Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ford Mustang 1969 Hardtop


Anbefalte innlegg

Skrevet

Mornsann... Lurte på og kjøpe en bil som nevnt over... Lurte på om noen viste no spess jeg burde vite om den jeg? F.eks 0-100, hvordan den kan trimmes, hvor jeg får tøffe deler, masse sånt...

 

All info om bilen mottas med ta :yes: kk !

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ang 0-100 osv, så må jeg vite mer om motoren. Er det 289, 302 osv.

 

Også når det gjelder trimming er det veldig avhengig av motoren du har i bilen. Hvor mye penger du skal legge i osv

Skrevet

Greit å vite utveksling og girkasse også.

 

www.mustangunlimited.com kan selge deg masse deler - mye "rått" også. Sender selvsagt til Norge og det er vanvittig mye billigere enn å kjøpe i Norge.

Gjest Slettet+981234789
Skrevet

får du deg en 302 eller 351C eller W. tror jeg du ikke trenger å trimme i første omgang.

er trosalt rundt 230 - 300hk og bilen veier ikke stort mer enn 1100kg så det går unna.

Skrevet (endret)

Tror du skal plusse på noen ekstra kilo, en 1969 mod veier vesentlig mer enn 1100kg. Prøv rundt 1400+kg (en 1969mod Boss 302 veier 1520kg).

 

En 1969 mod med 428CJ motor hadde oppgitt 0-100 på ca. 5,7 sek, da snakker vi om en motor med 335hk og manuell girkasse. Hvis dette er en 302 (antar det), så har den 230 SAE hester. Vil tippe rundt 8,5 - 9 sek med automat og "ordinær" utveksling

Endret av TomasK
Gjest Slettet+981234789
Skrevet

i en 289 69ht sto det 1175kg i vognkortet og en 302 veier ikke så mye mer.

skal se hvor mye min Fastback 69 med 302 veier når jeg får vognkortet.

Skrevet

Baserer info fra div. Mustang nettsteder, samt informasjon fra Mustang Unlimited. Hvis det står i vognkortet til en eller annen at en 1969 mod HT med 289 veier 1175kg, så er dette feil. Grunnen til det er enkel: regnefeil hos biltilsynet når de gjorde om fra lbs til kg. Ta den med på biltilsynet og vei den der.

 

For ordensskyld: Vår 1965 mod Fastback veier 1200kg på måleren hos biltilsynet - denne er vesentlig lettere enn den større 1969 modellen. Min 1991 mod veier 1450kg - det er cab og de veier mer (5.0 V8). 1998 modellen i garasjen veier drøyt 1500kg - det er også cab men med 3,8l V6

Skrevet

Det er en 351 motor... Er det værsting bensinfobruk for en første bil? For som nevnt i andre poster, lurer jeg oxo på en Civic 1.5 Vtec... Men har no for Mopar med Amerikanske muskler liksom...

Skrevet

Vrient å si bensinforbruk på en sånn bil, kommer veldig ann på stand osv.. Uansett, bensin bruker den mer av enn en 1,5l Civic! :) Du må nok regne over litern på langkjøring hvertfall.

 

Mustang er ikke Mopar.. :)

Skrevet

har man en slik bil regner man ikke på bensinforbruket, man kjører bare og har et evig glis i trynet! Det spørs jo bare om du vil bruke en slik bil på vinteren. Den klarer nok å komme seg fram, men tanken på å kjøre en slik bil rundt i saltlaka frister iallefall ikke meg.

 

MoPar er chryslerkonsernet ;) dodge, chrysler, plymouth osv

 

I hele min levetid har jeg gått rundt og trodd at siste året for 289 i mustang var 1968. Dette er da tall jeg leste meg til i bøker som de har ved Amcar-redaksjonen her i Trondheim.

 

Men hvis dere har biler fra 69 med original 289 så skal jeg ikke si imot!

Skrevet
I hele min levetid har jeg gått rundt og trodd at siste året for 289 i mustang var 1968. Dette er da tall jeg leste meg til i bøker som de har ved Amcar-redaksjonen her i Trondheim.

 

Men hvis dere har biler fra 69 med original 289 så skal jeg ikke si imot!

Samme her.. Men folk er rare og det er helt sikkert noen som har slept en 289 i en 69 mod Mustang også.. :)

 

Ble ikke produsert mange -68 modeller med 289 heller. En 302 er faktisk en stroket 289 motor. Fatters kan bruke flere deler fra min 302 SEFI motor til sin 289 (-65 mod).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...