Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har ADSL fra Tele2. Jeg bruker et Thomson Speedtouch modem (ikke router altså).

 

Det jeg lurte på er: Går det an å skifte IP-adresse med dette abonnementet og dette modemet? Jeg har nemlig behov for det pga DC++. Så, går det? Takker for raske svar :)

 

Også hadde det vært supert med en ordentlig forklaring på åssen jeg går frem for å skifte IP. Dersom det går da...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Evt, om routeren din har en egenskap for å endre MAC-adresse, kan du sette denne til noe annet da DHCP-servern vil sende ny lease til din router neste gang den ringer opp. De fleste DHCP-servere bestemmer nemlig IP-adresse på den fysiske adressen på nettverksenheten din. Dvs, endrer du MAC, endrer du som oftest IP også da DHCP-serveren har ingen annen måte å identifisere datamaskinen din på.

Lenke til kommentar
MAC adressen er ikke mulig å endre. Det er en fysisk adresse som er innprintet i et nettverkskort.

 

<snip>

Det er bare nesten riktig. Det finnes nettverkskort der du faktisk får endret MAC-adressen, noen ganger riktignok kun ett par siffer :) På den annen side, hvorfor endre den hvis man kan spoofe den? Sistnevnte er ikke noe problem med enten et oppegående OS el. en driver som støtter det. I praksis oppnår man det samme.

Lenke til kommentar

Tror dere kjører ut gravemaskinen for å løfte fjæra her.....

 

Dere gjør problemet mye vanskeligere en det er. Skru av modemet å vent litt. Jeg aner ikke hvor lang lease tid det er hos bluecom. Kan være alt fra 30minutter til noen timer.

 

Mac adressen er lagret i en brikke på kretskortet til modemet ditt. Jeg tror nok ikke du kan endre den.

 

Endre eller "spoofe" mac adressen på pcen din vil ikke virke samme hva.

Dette siden det er modemet som skaffer seg ip(tror jeg).

Lenke til kommentar
Mac adressen er lagret i en brikke på kretskortet til modemet ditt. Jeg tror nok ikke du kan endre den.

 

Endre eller "spoofe" mac adressen på pcen din vil ikke virke samme hva.

Dette siden det er modemet som skaffer seg ip(tror jeg).

Med det programmet jeg nevnte litt oppi her kan du endre MAC adressa.

Funker da som bare det her i allefall ;)

 

Bare å endre adressa i programmet, og ta en restart så "vips" er det en ny IP adresse.

Lenke til kommentar
Tror dere kjører ut gravemaskinen for å løfte fjæra her.....

 

Dere gjør problemet mye vanskeligere en det er. Skru av modemet å vent litt. Jeg aner ikke hvor lang lease tid det er hos bluecom. Kan være alt fra 30minutter til noen timer.

 

Mac adressen er lagret i en brikke på kretskortet til modemet ditt. Jeg tror nok ikke du kan endre den.

 

Endre eller "spoofe" mac adressen på pcen din vil ikke virke samme hva.

Dette siden det er modemet som skaffer seg ip(tror jeg).

Det er ikke modemet som skaffer seg ipen, men maskinen bak modemet.

Så å forrandre/spoofe mac-adressa til nettverkskortet på maskinen fungerer.

 

 

DigitaL BlasteR: Har du prøvd å kjøre følgende kommando?

ipconfig /release *
ipconfig /renew *

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...