Glipp Skrevet 29. april 2004 Skrevet 29. april 2004 (endret) hei.. tenkte jeg skulle installere ZA ( zone alarm ) men etter at jeg var fersig åpnet den seg å det står: System error: Please reboot men jeg har gjort det MINST 20 ganger, men det vil rett å slett ikke virke,.. noen som vet hva som er galt ?? EDIT: har reinstalled programmet 3 ganger, så trenger ikke å nevne det -Takk ( haster ) Endret 30. april 2004 av *Magnus*
nander Skrevet 30. april 2004 Skrevet 30. april 2004 (endret) Kanskje litt drøyt å mase når du først poster etter at de fleste har lagt seg, og maser før de fleste er ferdig med morgenkaffen...... Selv har jeg installert ZA (og andre løsninger) på flere maskiner, og konklusjonen min er at feil skjer for en av to grunner: 1) du har en korrupt installasjonsfil 2) du har virus e.l. på maskinen som stanser deg i å installere. for ingen av disse grunnene hjelper det å starte maskinen 20 ganger. for å sitere et befal jeg en gang hadde: "gjør me det me alltid har gjort, får me det vi alltid har fått" prøv å rens maskinen helt for rot, koble fra nettet, og prøv igjen! Du finner glimrende verktøy med: www.antivirus.com, eller tilsvarende hos Symantec Adaware The Cleaner (for å fjerne trojaner) lykke til! og si ifra hvordan det gikk... nyttig å vite for fremtidig problemløsning! Endret 30. april 2004 av nander
Glipp Skrevet 30. april 2004 Forfatter Skrevet 30. april 2004 Greit nåkk. scannet pcen hadde 8 virus.. sletted de. lastet ned za en gang til.. men fremdeles samme problemet hva kan være galt nå da ?
nander Skrevet 30. april 2004 Skrevet 30. april 2004 Har du tatt de to andre programmene jeg foreslo.... for å fjeren trojanere og adware? begge gruppene har en egen evne til både å stanse installasjon, og å invitere de du fjernet tilbake så snart du er ferdig med å scanne. en annen liten tommelfingerregel er at et virus, spyware etc. er sjelden alene! --> har du noe, har du sanysnligvis mer! noen av disse programmene er også dyktige til å ødlegge installasjonsprogrammer når de laster ned. jeg husker f.eks. at jeg slet med å få Winamp installert en gang... fordi filen ble endret da den ble lastet ned... så moralen er, bruk 4-5 forskjellige programmer for å virkelig rense maskinen, (og koble fra nettet når du gjør dette) og så begynn med å legge inn forsvar. det er mulig at det enkleste er å reinstallere alt ... men som vanlig, gi tilbakemelding på hva du har gjort, hva som funket og hva som ikke gikk... God helg og LYKKE TIL!
Fury Skrevet 30. april 2004 Skrevet 30. april 2004 Hvis du hadde 8 virus uten å vite det, vil jeg også anbefale og kjøre et spion-program fjerner, Spybot - Search & Destroy og/eller AdAware.
Glipp Skrevet 30. april 2004 Forfatter Skrevet 30. april 2004 jepp har kjørt disse: Norton 2004 : 8 virus funnet Adaware: 0 Spy found Search and destroy: 0 spy found Anti trojan: 0 trojan found men kan laste ned cleaner også for å prøve
vehitman Skrevet 30. april 2004 Skrevet 30. april 2004 Når du først får virus som graver seg så djupt at de klarer å ødelegge viktige ting så er det ikke rart at nav ikke klarer å reparere alt og nøyer seg med å slette de. Jeg ville satset på en reinstall (gjerne også med formatering)...
Glipp Skrevet 30. april 2004 Forfatter Skrevet 30. april 2004 Ok hvis jeg ikke får det til..å etter jeg har formatert, MÅ jeg da installe ALLE spillene mine igjen ? eller finnes det en måte jeg slipper å gjøre det på ? ( har ikke spillene på samme HDD som win ) men håper jeg slipper formatering
vehitman Skrevet 30. april 2004 Skrevet 30. april 2004 Ok hvis jeg ikke får det til..å etter jeg har formatert, MÅ jeg da installe ALLE spillene mine igjen ?eller finnes det en måte jeg slipper å gjøre det på ? ( har ikke spillene på samme HDD som win ) men håper jeg slipper formatering Akkurat når det gjelder spill så kan de fleste av dem kjøres uten å være innstallert.... Bare å lage snarveier sånn at man slipper å finne frem til spillmappa. Men når de skal oppdateres så vil mange av dem kreve at det finnes registernøkler som sier hvor spillet er innstallert. (warcraft, battlefield o.l.) Men du slipper ihvertfall å reinstallere alle på en gang...
Blib Skrevet 30. april 2004 Skrevet 30. april 2004 Programvarespørsmål skal i Programvarekategorien. Det er derfor den er her. Flyttes
Glipp Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Skrevet 2. mai 2004 OK.-. fant ut noe rart. For en uke siden så gikk jeg innpå 192.168.1.1 på Opera.. logget inn å gikk på firewall.. der sto det: 192.168.1.0 å jeg var så dum som en hest å redigerte til 192.168.1.2 ( ikke sør hvorfor, får det vet jeg ikke selv ) men på ZA så står det at den prøver å kontakte: 192.168.1.0 så den finner ikke den rette IP'en.. Så gikk jeg innpå firewall igjen å skulle bytte tilbake til 192.168.1.0 fra 192.168.1.2 men da fikk jeg denne erroren: The IP adress of DMZ Host you entered was invalid Hva kan jeg gjøre får å fixe det ?
Glipp Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Skrevet 2. mai 2004 Noen som vet hvordan jeg får det tilbake til normalt ?
nander Skrevet 2. mai 2004 Skrevet 2. mai 2004 Er dette siste problemet relatert til det første? Om så ikke er tilfellet, vil jeg anbefale at du legger ut en ny tråd i Internett & Nettverk kategorien. men før du gjør det... vil jeg anbefale at du leser litt på det forumet... for det problemet har blitt tatt opp før. jeg tror konklusjonen da var at du burde trykke på "reset" knappen hvordan gikk det med installasjonen av Brannmuren?
Glipp Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Skrevet 2. mai 2004 reset knappen er det det samme som Restart the gataway? vil ikke fucke opp nettet
Glipp Skrevet 3. mai 2004 Forfatter Skrevet 3. mai 2004 OK. jeg fant reset knappen.. tok backup så trykket jeg reset.. så restarted nettet seg å alle instillinge var dafault.. å da ble IP'en riktig å.. så slettet jeg ZA, restartet. la inn den igjen... restartet.. men fremdeles den samme feilen noen tips om hva jeg kan gjøre no ?? -Takk
nander Skrevet 3. mai 2004 Skrevet 3. mai 2004 om du er usikker på hvorvidt det er OS'et ditt, eller noe annet som stanser ZA, kan du jo partisjonere disken, og legge inn en ny kopi av XP og intallere den der. om dette går, er jeg redd du vet hva løsningen er (ja, gi opp på den installasjonen du nå har) om det ikke går, kan du si ifra
Glipp Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Skrevet 4. mai 2004 hmm. ok kan hende at jeg går for formatering.... men da kommer alt faanskapet med installasjoner at ditt, å datt, å ditt igjen å datt igjen, å litt mer ditt å litt mer datt men men må det til så får jeg vel gjøre det
nander Skrevet 4. mai 2004 Skrevet 4. mai 2004 kan være verdt det om alternativet er "alt fandenskapen" med div. virus etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå