Gå til innhold

Vannkjølings spørsmål


Anbefalte innlegg

Hej.

Har tenkt å kjøpe meg vannkjøling, og i den anledningen lurer jeg på:

 

1. Tåler vanligvis et vannkjølingsystem å kjøle både GPU og CPU? (Går det utover ytelsen?)

 

2. Finnes det pumper som går på 220v?

 

3. Er det vanskelig å koble opp alt sammen? Pumpe, Radiator osv.. (en gang må være den første) :p

 

4. Hvor store er sjangsene for lekasje hvis alt er montert ordentlig?

Endret av PoW
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Ferdig sett er normalt dimensjonert for å klare alt settet skal kjøle (cpu, gpu, nb)

Setter du sammen selv så er det bare å dimensjonere raddiatorene rett.

 

2. Ja. Klikk på linkene på toppen av overklokking.no sin hovedside.

 

3. Nei. Bare ta seg litt tid. Er du usikker på noe så tenk deg om/spør noen.

 

4. 0 (null) mulighet forlekasje hvis du har gjort alt rett. Liten mulighet for produksjonsfeil selvfølglig...

Endret av Veritas_
Lenke til kommentar

Jeg vil heller si:

 

1. Det vil såklart gå utover ytelsen, men det avhenger av hvor stor radiator du har. Jo bedre kjøleblokk du har på CPU, jo varmere blir vannet som går videre inn til GPU. Men det vil uansett være bedre for GPU'en enn luftkjøling.

 

2. Jeg sier det heller slik at det er et problem og få tak i 12 volts pumper. Microplex har to stykker, men de er også somregel utrolig dyre. 220 volts pumper får du over alt.

 

3. Ja, det kan være ganske vanskelig for en nybegynner, såsant du ikke kjøper blackice micro. Grunnen til dette er at du har nødt til og skjære hull i kabinettet til radiatoren, bortsett fra hvis du allerede har et 120mm hull, eller bruker radiatoren jeg nevnte over, som passer 80mm hull. Etterpå må du fjerne alt jernspon, så det ikke kortslutter.

 

4. Det er en sjanse. Jeg opplevde lekkasje i CPU blokken, men det var ingen brukerfeil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...