

Lenke til kommentar
Kan for ordens skyld legge ved tanker jeg har gjort meg rundt alternativene; tar gjerne kommentarer på disse også:

 

P900: Topp funksjonalitet, klumpete design, PDA

Synes ikke fordelene veier opp en pris på 4500 ekstra i forhold til N-Gage

 

N6600: Samme funksjonalitet, litt bedre design (fortsatt for stor)

Synes ikke fordelene veier opp en pris på 2800 ekstra i forhold til N-Gage

 

SX1: samme som N6600

 

N3230: Series 40(5?) telefon, liten skjerm

 

T630: Gunstig pris/ytelse - kanskje det mest interessante alternativet - reellt sett, men må gi avkall på series 60 og betale 600,- mer...

 

Kom gjerne med flere med tilsvarende oppsummering av fordeler/ulemper

 

mvh

Yngve

Disse har jo kamera i tilleg.

Lenke til kommentar
Kan for ordens skyld legge ved tanker jeg har gjort meg rundt alternativene; tar gjerne kommentarer på disse også:

 

P900: Topp funksjonalitet, klumpete design, PDA

    Synes ikke fordelene veier opp en pris på 4500 ekstra i forhold til N-Gage

 

N6600: Samme funksjonalitet, litt bedre design (fortsatt for stor)

    Synes ikke fordelene veier opp en pris på 2800 ekstra i forhold til N-Gage

 

SX1: samme som N6600

 

N3230: Series 40(5?) telefon, liten skjerm

 

T630: Gunstig pris/ytelse - kanskje det mest interessante alternativet - reellt sett, men må gi avkall på series 60 og betale 600,- mer...

 

Kom gjerne med flere med tilsvarende oppsummering av fordeler/ulemper

 

mvh

Yngve

p900 har bedre funksjonalitet enn 6600.

det har sx1 også.

 

sx1 er også mindre enn 6600.

det er faktisk ikke så altfor mye forskjell på størrelsen på t630 og sx1.

 

ville heller kjøpt t630 istedet for n-gage.

grunnen til det er design og kvalitet

Endret av øyst1
Lenke til kommentar

thom:

walter_melon:

 

Det er korrekt, kamera er ikke noe jeg ønsker å betale for, særlig ikke med dagens standard. Vil muligens vurdere dette annerledes når det kommer nye telefoner med megapixeloppløsning og blitz. Ikke helt fair å ikke ta det med i vurdering av øvrige mobiler, men like fullt ikke funksjonalitet jeg vurderer som noe pluss.

Endret av yno
Lenke til kommentar

Nei, nå tok T68en min fullstendig kveld, så behovet var ganske presserende, og QD er jo fullstendig strippet for mye av den funksjonaliteten jeg syntes var kul og ønsket - så da ville jeg ikke vente på den. Ville nok ha vurdert en K700 eller S700 om det ikke var så lenge til de dukket opp, men jeg ser vel ikke det skje med det aller første, så da var dette et greit alternativ.

 

Takk for respons forøvrig :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...